Hööks specialbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 4 995
Sv: Hööks specialbett

och folk fattar inte att man kastar pengarna i sjön heller :devil:

Lozzan som ääälskar att reta märkesnördar! :devil:

Och? Jag tycker det är bra att det finns billigare varianter för dom som vill ha fina grejer men inte har råd. Att kvaliteten inte är densamma är ingen hemlighet. Sen tycker jag dyra grejer sällan står i paritet med vad man betalar heller.

Sen är ett bett designat för funktion och inte för att det ska se ut å ett visst sätt så varför göra ett bett som ser annorlunda ut om det är funktionen som efterfrågas?

pikeur blir nog bara glad över lite reklam i hööks katalogen.

men det är fan skrattretande! Tjejen ppå bilden e alldelles för lång för hästen, som dessutom går på bogarna.

Ja men vi syftar på tränsen som har EXAKT samma detaljer med presis en där strassstenen på precis de dära stället.

Eller de dära hööks benskydden som bara MÅSTE göras i svart och klarblå :angel:.

Men vad är problemet liksom? Alla har inte råd att köpa hästprylar det går mode i med strass t ex för flera tusen, vill nån köpa billigare grejer är det väl bra att det finns. Jag fattar inte hur man kan störa sig på det, det är väl bara att låta bli att köpa om man inte gillar det. Jag hoppas ni inte är så fåniga att ni tillhör dom som gör sig lustiga över folk som har kopior av dyra prylar också.

Jag har dessutom haft billiga träns som hållt lika länge som träns för flera tusen. De enda träns som egentligen gått sönder har nån av hästarna trampat sönder.

Själv föredrar jag mellanpriserna som ofta har lika bra kvalitet som de allra dyraste. Sen vill jag ändå byta träns, och de mesta annat också, efter nåt år så om det, mot all förmodan, inte håller är det inte hela världen.

Senast ändrad:

Elektron skrev:
Men vad är problemet liksom? Alla har inte råd att köpa hästprylar det går mode i med strass t ex för flera tusen, vill nån köpa billigare grejer är det väl bra att det finns. Jag fattar inte hur man kan störa sig på det, det är väl bara att låta bli att köpa om man inte gillar det. Jag hoppas ni inte är så fåniga att ni tillhör dom som gör sig lustiga över folk som har kopior av dyra prylar också.

Jag har dessutom haft billiga träns som hållt lika länge som träns för flera tusen. De enda träns som egentligen gått sönder har nån av hästarna trampat sönder.

Själv föredrar jag mellanpriserna som ofta har lika bra kvalitet som de allra dyraste. Sen vill jag ändå byta träns, och de mesta annat också, efter nåt år så om det, mot all förmodan, inte håller är det inte hela världen.

:bow: :bow: :bow:

Tigertofflan skrev:
Gör dom? :confused: Ligger dom bland dom vanliga hjälmarna?

Ja fast dom kanske inte har dom längre.
Jag köpte ifl min vanliga svarta GPA på Hööks fast sen är det ju säkert 1år sen jag var på Hööks..

Ne jag garvar inte, eller kollar snett på de personer som har billiga kopior (med undantag för de som köper fejk väskor på plattan..). MEn de e helt och hålelt upp till er om ni vill köpa samma produkt flera gånger eller köpa ngt ordentligt en gång.

Tycker bara att de e så dåligt av hööks att göra exakt samma produkter, de kan väll iaf ändra designen men spara de extra finesserna.
Jag tycker inte att de e kuyl att komma med ett träns som man betalat flera tusen för, och sedan finns det en kopia på hööks som ser i det närmaste likadant ut.
Man vill ju endå vara lite speciell, på samma sätt som jag inte jag gick omkring med JL tröjorna och henri lloyd jackorna, eftersom att ALLA hade dom.

De flesta av "Hööks egna märken" finns hos flera amerikanska butiker, t.ex Claridge House, Equiprene (som gör bla tömkörningsgjorden i neoprene, fast Hööks skyltar inte med deras varumärke), Equiguard, Showmaster, J. Hölscher, Gold Medal, ThermoMaster, Equilibre mfl.

Det Hööks menar när de går ut med dessa tillverkare som deras "egna märken" är nog att de är ensamma i Sverige om att sälja dem. Sedan kan de ju även ha specialsydda modeller som bara Hööks får sälja, t.ex från ThermoMaster. Har nog inte hittat en enda täckesmodell av det märket som är lika de som finns på Hööks.

Classic Riding Wear har jag dock inte sett någon annanstans, så det märket är de säkert ensamma om... ;)

Ja, de säljer ju själva originalet och en massa snarlika kopior! Är inte det märkligt? :angel:

Har förresten sett i en massa butiker stigbyglar och stigläder som liknar märkesgrejorna, såååå pinsamt! :D :cool:

har en sån hjälm. Tycker den e super! :)
Och förresten så har alal kanske inte råd att köpa "äkta" grejer bara för märkets skull. Tycker hööks har bra grejer

Akustik skrev:
pikeur blir nog bara glad över lite reklam i hööks katalogen.

men det är fan skrattretande! Tjejen ppå bilden e alldelles för lång för hästen, som dessutom går på bogarna.
Men herregud! Det är en katalog för utrustning och kläder! Inget annat! Det är inte meningen att visa hur folk rider. Gud vad ni gnäller! :mad:

Orginalet på "Flippan" bettet håller väldigt dålig kvalitet jag vet många som har använder det men där det helt plötsligt snörena i mitten bara gått av och till och med hela gummit

skojskrot skrev:
Hur olika kan ett stigbygel vara?De ser väl mer eller mindre likadana ut allihopa?
Eller har jag fel?
Och vad sjutton spelar det för roll om de gör kopior? Är glad att de har lite vettiga saker(jag är inte imponerad av det där bettet) till ett vettigt pris där man slipper betala för bara märket vilket man får göra ibland..
Visst tycker jag om tanken att köpa bra kvalité och lägga ut lite mer,men ibland stämmer det ju inte..Jag är för djäkla trött på att betala för ett märke.:/

Håller verkligen med!
Tycker att det finns ingen anledning att betala mera bara för att det är ett märke som alla känner igen! Sen är det ganska svårt att ta fram exacta kopior eftersom det ligger patent på allt. Lite skillnader måste det finnas. Bettet ser gräsligt ut tycker jag, det verkar som om man börjar gå tillbaka i tiden då man hade de mest sjuka sakerna på hästarna...
Nä, så länge kvalitéen är BRA så spelar det ingen roll om det står made in india eller Stubben på det!

/cj

cia81 skrev:
Orginalet på "Flippan" bettet håller väldigt dålig kvalitet jag vet många som har använder det men där det helt plötsligt snörena i mitten bara gått av och till och med hela gummit
Dom kanske skulle testa Hööks-bettet då....verkar ju vara bättre än originalet. Köp 4 Hööks för samma pris :banana:

cia81 skrev:

hade det raka bettet oxå gått av? lite seg pga värmen ;)

Jaja, jag har oxå sån, men inte det jag menar! På bilden har hon en GPA, fast Hööks säljer inte en sån, det som var poängen...

Om det händer skulle jag hellre titta över hur mycket hästen slits i munnen, än hurvida kvaliteten på bettet är :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 868
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
527
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 854
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka