S
Smajlet
Sv: Hon sålde MIN HÄST!
Gud vad vidrigt!
Gud vad vidrigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fröken_Skåne skrev:Okej kan berätta lite snabbt:
Jag har två hästar, hann inte riktigt med båda..hästen som skulle lånas ut och sedan skänkas/säljas hade problem med munnen så pass mkt att hon inte skulle gå att rida igen.Hon hade varit där närmre ett år och allt var frid och fröjd, vi skriver ihop kontrakt med att hon inte ska sälja vidare,inte skicka på slakttransport, inte ridas mm mm..
Sen ringer vi henne innan jul, då är det helt lugnt!
Så hon hade inte skrivt på kontraktet som också skulle göra henne ägare till hästen..
Hon säljer alltså vidare min häst.
Måste instämma med Mynta2, detta låter konstigt. Vems är hästen egentligen och vad skulle hon ha din häst till, den går ju inte att använda till någonting, skulle den vara sällskapshäst??Mynta2 skrev:Jag fattar inget, hade hon din häst på foder ? Jag menar, först har ni kontrakt på att den ej får säljas vidare, detta betyder väl att du sålt hästen va ? Klausuler som att: får inte säljas vidare i köpekontrakt är inte giltigt att skriva in och den som köpte hästen får ändå sälja den vidare till vem den vill.....sådana klausuler gäller inte...men strunt samma, sedan skriver du att det ändå är din häst...Vems är hästen egentligen ??
Tyvärr fortsätter man att sprida felaktig information om vad avtal innebär.