Sv: homeopati

Tur att du var i den ålder då acne normalt sett brukar försvinna då.
Hade du sökt denna väg några år tidigare så kanske det hade sett anorlunda ut.

Du vill ju inte se nåt...varför skulle det försvinna allt på 6 veckor, just precis då? det finns människor på + 20 som fortfarande har problem med acne..

Ett negligerat sömstick kan du bevisa.
Hur fan bevisar man något som till och med utövarna säger att det inte går att vetenskapligt bevisa?

New Age ?????
Lägger du in homeopati i New Age så är du hu helt ute o cyklar..

Jag har inte sett du kommenterat min story om fölmärren på ett av landets största djursjukhus.
De metoder som helt bygger på tro o där vetenskap o vetenskaplig bevisföring förkastas passar väl bäst i New Age kategorin.
PL

Du vill ju inte se nåt...varför skulle det försvinna allt på 6 veckor, just precis då? det finns människor på + 20 som fortfarande har problem med acne..

Nej för jag ser hellre med egna ögon än med andras.
Och det jag sett med egna ögon har i detta avseende varit verkningslöst varenda gång, helt utan undantag.
Tycker du att jag skall bortse från det och bara tro i alfall?

Tur att du var i den ålder då acne normalt sett brukar försvinna då.
Hade du sökt denna väg några år tidigare så kanske det hade sett anorlunda ut.

I det här fallet har du fel, ffa så försvinner inte acne på så kort tid dessutom var den typ av acne jag hade INTE behandlingsbar på den tiden eftersom den var av hormonell betingelse. Därför gick läkarna bet på sin uppgift, och det gjorde mig mycket desperat.
Idag är det fortfarande så att många män dras med denna typ av acne, hela sitt liv faktiskt pga hormoner som man inte kan få bukt med. Så även idag har man problem med att kunna behandla, den heter något i stil med roacis eller liknande det är länge sedan nu kan inte fasen minnas så långt tillbaka. Den är i varje fall svårare att behandla hos män idag än hos kvinnor.

I det här fallet har du fel, ffa så försvinner inte acne på så kort tid dessutom var den typ av acne jag hade INTE behandlingsbar på den tiden eftersom den var av hormonell betingelse. Därför gick läkarna bet på sin uppgift, och det gjorde mig mycket desperat.
Idag är det fortfarande så att många män dras med denna typ av acne, hela sitt liv faktiskt pga hormoner som man inte kan få bukt med. Så även idag har man problem med att kunna behandla, den heter något i stil med roacis eller liknande det är länge sedan nu kan inte fasen minnas så långt tillbaka. Den är i varje fall svårare att behandla hos män idag än hos kvinnor.

OK där har du en grund för din tro.
Men du menar väl inte att jag skall bli troende på dina erfarenheter?

När det gäller anekdotiska "bevis" så har väl alla som jobbat inom ngn typ av sjukvård sett exempel på tillfrisknanden utan el trots felaktig behandling.
PL

OK där har du en grund för din tro.
Men du menar väl inte att jag skall bli troende på dina erfarenheter?

Har jag påstått det, men du vill så gärna förneka vad andra har upplevt och det väldigt ihärdigt. För min del anser jag att om man finner en lösning för en individ med hjälp av homeopati där läkekonsten gått bet så ser jag inget fel i det.
Du får tro på precis vad du vill, och jag tror på precis vad jag vill. Själv anlitar jag alltid veterinär men har vid en del tillfällen använt mig av sockerpiller, när det gäller kiropraktik så är själv bäste dräng.

Det kan ju även vara så att när du slutade behandla med preparat så fick huden vila och läkte efter tre års smörjande. Jag har sett det flera gånger på mugg och rasp. När ägarna slutat kladda så har det läkt ut.

Det kan ju även vara så att när du slutade behandla med preparat så fick huden vila och läkte efter tre års smörjande. Jag har sett det flera gånger på mugg och rasp. När ägarna slutat kladda så har det läkt ut.

Det här svaret visar bara på vad lite insatt du är i den vanliga åkomman acne, när det gäller den andra typen så är den bra mycket svårare att komma åt.

Själv brukar jag inte förneka vad andra upplevt men väl vara kritisk mot påstådda samband.
PL

Man ska alltid vara kritisk och ifrågasättande, är jag med. Finns saker som ingen :devil: i världen får mig att tro på, jag brukar även testa för att få en egen uppfattning och inte en sådan bildad på vad man tror eller baserad på andras erfarenhet.

Skall jag som vet. testa allt själv eller skall jag förlita mig på vetenskapligt grundad erfarenhet?
PL

Nu behöver man väl inte testa allt själv, vissa saker talar i sin natur om det funkar eller ej. Men det är ju upp till dig, eller hur. Jag tycker att det är lättare att argumentar för eller emot något jag har testat, blir så mycket lättare att ha en bra egen åsikt då.

Ett exempel, vi har en äldre eksemhäst. Genom åren har vi provat en del olika saker, med varierande resultat. Under en period så skulle alla köpa ökozon för det var så bra, jag testade även det trots att den var bokstavligen svindyr. Det resultatet var varken hackat eller malet, han blev alltså varken bättre eller sämre. Det finns bra exempel på hästar som det faktiskt har funkat på, och för dessa individer gläds jag åt. Ökozon ska ju vara homeopatiskt, men som sagt i för vår pålle kvittade det.
Idag får han linfröolja, det har i hans fall varit outstanding. Förra sommaren hade han inte ett enda utbrott av sitt eksem, så i hans fall har det resultatet blivit över förväntan.

Det här svaret visar bara på vad lite insatt du är i den vanliga åkomman acne, när det gäller den andra typen så är den bra mycket svårare att komma åt.

Jag är inte insatt alls i acne och har inte påstått det heller jag lade bara fram en teori som jag skulle tro mer på än homeopati.

Nu behöver man väl inte testa allt själv, vissa saker talar i sin natur om det funkar eller ej.
.

Vad är det med naturen av vibrerande vatten med minne som du tycker talar för att det skulle fungera?

tror gör man i kyrkan...du vill bara motbevisa alla som har nåt att komma med och vägrar inse att det faktiskt hjälpt. Vrångskallar är inte kul o diskutera med....tacka vet jag Jonas Tornell :love: och för alldel min ATG vettar också som inte förkastar mina teorier och ideeer när vi kör fast

Om du är intresserad så prova istället för att förstöra tråden med orelevanta inlägg. Det enda du sagt i tråden på hela tiden är att du vägrar tro på det...Vi har fattat det nu :angel:

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 150
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
422
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka