Höns - vilken ras?

Forest Autumn

Trådstartare
Vi har blivit hönsvakter en tid framöver.
Vi har tidigare haft egna höns, mest blommehöns och har nu fått ansvaret för några höns en tid framöver. Det är ett par olika raser och några av dem är av en ras som jag har kunnat men glömt namnet på.
De är ganska så stora och har fjädrar även långt ner på benen. är det någon som vet vilken ras det är? Jag antar att just detta med fjädrar på benen är ganska ovanligt.

Sv: Höns - vilken ras?

Kan det vara Brahmor? (Brahma)

Kanske inte just denna färgen, det finns ju massor, men "håriga" ben och stor är den.
508662076_8f7dbc348f.jpg

Faverolle, brahma och stor kochin har befjädrade ben.

Har du ingen bild på hönsen?

Vi har blivit hönsvakter en tid framöver.
Vi har tidigare haft egna höns, mest blommehöns och har nu fått ansvaret för några höns en tid framöver. Det är ett par olika raser och några av dem är av en ras som jag har kunnat men glömt namnet på.
De är ganska så stora och har fjädrar även långt ner på benen. är det någon som vet vilken ras det är? Jag antar att just detta med fjädrar på benen är ganska ovanligt.

Här finns ganska många stora raser med benbefjdring. värper de mörka ägg kan det vara Svart-koppar maran e.x,.. annars som redan sagt: Brahma, cockin, favorolle
. men det kan ju också vara blandraser..
Det är absolut inte ovanligt med hönsraser som har fjädrar på benen ;)

kan du inte slänga in bild, då kan jag säga vad det är :)

Delvis kl
tack för era svar

Jag ska jämföra med bilder senare, antar att jag kan hitta dem på internet. Jag har tyvärr inga egna bilder på dem än. Det ska nog vara någon sorts renrasiga höns om jag har förstått det rätt. Jag trodde det var ganska ovanligt med fjädrar på benen, där ser man. Det är spännande med nya raser.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 012
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse