Hopphingst eller dressyrhingst ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pelle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 678

pelle

Trådstartare
Mitt Akriboristo fick hoppdpl och blev klass 1 i dressyr på
3-årstestet.Har bestämt mig för att betäcka henne.Jag är dressyr-
inriktad och ej så insatt i hoppaveln.Ska jag välja en dressyrhingst eller ska jag välja en hopphingst med bra gångarter?Fölet ska säljas.
Har tittat på Cartier. Någon som sett honom ?

Sv: Hopphingst eller dressyrhingst ?

Inte proffs, då jag fick mitt första föl iår, men det beror ju också på hur stoet ser ut, vilket temprament den har m.m. Det kanske skulle passa med en "allround"-hingst som Nobel som både gått hopp upp till svår klass och nu går GP-dressyr (om jag inte minns fel)?

Sv: Hopphingst eller dressyrhingst ?

Du måste nog berätta något om mödernet på ditt sto för att någon här inne ska kunna hjälpa dig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: athena
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 843
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur
  • Kattbilder #10