Honkatt som bajsar på golvet

jojongo

Trådstartare
Min mammas katt, hona 10 år gammal, har tydligen bajsat på golvet nu två ggr. Hon har aldrig gjort det förut. Nu var det tydligen två veckor sedan. Jag sa åt mamma att ta katten till veterinär men jag skulle gärna vilja veta om fler har erfarenhet och vad det kan bero på? Vet att det är ett tecken på att katten inte mår bra och bör undersökas. Men undrar om det kan finnas fler orsaker? Hon börjar ju vara rätt gammal nu, är inte så intresserad av att leka längre, sover mycket men är fortfarande väldigt kelig. Det är en innekatt.
 
Sv: Honkatt som bajsar på golvet

Jättesvårt att svara på. Som du själv skrev, ett veterinärbesök är ett måste.

Annars, hur många katter finns i familjen? Hur många lådor? Är det samma sand som alltid? Har några rutiner i övrigt ändrats?
 
Sv: Honkatt som bajsar på golvet

Hon är ensamkatt, har en låda men det är precis så hon har haft det i tio år.
 
Sv: Honkatt som bajsar på golvet

Jag hade ärligt talat inte bekymrat mig om katten bajsat utanför lådan två gånger för två veckor sedan och inte mer. Antaligen så passade inte saneringen av lådan eller så.

En av mina katter sket utanför lådan men det var uppenbart att det var något vaj på magen för det var riktigt löst. Jag avmaskade henne och vips så låg det fina korvar i lådan istället
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 869
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp