Hopplära - strömsholmsmetoden

F

Finns_inte

Har nu äntligen valt vad jag ska skriva om på mitt projektarbete som jag har nu i 3:an.. Ska skriva om Strömsholmsmetoden (hopplära); dvs hur de arbetar och lär ut hoppning på strömsholm.
Tycker ni det här låter som en bra ideé??

Tänkte också fråga om ni har lite tips på vad jag ska gå in mer och mindre på? upplägg m.m.
Och till det viktigaste.. Finns det något jag kan jämföra med? måste ju ha något att kunna diskutera och jämföra med senare i diskussionen i min rapport. Vad hittar jag fakta om detta i så fall?

Hoppas på många tips och ideér. Har redan lite egna men vill gärna höra om ni har bättre.
Tack på förhand..

Sv: Hopplära - strömsholmsmetoden

tjaa.. läs boken så märker du vad de tycker är viktigt :idea:
Men disciplin o sånt är ju ett genomgående tema i hela boken.

Strömsholmsmetoden är en superbra bok!
Försök ha det där som projektarbete, det kommer nog att bli superbra!
Vad går du för linje som får skriva sånt projektarbete?

Men är de ingen som har tips på vad jag kan jämföra med och diskutera och lite så??
Boken är verkligen jätte bra.. mmånga bra tips och så..
jag går naturvetenskap (nv), men projektarbete tror jag alla i gymnasiet har oavsett linje.. 100 poäng ligger de på och oftast i 3:an...

Hur binder du ihop det med NV då? På vår skola måste projektarbetet ha med inriktningen på programmet att göra :(

Jämför med någon annan bok som är skriven av en utländsk författare så kan du kanske jämföra skillnader och likheter på utbildning i hoppning ur ett internationellt perspektiv.

Det behöver man inte alltid göra jag gick Barn och Fritid och hade sceniskt musik projekt (våran jul konsär) som projekt arbete, så det beror på vilken skola och vad för handledare man har tror jag.

Till trådskaparen:
Läs gamla böker om hopning och gämför hur hoppningen har gått framåt, och hur strömsholmsmetoden är bättre än dom gammla metoderna.

Lycka till

Som bokslukaren sa beror de helt på vilken skola du går på och vilken handledare du har.. Egentligen ska projektarbetet ha någon slags bindning till programmet men mitt förslag gick igenom ändå.
Vad gäller tipsen jag fått om att läsa böcker om gamla metoder i hoppning och internationellt ,så är det något jag börjat forska i. Exempel att jämföra med tyska ridningen och amerikanska. Men även hur hoppningen har utvecklats verkar intressant.
Då kanske ni har lite tips på böcker??
Tack för hjälpen

hehe, ajg får skriva om min hästs rehab och går nv :P dem är inte SÅ noga med det där med progammet....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 502
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 662
Senast: machafuko
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka