Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla red på lånade hästar och det lottades vilka som skulle rida vilken häst.@Wingates - Red ni på egna eller lånade hästar?
Det är inte alla som kan säga att de lånat ut sin häst till ett VM Härlig häst! Ser otroligt snäll ut och verkar tycka det är kul att hoppaDelar några bilder från student VM:
Fin häst!Jag har köpt mig en ny stjärna nu som förhoppningsvis kommer ge mig glädjen till ridningen tillbaka. Och än så länge gör hon mig verkligen inte besviken! Stella är en -12a som jag haft sen i mars, sent tagen och riden endast ett par månader. Innan vilan så han vi faktiskt ut på en P&J och en lokal tävling, smidigt när det var på samma ställe för en tittig och spänd unghäst En otroligt härlig inställning till allt och jag tror verkligen att vi kommer ha kul tillsammans
Tack!Fin häst!
Var det inte du som tävlade en fjording på ponnytävling i Tierp iår?
Haha nej det är ju inte detDet är inte alla som kan säga att de lånat ut sin häst till ett VM Härlig häst! Ser otroligt snäll ut och verkar tycka det är kul att hoppa
Troligtvis har ni lärt känna varandra bättre på 1,5 år, samt att du förhoppningsvis har blivit en mer rutinerad ryttare, och allt sådant spelar inSmyger in i tråden om det är okej?
Markararbetade för första gången på ca. 1.5 år idag!
Herr Häst har egentligen ett rätt så digert hopp-CV. Tävlad upp t.om. LB+5 (115 cm) hoppning, hoppat banor hemmavid på 120 cm och t.om. hoppat enstaka rättuppstående hinder på hela 130 cm! Därtill är han tävlad H90 FT. Allt detta i sin ungdom, inte med mig.
Under 2015 och våren 2016 försökte jag ändå få markarbetet/hoppningen (läs: upp t.om. 60 cm) att fungera. Men det gjorde aldrig det. Dels är han ju en rätt så stor häst egentligen, inte i höjdled men på bredden och i känslan.Och dels har han enormt mycket energi, har lätt att bli stark men samtidigt som han är väldigt känslig i munnen. Vad som rent konkret hände när jag försökte hoppa honom var att han körde järnet mellan hinderna, bockade och kastade med huvudet, medan jag var låst och inte kunde göra något, pga. att han bara kastade ännu mera med huvudet om man försökte ta i munnen/krama i handen.
Provade att hoppa en del med hackamore på slutet, det fungerade bättre än 3-delat bett, jag hade en fungerande broms, men det kändes ändå lite väl "skarpt".
Sen var vi inte nära en enda bom på 1.5 år fram tills idag.
Började med att ta bommarna resp. krysset var för sig i resp. gångart. Tog sedan bommarna som en både på kortsidan och la in öppnor/slutor på långsidorna (allt i trav). Avslutade med att lägga ihop bommarna och krysset som en volt, och tog det i resp. gångart.
Jag hade 3-delat bett på honom idag kan förtydligas.
Och alltså, det gick över all förväntan!
Han var inte det minsta övertaggad, inte tillstymmelse till stark och kastade inte med huvudet en enda gång. Tvärtom var han alert, lyhörd och mjuk i kroppen.
Dressyrjobbet emellan bommarna gjorde säkert sitt till, men sedan kändes han bara allmänt väldigt trevlig idag. Så jag är grymt stolt över honom.
Troligtvis har ni lärt känna varandra bättre på 1,5 år, samt att du förhoppningsvis har blivit en mer rutinerad ryttare, och allt sådant spelar in
Ponnyn har varit väldigt osäker på bortaplan, men äntligen vågade vi oss iväg på en PnJ på ett ställe vi aldrig hade varit innan, och clear round bägge starterna
Tack!Gud vilken sötnos!
Mer bilder tack!Fjärilsviol (e.Connaisseur (med Contender på fädernet) u.Frida ue.Tip Top - Maraton - Galant) och jag på en Pay & Jump förra månaden. 100 + 110. Pga att årets 7-årssäsong i dressyr krävt mkt fokus så har vi inte haft tid för att uppnå 2018 års mål att starta 120. Det är vårt mål för nästa år istället .
Visa bifogad fil 22579
Lovar komma med fler bilder Mamma hinner sällan följa med så har blivit dåligt med nya filmer och foton en tid nu!Mer bilder tack!