Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var köper man låtsasägg?
Det brukar börja utvecklas två kycklingar, men i en absolut majoritet av fallen så dör de/avstannar i tillväxt innan kläckdatum.
Lade in dem hos hönsen och tror ni inte alla tre var framme och pickade på dem! Jag gjorde ett bättre värprede och lade äggen där, får se vad som händer. Har fyllt på med snäckskal och köpt bättre foder till dem, kanske var det något som saknades iom att de började med det här.
Nu väntar jag ju fortfarande på att få köpa "mitt" torp så det blir inga hönor här på ett tag, men jag har kollat massor på hönor under mina år av väntan och jag måste säga att det finns enormt få att få tag på.Jag antar att det inte ar nagra storre problem att bli av med höns som redan varper pa nagon bytardag i var? eller vill folk helst ha kycklingar?
* Dessutom har jag lagt ut granris i hönsgården eftersom mina fjäderfän inte vill kliva i snön. Nu går de ut en stund och njuter av det lilla dagsljus som är. Ska se till att de får något riktigt gott att äta på julafton också!
Ska se till att de får något riktigt gott att äta på julafton också!
Har ni något bra recept annars på både höna o tupp? Jag är värdelös på att laga mat så det måste vara så enkelt som möjligt.