Sv: Hoppa upp barbacka
Jag skulle nog mer springa rakt in i sidan på han, och det är ju dumt..
Så gör jag! På d-ponny
När jag rider barbacka ute och ramlar av, eller hoppar av, brukar jag leda pållen tills jag hittar ett dike, en sten, ett staket, ett broräcke, en stock eller någon stege
sen är det bara att slänga benet över och klumpigt komma på plats. Tur att pållen står ute på landet så det inte är någon som ser mina klumpiga försök!
Stod en gång på grusväg och försökte komma upp. Försökte allt, ta sats och hoppa upp: jag hoppade in i sidan på honom och flög tillbaka, ta tag i manen och hoppa upp: jag tappar balansen och sätter mig nästan ner, klättra upp på hästen: jag glider av igen, finns absolut ingen manke att hålla i, och manen är inte till mycket hjälp heller
Gick tillslut tillbaka till bron, klättrade upp på räcket och höll tummarna för att jag inte skulle ramla ner i vattnet. Pållen passade självklart på att hoppa runt och vägra stå still
står jag uppe på ett räcke, 3 meter över en liten bäck och försöker hålla en busig ponny
Har försökt att kasta mig upp så jag ligger på mage när jag ska hoppa upp, och sen bara slänga över benet, men jag är alltid på väg över till andra sidan, så då sprattlar jag som en galning och glider av!
Måste bara tillägga att någon gång när jag red ponny på ridskolan lekte vi. Alla red barbacka och när ridläraren sa till skulle vi hoppa av hästen, springa till den bakom och hoppa upp på den. Jag åkte ut först! Skulle ta mig upp på en b-ponny... Hade bara varit för mig att slänga över benet, men nej det gick minsann inte!