Sv: Hoppning

hihi jaa men bara lagom höga hinder :p

h4.jpg

Inte jag som rider;

h2.jpg

h1.jpg

10366571.jpg

Anledningen till att jag inte hoppar, denna bjuder jag på! *asgarvar*
jaja, hästen ser ju i alla fall glad ut!

8548497.jpg

Löshopp:

03133.jpg

9280260.jpg

hoppar smått i skogen. Ena börjar tycka att det är kul igen nu :p sen löshoppas de lite då och då för att få omväxling. Ska försöka hitta bilder :)

Skogshinder hoppar vi, men har inga bildbevis...
Däremot 1a löshoppningen finns på bild...
Hoppas det duger:crazy:
hoppsan-1.jpg

Men jag kommer att hoppa på bana med henne så småningom...dock ej m w,sadel...för hennes teknik är lite väl oberäknelig än:eek:

hoppade min häst för första gången i söndags (hästens första gång)... och har faktiskt bildbevis på de! hela 70 cm (!) tog vi oss över...:rofl: men ska prova någon fler gång, men eftersom jag lånar min kompis utrustning så får jag vänta tills hon kommer ner till mig igen...! :p

13307933.jpg

lk2_1186487273.jpg

lk3_1186487289.jpg

Av någon anlednig har Kenzo sgs alltid öronen bakåt när han hoppar, när han landar ser han ut så här:

lk4_1186487306.jpg

Min syster Åsa har hennes Pearl, som sorgligt nog inte finns med oss längre:

pahopp.jpg

Storhoppande quarter. Hindret behöver inte vara högt för att språnget ska vara för en meter...

tiger13.jpg

tiger14.jpg

tiger15.jpg

tiger16.jpg

Löshoppning 1.20

tigerhoppy.jpg

Åhh!! Vilka fina bilder och vilken duktig ryttare!! Tack! :bump:
Du tar så himla fina foton!

Angående Kenzos öron, måste ju minska luftmotståndet förstår du väl, så som han flyger över! :D

Jag tycker att Tiger hoppar så härligt:D

Jag och min Hayczek

hayczek11.jpg

hayczek111.jpg

IMG_0068.jpg

//Gilly

Jag brukar hoppa över lite stockar i skogen som liger över vägen, det tycker min häst är superroligt!

Hoppade mycket förr, och har så smått börjat löshoppa hästarna hemma nu...

Några bilder från första gången med Lina (inte så högt fösta gången):

Linalshoppning5.jpg

Linalshopp2.jpg

Linalshopp1.jpg

Linalshoppning3-1.jpg

Hon blir ju perfekt i Hunter hack!!!:) Jag räknar med att jag kommer se dig i några sånna klasser till hösten.;) Du kan ju inte bara visa halter i all evighet...:p

Har endast löshoppat min pållen en gång. Har tyvärr inga bilder. Han tyckte det var superkul. Först sprang han fram till hindret, stannade, tittade på bommarna ungefär som vad är det här? Sen hoppade han över. När han fattat vad det gick ut på hoppade han duktigt och sen hoppade han runt och bockade några ggr bara för att det var så kul..

Nej det kan du ge dig på att jag inte ska! Visa halter i all evighet alltså. Jag är på G nu.... o

Luisa får gå tom nästa år så ska jag satsa på HUS med henne. Hennes bror tog ju guldet i år!

Lina ska påbörja sin reiningträning nu i slutet av augusti, men jag har nog sniffat på både HUS och Hack med henne, så det kan tänkas att jag släpar med mig engelsk sadeln framöver :p
Fast jag vill så gärna se henne i sitt rätta element, framför en ko med en duktig Reined Cowhorse ryttare på ryggen! :banana:

*blinkar åt Wild Rein* :angel:

jag å min förra medryttis
jill_wille.jpg

min pålle
spider70cm.jpg

dock inga höga höjder då hästarna inte vill/klarar det....

Jag hoppade lite på Liza innan hon pensionerades :)

70050_1179165850.jpg

57367_1179166324.jpg

83844_1179166375.jpg

men ibland vågade hon inte ;) haha kul bild..

om ni undrar varför jag är bortklippt så är det för att jag såg så fruktansvärd ut att det inte var värt o visa upp ;b

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 102
Senast: fio
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 632
Senast: BornAgain
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka