I
Izah
Sv: Hoppar inte på grus!? :S
Hon gillar helt enkelt inte att hoppa på grus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag rider på grus varje dag och min tränare, 2 elitryttare och 3 vetränerar har jag pratat med. Alla säger lika dant: Hon kanske är trött på underlaget, eller blir hon seg när hon rids på varmt grus.
När det är kallt hoppar hon.
MEN vad är det ni inte förstår? Hon är itne skadad eller har ont för vetrenär HAR kollat upp henne! Hon hoppar på gräs, ALLTID. Men är seg såfort värmen kommer. OM NI inte förstår detta är det erat problem. Jag skrev här för att få svar på frågan, allt ni säger är "fy va dum du är" osv. Hon är kollad av vetrenär, och jag fick ett tips i början av att sätta på sulor. Det ska jag göra. Jag har även beställt ett fullcheekbett som kan hjälpa till när jag ska svänga henne. Nu tycker jag att tråden är slut eftersom jag har fått svar på mina frågot. Tack och hej leverpastej!
MEN vad är det ni inte förstår? Hon är itne skadad eller har ont för vetrenär HAR kollat upp henne! Hon hoppar på gräs, ALLTID. Men är seg såfort värmen kommer. OM NI inte förstår detta är det erat problem. Jag skrev här för att få svar på frågan, allt ni säger är "fy va dum du är" osv. Hon är kollad av vetrenär, och jag fick ett tips i början av att sätta på sulor. Det ska jag göra. Jag har även beställt ett fullcheekbett som kan hjälpa till när jag ska svänga henne. Nu tycker jag att tråden är slut eftersom jag har fått svar på mina frågot. Tack och hej leverpastej!
Känns som man gått igenom detta X antal ggr förut. En person startar en tråd och ber om hjälp för att hästen har börjat stanna. Inget fel med det, jättebra att fråga om hjälp. Först kommer lite olika förslag och idér, men sen kommer någon och säger att hästen kanske kan ha ont (vilket även jag tror i detta fallet) och då blir det alltid samma svar från TS "Nej hästen har verkligen inte ont" o.s.v. och sen kommer massa svar på att man redan vet varför hästen stanna och att man vetat det från hela första början.
Men varför då starta en tråd? Varför inte acceptera att hästen faktiskt kan ha ont (det är supervanligt att hästen stannar på tävling men inte på träning och sen visar sig ha ont) och varför komma med massa bortförklaring för vad som är fel?