Hon sålde MIN HÄST!

nexxa

Trådstartare
Ja, en del kanske läst min tråd "Kontraktet", jag misstänkte ju att ngt hade hänt.
Det visar sig att människan har annonserat ut min häst + en del till och SÅLT dem.

Jag kan ju berätta att vi hade kontrakt på att min häst INTE skulle säljas vidare.
Hon har alltså sålt henne nu.
Imorse kom mamma hem med ett kuvert. Jag blir lite förvånad när det står att hon köpt hästen jag ÄGER av personen som "lånat" henne.

Jag har varit så chockad hela dagen och bara gråtit floder! :(

Jag ringde upp tjejen som är lika gammal som mig, tack gode gud så var hon helt underbar :love: Vi ska försöka få ihop allt så att hon tar över min häst.

De har ju alltså blivit lurade precis som vi, det visar sig att hon som hade henne först inte skrivit på ngt papper och i vilket fall som helst inte äger min pålle ÄN!

Så hon har alltså satt ut en annons i tidningen runt jul och sålt min häst! :eek:

Vad f-n är det för människa egentligen? Och vet ni vad det värsta är? Hon tror inte att hon blir anmäld!

Sv: Hon sålde MIN HÄST!

Fy fan! Vad hemskt! Så vidriga människor det finns! :eek: :mad:
Men hur verkade personen som du lånade ut din häst till? Asså verkade hon seriös å duktig å så? Hur kommer det sig att hon har eller hade henne? Jag har inte läst "kontraktet" och hänger inte riktig me helt :crazy:

Okej kan berätta lite snabbt:
Jag har två hästar, hann inte riktigt med båda..hästen som skulle lånas ut och sedan skänkas/säljas hade problem med munnen så pass mkt att hon inte skulle gå att rida igen.Hon hade varit där närmre ett år och allt var frid och fröjd, vi skriver ihop kontrakt med att hon inte ska sälja vidare,inte skicka på slakttransport, inte ridas mm mm..
Sen ringer vi henne innan jul, då är det helt lugnt!
Efter nyår har de bytt nummer.De bor långt i från oss så det är inte bara att hoppa in i bilen för att köra en runda..
Så hon hade inte skrivt på kontraktet som också skulle göra henne ägare till hästen..
Hon säljer alltså vidare min häst och låter dem provrida hästen som har duder problem med munnen :cry:
Så kom brevet idag i från tjejen som köpt henne, hon hade letat som en galning bara för att hitta mig eftersom hela affärern var så skum..

Vad tråkigt att du blivit lurad.. :( Tur ni skrev kontrakt iaf, då har du det på papper iaf!

Vad har hästen för probelm med munnen som gör att hon inte kan ridas?

Hon kom från ett hem där de gjort ngt skumt med bettet så hon hade gamla felläkta frakturer.. :(

Åh, stackarn... :cry:

Bettlöst då? :idea:

Hoppas det löser sig nu iaf, hela "köpet" med hästen. Skönt köparen verkar ok och vettig!

Kan du inte anmäla henne för kontraktsbrott?
Fy fan alltså vilka människor det finns.
Man blir helt mål lös.

Inte bettlöst heller, mest pga att det satt sig psykiskt också..jag kunde rida henne för att hon litade på mig, men med andra går det inte :crazy:

Tjejen verkar jätte gó :love: Vi ska dit tis eller ons kommande vecka och reda upp allt!

De som köpte henne åkte tillbaka till "bedragaren" och frågade hur hon kunde sälja en häst som inte var henne? Så de sa att de ville ha pengar tillbaka då svara hon:
"Då tar jag tillbaka henne och slaktar henne!"

De sa att de skulle hon då inte göra så de åkte hem och så får vi reda upp detta på annat sätt, blir att ringa en del imorn, hon ska definitivt inte komma undan :mad:

Herregud.
Alltså att sånna människor finns! :eek:

Nej låt henne verkligen inte komma undan!

Men lilla hästen då... Vad tråkigt.. Ja okunskap kan göra så mycket skada på en häst så det finns inte.. :(

Skönt att du har god kontakt med tjejen som "köpte" henne iaf!

*Håller tummarna*

absolut inte!
Jag har varit helt slut hela dagen, varit nära gråten hela dagen!
Och har gråtit floder när jag såg brevet och jag blir så förbluffad av bara tanken på att människor är så sjuk!

mm ...och jag ville inte heller fortsätta rida henne för det känns inte rätt att inte rida en hel häst...

Jag får uppdatera och berätta hur det gått,jag hoppas det blir något vettigt av allt bara !

men fy så hemskt!
hur fan människor kan bete sig egentligen :confused: :crazy:

tur att de var en vettig tjej iaf
hoppas de ordnar upp sig till de bästa

ingen aning :S
Det finns 2 hästar till som hon har sålt trots kontrakt om att inte sälja vidare :crazy:
Och alla är beredd på att låta henne få veta att hon lever..

Onej, aldrig i livet..usch jag som har tyckt om människan så som faktiskt i övrigt brytt sig om hästarna, men nu, ja nu hatar jag henne av hela mitt hjärta

Man blir helt förbryllad när man hör hur vissa människor är.
Har ingenstanns någon förståelse för hur man kan göra något sånt.

Jag fattar inget, hade hon din häst på foder ? Jag menar, först har ni kontrakt på att den ej får säljas vidare, detta betyder väl att du sålt hästen va ? Klausuler som att: får inte säljas vidare i köpekontrakt är inte giltigt att skriva in och den som köpte hästen får ändå sälja den vidare till vem den vill.....sådana klausuler gäller inte...men strunt samma, sedan skriver du att det ändå är din häst...Vems är hästen egentligen ??

Om du inte har skrivit över hästen på henne utan hon fortfarande är din så kan hon inte sälja den, alltså är hon tvungen att betala tillbaka pengarna till köparen och de kan ändå behålla hästen om det är ok med dig. Hon kan absolut inte kräva tillbaka hästen när det är du som står som ägare!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 938
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 859
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 370
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar