Hööks Islandsgrimma

Draumsyn

Trådstartare
Hej!
Tänket bara höra med er hur många det är som har Hööks Showmaster Islandsgrimma?
Jag köpte nämligen en sån för ett par månader sedan men har aldrig andvänt den,
idag när jag skulle prova den så gick nackspännspiggen sönder vilket givetvis är tråkigt,
ringde till Hööks så jag skall posta den till dem och så skall jag få en ny grimma, jättesnällt av dem!

Hur tycker ni denna grimma är i kvalitén?
Kan ju vara jag som haft otur bara.
Tänkte nämligen köpa en extra sån sen kanske då den är väldigt snygg :) Så kul att se hur den håller för andra.

Mvh/Nathalie

Sv: Hööks Islandsgrimma

Den jag hade var helt ok tycker jag. Använde den ganska mycket en period, och håller än!

Du fick nog ett måndagsexemplar tror jag.

/Jonaz

Har använt vår nästan dagligen sedan sommaren (har givetvis tvättat den emellanåt :p) och den är ännu i helt bra skick trots att hästen (tyvärr) går med den på hela dagarna i hagen. Så jag har inget att klaga på...

Så bra då :)

Då får vi hoppas att den nya jag får håller, + att jag törs köpa en ny likadan, tycker mullvadsfärgen är så sjukt snygg på min svarta pojke :)

Jag har haft min blåa islandsgrimma från hööks i tre år tror jag... börjar dock bli lite sliten....

Har använt vår nästan dagligen sedan sommaren (har givetvis tvättat den emellanåt :p) och den är ännu i helt bra skick trots att hästen (tyvärr) går med den på hela dagarna i hagen. Så jag har inget att klaga på...

Jag skulle inte våga ha hästen i nylongrimma i hagen. Fastnar dem kan dem ju göra sej riktigt illa. Skulle hellre sätta på en lädergrimma då, den kan dem ju slita sönder i sånna fall;)

Nylongrimmor är inte alltid så tåliga som det sägs ;)

Jag skulle t.ex. inte låta hästen gå i lädergrimma i hagen, då tar jag hellre en lite mer sliten nylongrimma faktiskt.
Måste man ha grimma i hagen så måste man, svårare än så är det inte. Hästen har ju överlevt hittills :angel:

Jag kan intyga i att Michis har rätt - vi har förbrukat ett antal grimmor på Brandy när han slängde sig i transporten, både läder och nylon.

Det som går sönder först är "metall"ringarna, och då kvittar det ju om resten av grimman är nylon eller läder ;)

Javisst, jag vet att det är många som går med nylongrimma och att det funkar men jag personligen skulle inte vilja det.Bara grimman passar ordentligt i sånna fall:)

Ja varför skulle man ha en grimma som inte passar ? Oavsett om det är läder eller nylon ? :crazy:

Okej Brandybus, om metallringarna ändå går av är det ju "bra".
Fast jag har vart med om olyckor där lädergrimmor har vart bra. Där har inte metallringarna gått av utan själva nackstycket. Så där var jag glad att vi inte hade nylon grimma ;)

Ja varför skulle man ha en grimma som inte passar ? Oavsett om det är läder eller nylon ? :crazy:

Vet inte varför man skulle ha det, skrev det mest bara för att det är väl det viktigaste..:liksom så att den inte är förstor och har lätt för att fastna:D ;)

Oj alltså nu undviker jag att ha grimma på mina hästar i hagen men jag kan med 90% säkerhet säga att om man skulle utsätta min lädergrimma och en av mina "vanliga" grimmor för press (på det villkoret att spännen mm håller) så tror jag faktiskt inte lädergrimman är den som går sönder först det ska hända nå riktigt allvarlig om man ska lyckas slita sönder dom tjocka läderremmarna, så det är juh om sömmarna släpper då men det kan dom juh göra på en "vanlig" grimma med så det är juh knappast någon fördel.

Näh tacka vet jag att använda slitna grimmor i hagen, destomer slita desto bättre! Annars är det väl panikhake på grimman som gäller men då kan man juh inte använda grimman till så mycket annat än att just ha den på ihagen.

Är det bara jag eller finns det någon mer som tycker att vissa av Hööks grimmorna snabbt tappar sig färg och slits mycket?
Jätte synd för de finns ju i många fina färger osv.

Jag har också köpt den grimman, men fick aldrig någon användning för den eftersom min häst är så kraftig - Den blev alldeles för trång runt snoken så han kunde inte beta eller tugga ordentligt!

Nu drar han full i grimstorlek. //Linda

Den är större runt nosen än de cobgrimmor vi jämfört med.
Vi har alltid haft cobgrimmor till islandshästarna men nu har Rodi fått en full. Ska bara göra ett nytt hål i nackremmen innan han får använda den.

JA men den är för liten för min häst....så jag har inte ens slitit min. det blir en adennergrimma nästa gång till mitt stora monster:devil:

Haha kanske bilda klubb?
Min kan iofs ha denna grimma men det var precis det :p

Vi har några stycken och de går inte mer sönder än de vanliga grimmorna vi använder. Oftast är det unghästarna som leker vilt och drar av varandra grimmorna varav grimman hittas senare helt fulla av lera. :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 743
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 093
Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 633
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar