Hopp-VM i Herning

Det trista är ju att det är så otroligt utbrett i eliten att det knappt går att prata om undantag. Christian Ahlmann, Mark Todd, Ludger Beerbaum, Isabell Werth är bara några av mina idoler som samtliga varit inblandade i någon form av skandal. Edit: Eh, mina f.d. idoler alltså.

Ja, min lista på idoler blir kortare och kortare. Är de inte vidriga mot hästar är de vidriga mot hästskötare/flickvänner.

Skulle nåt framkomma om Marcus Ehning skulle jag nog sluta kolla helt på hoppning. :(

Ja, min lista på idoler blir kortare och kortare. Är de inte vidriga mot hästar är de vidriga mot hästskötare/flickvänner.

Skulle nåt framkomma om Marcus Ehning skulle jag nog sluta kolla helt på hoppning. :(
Bara som en liten anekdot på temat plockade jag fram det sista numret av St. Georg jag köpt innan jag slutade rida för 20 år sedan, och sen köpte jag ett nytt, aktuellt nummer. Det gamla handlade bl.a. om barrering/"touchering"... och det nya likaså i och med Ludger Beerbaum. Diskussionen hade närmst stått still i två decennier.

Och jag förstår dig. Såna här grejer, även saker på närmre håll, var en stor del av anledningen till varför jag slutade rida.

Nä, nu blev jag ledsen. :cry:

Fokuserade på Ehnings händer idag, snacka om små förändringar! Men han tog faktiskt mantag en gång!

De borde säga hur stora de ”små” hästarna som ”lever på fart” som de sa är i manken .. någon som vill ta reda på det och skriva här sen? Vore kul att veta!
Heja HvE!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama