Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul!Det blir fyra flyttkartonger och 11 fåglar! En ettårig tupp, en ungtupp och nio flickor.
GRATTIS, du med!Tjo! Jag kastar mig handlöst in i tråden, för igår flyttade det hem tre damer till mig och i veckan ska jag (förhoppningsvis) hämta hem tuppen jag tingat! Planen är att skaffa en eller ett par hönor till, men sedan får det räcka för nu. Kanske att det blir fler till våren eller så.
Jag är så galet exalterad, har väntat på det här i så många år nu. ^^ Spenderat senaste veckan med att bygga ett litet hönshus med hönsgård och nu är de alltså hemma. Och i morse kunde jag plocka in mina första ägg, helt otroligt!
Och hönsen har en tendens att bli fler på de platser de finner bo. Jag har nu tjugoåtta stycken, de flesta är dock tuppar som skall slaktas senare i höst eller i vinter. Maran, Isbar, Brahma, Blomme och Sussex, några renrasiga andra korsningar.Verkar som hönshållning börjar sprida sig överallt...
Grattis! De tenderar att bli fler o fler. Jag skulle ha 4-5 st, fn är de 20 tror jag.Tjo! Jag kastar mig handlöst in i tråden, för igår flyttade det hem tre damer till mig och i veckan ska jag (förhoppningsvis) hämta hem tuppen jag tingat! Planen är att skaffa en eller ett par hönor till, men sedan får det räcka för nu. Kanske att det blir fler till våren eller så.
Jag är så galet exalterad, har väntat på det här i så många år nu. ^^ Spenderat senaste veckan med att bygga ett litet hönshus med hönsgård och nu är de alltså hemma. Och i morse kunde jag plocka in mina första ägg, helt otroligt!
När jag köper mitt hus på landet skulle jag också vilja ha höns. Blir så inspirerad av era berättelser. Men oroas lite av att det skulle innebära en massa jobb. Är det så?
Det låter ju bra! Vill de gå ut på vintern också?Nästan inget arbete alls är min erfarenhet, man släpper ut dem på morgonen och stänger till på kvällen mycket mer är det inte förutom att kolla redena efter ägg.
Jag har inte haft mina över en vinter änDet låter ju bra! Vill de gå ut på vintern också?