Hoppkurs i närheten, åka elr inte?

T

TaylorSwift

Är jag dum om jag anmäler mig till hoppkurs första gången jag hoppar hästen? Har en privat tränare men inte möjlighet att träna för henne när det är så mkt snö och fruset ute. Nya hästen har inte hoppats på 2 veckor nu om 3 veckor så är det en hoppkurs i närheten i grupper om 4st, i olika niver så jag kan ju anmäla mig till en grupp som inte utvecklas lika mkt så kanske jag kan jobba mer med att lugna en förmodligen övertaggad häst :p

Nejmen mig egentliga fråga är om ni tycker det verkar dumt? Att dra iväg med hästen på hoppkurs när den inte hoppats på en månad (Men är konditions riden ca 6dagar/v.) Jag har själv inte tillgång till ridhus och jag vill gärna ha en tränare med mig första gången jag hoppar honom så att jag inte gör något fel.
Hästen i fråga är rutinerad när det gäller hoppning och blir MYCKET het och stark :angel: kontrollerbart givetvis men grejen är ju eftersom jag bara hoppa honom en gång så har jag inte jätte skills på att kontrollera honom :p Det är ju inte så att han gör något utan han blit så glad bara och drar iväg efter hindret vilket gör det jobbigt för mig om det är mindre svängar men också MYCKET bra! Men det är en övervägning där jag börjar undra om det kan bli jobbigt för de andra i gruppen?

Behöver ett startskott för att komma ut på tävlingarna i vår ;)
Målet ligger väl på Lc innan sommaren och det känns som om vi borde komma igång nuom vi ska klara omhoppningen :angel:

Sv: Hoppkurs i närheten, åka elr inte?

Låter som att en hoppkurs passar er bra, är det en rutinerad häst gör det inte så mycket att den inte hoppats så jättemycket det senaste.

För att vara på den säkra sidan kanske du ska fråga din tränare, som känner dig och vet kanske vad som väntas på träningen och om ni är klara för det=)

Tack för era svar :bow:
Det värsta som kan hända.. jaaa, hästen skulle ju kunna meja ned varenda ekipage på hela banan :angel:

Jasså, du har också en sån?! :rofl:

Jag hade åkt!
Oftast skärper man sig och rider bättre när det är folk runtomkring som man måste akta än om man själv fräser runt på ridbanan.

Jag brukar tala om att mitt yrväder är lite galen så att alla ser upp och håller sig på lämpligt avstånd, då brukar det gå bra!

klart du ska åka! perfekt med två dagars hjälp!

Får man fråga vart du ska jag ska nämligen på en hoppkurs samma helg kanska ska vi till samma, jag ska till Jens Fredriksson i Eksjö ridhus

Tack alla! :bow:
Ska ringa och anmäla mig i veckan. Red idag och hästen var minst sagt ÖVERTAGGAD! :o Det var brall och bus och taktning och snurr och baklänges och fräzandes :angel: Får väl skylla på att jag har varit sjuk och inte kunnat rida på nästan en vecka :D

Nej det är inte till samma :p

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 209
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 362
Senast: krambanan
·
Hästmänniskan Köpte för 2 år sedan en 13-årig valack, okänd härstamning, lite som ett projekt. Hästen var enormt spänd och känslig för allt, men jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Senast: boccia
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 046
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar