En annan fråga.
Jag tar ju hem ett gäng fasaner i slutet av veckan som sagt. Jag har en tupp som är snart ett år gammal, som jag funderar på att släppa ihop med fasanerna, men vet inte om jag vågar pga ev marek? Kan han bära smitta utan att vara sjuk själv?
Han är tyvärr ganska mobbad av Sören, så i annat fall hade jag tänkt nacka honom i sinom tid.
En kvar av de drabbade, det är hon som har fått kycklingarna nu.Den som var värst drabbad fick både vitaminer och selen direkt i näbben, men det gjorde ingen skillnad tyvärr
Man kan ju hoppas att det var brist oavsett, jag har duttat i båda preparaten i vattnet hos de andra nu, så får vi se om det kan hjälpa upp det.
Är de pigga nu, även om de är små?
Det var någon som blev kvar, men blev så rejält mobbade så jag valde att ta bort dem.
Däremot så fanns det kycklingar som inte drabbades som de kom ihop med, och de räknas som immuna, och deras kycklingar i sin tur kommer bli immuna. Så egentligen bör man avla på de som inte drabbas.
Men du ska nog inte släppa in en "äldre" tupp som kommer ifrån en grupp med utbrott.