Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte ens varför det är så viktigt att berätta ifall man råkar vara homosexuell.
Nej det kan jag inte hålla med om. [...]
Om någon känner sig obekväm för att jag kommer ut så är inte det mitt fel och fan heller att det är mitt ansvar!
Om jag ställer mig upp och säger "jag heter mino och är forskare trots att jag inte har snopp" i syfte att förändra värderingar och förväntningar kring kön och vem som äger och producerar kunskap, menar du då att det är ett val som du vill försvara? Personligen tycker jag att kön är ännu mer centralt att problematisera än sexualitet eftersom det syns utanpå, men jag tycker ändå att det skulle vara en idiotiskt sätt att uttrycka sig på. Jag menar att man kan vara lite nyanserad och visst förhålla sig kritisk till när och hur man väljer att lufta sina värderingar och utföra ett förändringsarbete. Därmed inte sagt att man ska mörka med vem man är i ett passande sammanhang. Men det krävs ju två parter för att få till en kommunikation, megafonmodellen är inte särskilt effektiv.Jag tycker också att det är fel att kritisera och problematisera andras val att komma ut. (Typ tionde gången jag skriver detta, är det så oklart?)
Jag tänker nog lite som Inte_ung i tråden, att det finns sammanhang där det gör mer skada än nytta att demonstrativt outa sig, just eftersom det kan vara lite kontroversiellt i vissas ögon ....
Tänk om heterosar skulle gå runt och tänka på hur de representerar alla andra heterosar varje gång de kommer ut (dvs hela tiden). Nej just det, då är det plötsligt inte att vara "demonstrativt politisk".