Hoppande bönor!!

S

Suenna_Love

Hej finns det fler här som har nåra hoppande bönor. Jag har fyra st. Dom heter:
Tom, Udda, Green Apple och biffen!
Skicka gärna ut bilder!
Ni får komma med frågor också.
Hur länge har ni haft dem, vad har ni för ljus till era? Det var mina frågor:p.
Skrivskrivskrivskrivskriv.....

Sv: Hoppande bönor!!

Vet ni vad det är då? eftersom ingen svarar;):D

Du får gärna berätta närmre, för jag har bara hört talas om dessa bönor, men vet inget om de.

Bild?

Vad är det för något egentligen? ^^ Jag tror jag har sett sånna, men det borde ju vara något ... i liksom?
Jag har fått för mig att det är små äckliga djur i dom där som kommer komma ut och vara på mig när jag vaknar en morgon :angel:.

Vad är det för något egentligen? ^^ Jag tror jag har sett sånna, men det borde ju vara något ... i liksom?
Jag har fått för mig att det är små äckliga djur i dom där som kommer komma ut och vara på mig när jag vaknar en morgon :angel:.

Det är en fjärilslarv som är i och "hoppar" fram. När larven väl kläcks så dör den efter ett par timmar då den inte klarar av miljön här. Minns dock inte varifrån de kommer..

Jag hade för ett par år sedan. Lättskötta är de iaf :p Mina hette Rudolf och Hubert

Haha vad...tufft, tror jag. :D
Eller djurplågeri? :angel: Hur länge lever de som "bönor"?
Går det faktiskt att få de utvecklas till fjärilar om man kan skapa rätt klimat för det?

Jag tycker att dom är ganska roliga!:) det känns så roligt när dom hoppar i handen.

Dom kommer från Amerika, mexico(stavning?). Lever ett halvår till ett år som larv. Vääääldigt sällan har dom blivigt fjärilar här i sverige.
Kom gärna med fler frågor eller om ni har nått att säga. Om det är någon som har sånna kan ni vell skicka in en bild eftersom det finns olika färjer på dom!:D

:bump::bump:

Jag fortsätter med frågandet eftersom de verkar lite småkul.
Vad bor de i? (alltså vad ska de vara i för att de inte ska hoppa iväg ;) )
Idiotfråga säkert, men kräver de någon mat? :o
Var får man tag i de?

Min låg på en vanlig skål i vardagsrummet. Ingen mat behövs förrän de kläcks.
Kan köpas på en del djuraffärer, typ 3 för 10 kr eller nåt sånt :p

Jag fortsätter med frågandet eftersom de verkar lite småkul.
Vad bor de i? (alltså vad ska de vara i för att de inte ska hoppa iväg ;) )
Idiotfråga säkert, men kräver de någon mat? :o
Var får man tag i de?

Jag har dem i en gul leksaks kastrull:p under en lampa som blir varm och är mega ljus.
Dem kräver ingen mat för i sin lilla puppa så har dom tillräckligt med mat som dom tog in när dom skapade puppan.
Jag köpte mina i en djuraffär på fältöversten i stockholm.
Mina kostade 5 kr st:p
Lite små kul!:D

Dom är jätte roliga!! xD hoppar hela tiden och brukar spela döda också fall man rör om för mkt. Men dom har vant sej lite nu för jag rör på dom mkt. Men det är jätte skoj!

Puttaarrrr ännu mer och ser fall nån finns där ute som vill svara......

vilket klimat ska dom va i ? ska nämligen få hoppande bönor men jag undrar om man måste ha dom i vatten i bland bara nån min :)
jag tycker dom är mkt roliga små djur:rofl:

bilder? :)

sen såg jag att det var en gammal tråd :). men jag vill ändock se bilder, om det finns någon som har hoppande bönor här på buke dvs.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 648
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar