Sv: Hoppnissarnas snacktråd
Lyckades faktiskt få honom o trava över en bom idag efter ett par försök. Visserligen en ensambom, men vi tar fler en annan dag
Skuttade ett par språng med rätt glad Lilleman.
Han är mest uppe i luften när man är ute, men tycker det är döötråkigt på banan. Vaknar dock till lite när det står hinder framme.
Hoppade Rejsa igår för första gången. Åkte iväg o gjorde det in public också såklart. Hoppar fint, men lite tittig på vanliga bommar. Blev några stopp på läskiga hinder (dvs hinder med flera bommar), men what the heck. Känslan är positiv iaf, även om hästen bara har en växel och ingen broms. Lite rutin på annat än häck och jakt, så ska det nog bli en trevlig speedhäst.
Har även löshoppat småponnysarna idag. Sådär lagom seriöst med fyra lösa ponnysar och jag som mest garvade.
windloop -> Ingen vintervila för mina mer än kanske tre dagar precis i jul. Rejsa har stått ett par veckor pga sömstick, Stella har haft två stycken månadsvilor i år pga hovböld, Grisan är för gammal o blir tvärstel om hon ställs av och Lilleman har gått på halvfart hela året.
När jag haft hästar fullt igång hela året, har jag dock gett dom 1 vecka ut i skogen o ha kul, 2 veckor skritt/på töm och sedan en vecka ut i skogen på vintern. Ställer aldrig av helt om det inte är unga hästar eller pga skada.