Sv: homeopati

Ja, det är ju mycket som spelar roll...inga mediciner i världen kan ju hjälpa om det finns andra yttre faktorer som spelar har betydelse.

Jaha,igår använde jag min hemska kvacksalverimedicin på en tacka som kommit ifrån sin nyfödda lammunge.
Alla som jobbat med får vet hur envisa de kan va om de inte tror lammungen är deras,de blir ruskigt elaka.
De andra hade prövat med partoxin och hålla i tackan för att lammungen skulle få dia.
Sen i torsdags morse,tackan blev bara värre och värre.
Igår fick tackan två doser Sepia.
Gissa vad som hänt i natt?:p
Jo lammungen va proppmätt i morse och de som skulle tvångshålla tackan slapp för lammungen fick dia nu utan problem.
De var förvånade för lammungen va proppmätt och skuttade glatt omkring.
Slump?Eller kanske pillren gjorde nytta?;)
Skönt att slippa mata flasklamm.:bow:

Senast ändrad:

Du måste skilja på mediciner till häst(som är utprovade på häst) o mediciner som används trots att de inte är godkända till häst!
Vad nu detta skulle ha med homeopatins totalt ovisade "effekt" att göra.
PL
Jag fattar din poäng.
Men fattar du min?
Att osäkra och inte fullt utprovade mediciner tydligen används på häst av veterinärer !
Är det bra?Jag blir lite mörkrädd iallafall.
Samma fenomen dyker ju upp på människomedicinsidan också ,att mediciner visar sig va mindre bra och ger ibland vidriga biverkningar.
Men medicinerna är "säkra".Jo pyttsan.
Man får va glad man är frisk.:cool:

Så "medicinen" (utspädd bläckfisk?) fick tackan att känna igen sin lammunge.
Nej, jag tror nog på en helt naturlig beteendeförändring. Jag tycker inte att ut homeopatin är en rimlig förklaring.

Men homeopatin kan inte förlora, eftersom du använder det konstant och tillskriver den varje förbättring och bortser från varje misslyckande.

Senast ändrad:

Jag fattar din poäng.
Men fattar du min?
Att osäkra och inte fullt utprovade mediciner tydligen används på häst av veterinärer !
Samma fenomen dyker ju upp på människomedicinsidan också ,att mediciner visar sig va mindre bra och ger ibland vidriga biverkningar.

Ja, det är naturligtvis jättetråkigt när det händer. Men eftersom homeopati inte har några verkningar så är det en ganska liten fördel att den inte har några biverkningar.

Så "medicinen" (utspädd bläckfisk?) fick tackan att känna igen sin lammunge.
Nej, jag tror nog på en helt naturlig beteendeförändring. Jag tycker inte att ut homeopatin är en rimlig förklaring.

Men homeopatin kan inte förlora, eftersom du använder det konstant och tillskriver den varje förbättring och bortser från varje misslyckande.
Jag använder inget konstant.
Och Sepia i homeopatform har en förmåga att rätta till hormonella störningar osv.
I fortsättningen får du ödsla din energi och galla nån annanstans.
Vad har du själv för erfarenhet av djur?
Du verkar bara umgås med din dator,har inte sett ett enda inlägg som tyder på att du har nån kunskap om djur överhuvudtaget.
Din inställning till andra medmänniskor och dess erfarenheter gör att jag hoppas att du inte jobbar med djur.
Vad hade du själv haft för lösning på problemet med tackan tex?

Jag tror inte så mkt,jag har jobbat med olika djurslag i så många år att jag kan se skillnad på vad som är vad.
Jag skiter fullständigt i om djuret får veterinärbehandling eller alternativ ,bara målet uppnås snabbt dvs ett friskt välmående djur.

Jag är inte fanatisk åt nåt håll,att jag har positiva upplevelser av homeopati gör mig inte hjärntvättad eller enkelspårig.
Tänk om du lade ner lika mkt energi på att ge vettiga råd till andra istället för att enbart sprida negativ energi omkring dig och aldrig komma med konkreta lösningar.
På köpet kanske du tom får riktiga vänner .;)

Jag använder inget konstant.
Varför inte? Om jag hade medel som botar allt utan biverkningar så skulle jag använda det.

Och Sepia i homeopatform har en förmåga att rätta till hormonella störningar osv.
Nej, det har det inte. Det är helt vanligt vatten.

I fortsättningen får du ödsla din energi och galla nån annanstans.
Jag tänker fortsätta ödsla min energi på att bemöta det jag uppfattar som okunskap i den här tråden. Någon galla blir det nog inte däremot, och jag har heller inte spytt någon galla hittills. Du har däremot uppfattat det jag skrivit som otrevligt eftersom jag inte tror på homeopati och du inte kan acceptera det. Läs gärna tråden igen. Om du hittar någon så kallad galla så får du gärna citera den.

Vad har du själv för erfarenhet av djur?
Jag har, och har haft, många djur. Jag ägnar mig däremot inte åt djur professionelt. På vilket sätt gör detta trådens ämne, som borde vara homeopati, mer trovärdigt? På vilket sätt gör det min syn på homeopati mindre giltig? Om kunskap om djur på något sätt vore relevant för diskussionen om homeopati (vilket det absolut inte är) bör jag kanske påminna om veterinären och hovslagaren som också ifrågasätter homeopati i denna tråd.

Du verkar bara umgås med din dator,har inte sett ett enda inlägg som tyder på att du har nån kunskap om djur överhuvudtaget.
Jag vet inte varifrån du har fått den tokiga idén att jag inte kan något om djur och att jag bara skulle umgås med min dator, men håll för all del fast vid den om det gör det lättare att betvivla min kunskap.

Din inställning till andra medmänniskor och dess erfarenheter gör att jag hoppas att du inte jobbar med djur.
Och exakt vad är min inställning till andra människor? Har jag en dålig människosyn för att jag tror att homeopati inte fungerar? :confused:

Vad hade du själv haft för lösning på problemet med tackan tex?
Jag vet ingenting om får så det vore förmätet att komma med något förslag. Men uppenbarligen var det ett problem som kunde lösas precis som du löste det - det vill säga ingen åtgärd.

Jag tror inte så mkt,jag har jobbat med olika djurslag i så många år att jag kan se skillnad på vad som är vad.
Jag skiter fullständigt i om djuret får veterinärbehandling eller alternativ ,bara målet uppnås snabbt dvs ett friskt välmående djur.
Jag skiter också i om det är alternativ eller konventionell - men jag har ett krav. Det ska fungera. Jag anser att homeopati visat sig verkningslöst under 200 år, och som jag sagt gång på gång så övertygas jag inte av enstaka fall beskrivna av homeopatiförespråkare på internet. Särskilt inte när dessa fall är typiska exempel av att tillskriva verkan till slump. Särskilt inte när de är beredda att bortförklara varför effekt av homeopati inte går att visa i tester. Särskilt inte när de omedelbart blir otrevliga vid ifrågasättande.

Jag är inte fanatisk åt nåt håll,att jag har positiva upplevelser av homeopati gör mig inte hjärntvättad eller enkelspårig.
Det har jag inte sagt. Anser du att jag indirekt har sagt det genom att jag inte tror att homeopati har någon verkan? Precis som evolutionsförespråkare indirekt säger att fanatiskt troende är apor. Se där. :idea:

Tänk om du lade ner lika mkt energi på att ge vettiga råd till andra istället för att enbart sprida negativ energi omkring dig och aldrig komma med konkreta lösningar.
Kände du att du ytterligare behövde förtydliga att du inte kan hantera en diskussion?

På köpet kanske du tom får riktiga vänner .;)
Stiligt.

Jag har, och har haft, många djur. Jag ägnar mig däremot inte åt djur professionelt. På vilket sätt gör detta trådens ämne, som borde vara homeopati, mer trovärdigt? På vilket sätt gör det min syn på homeopati mindre giltig? Om kunskap om djur på något sätt vore relevant för diskussionen om homeopati (vilket det absolut inte är) bör jag kanske påminna om veterinären och hovslagaren som också ifrågasätter homeopati i denna tråd.

.
Eftersom du anklagar mig för att inte veta vad jag gör så tycker jag det är mkt relevant om man är kunnig på djur.
Endast om du är kunnig och dessutom har ett skarpt djuröga kan du avgöra om Homeopati har effekt.
Utan effekt skulle jag inte anv nåt alternativ.

Hovslagare är jag själv sen 14år tillbaka,är mina åsikter mindre värda än nån annan hovslagare.:confused:
Vad har hovslageri med homeopati att göra?
Jag blandar inte ihop dessa olika saker!Absolut inte!

Jag har full respekt för veterinärens åsikt,men har en annan uppfattning själv.
Som jag sade förut i mitt yrke som hovslagare är jag just det och inget annat,tar däremot hästägaren intiativet till att fråga om homeopati kan jag ge seriösa kontakter.
Precis som jag har ett kontaktnät av duktiga hästveterinärer,tandläkare,sadelmakare mfl.

Jag har mångårig erfarenhet av häst,ko ,gris och får mfl smådjur så jag är inte helt tappad bakom en vagn.
Hela mitt yrkesliv har jag jobbat med olika djurslag,och jag gör inget halvhjärtat.
Jag är 39 år och har haft häst sen 10års ålder,redan då var jag vetgirig .
21år har jag nu jobbat proffessionellt med olika djur.
Jag ser olika djur varje dag,till skillnad från veterinären ser jag dem när de är friska mest,jag kan se små skillnader och tar ofta ut veterinär långt före andra djurägare/djurskötare gör det.
Just för jag vet vikten av tidig behandling oavsett metod.

Jag ber om ursäkt för det sista jag skrev i förra inlägget,jag är inte perfekt och kan bli irriterad när jag uppfattar dig som dryg.
Vi håller oss till ämnet.;)

Jag vet ingenting om får så det vore förmätet att komma med något förslag. Men uppenbarligen var det ett problem som kunde lösas precis som du löste det - det vill säga ingen åtgärd.

.
Andra djurslag som kor och grisar går rätt lätt att lura på en unge de inte vill ha på något sätt.
En tacka som avvisar en lammunge ändrar inte åsikt.
Jag har aldrig lyckats, trots att vi flått dött lamm och lagt skinnet på lammungen som ratas,eller klenat in lammet med efterbörden.
En tacka är envis som fasiken.

Fråga vilken fårbonde som helst om du inte tror mig.

Eftersom du anklagar mig för att inte veta vad jag gör så tycker jag det är mkt relevant om man är kunnig på djur.
Endast om du är kunnig och dessutom har ett skarpt djuröga kan du avgöra om Homeopati har effekt.
Jag anser att du använder ett verkningslöst medel och tillskriver det effekt som inte finns, det kanske var vad du menade. Jag förstår inte hur ett skarpt djuröga kan behövas för att avgöra om homeopati har effekt. De tillfrisknanden som beskrivs som fantastiska bör vara synliga för alla. Det som däremot behövs för att avgöra effekt eller ej är någon form av blindtester med upprepning för att komma ifrån partiska bedömningar. Inget av de fall ni beskriver bevisar på något sätt homeopati eftersom ni beskriver enstaka djur som blivit bättre utan någon jämförelse. Det enda ni har är att de "inte var bättre innan" (i vissa fall under annan homeopatimedicin).

Hovslagare är jag själv sen 14år tillbaka,är mina åsikter mindre värda än nån annan hovslagare.:confused:
Vad har hovslageri med homeopati att göra?
Jag blandar inte ihop dessa olika saker!Absolut inte!

Jag har full respekt för veterinärens åsikt,men har en annan uppfattning själv.
Som jag sade förut i mitt yrke som hovslagare är jag just det och inget annat,tar däremot hästägaren intiativet till att fråga om homeopati kan jag ge seriösa kontakter.
Precis som jag har ett kontaktnät av duktiga hästveterinärer,tandläkare,sadelmakare mfl.
Det var du som tog upp kunskap om djur. Jag anser inte att det är relevant alls. Det är inte din bakgrund som gör att jag tror att du har fel om homeopati, och ingen bakgrund du skulle kunna ha haft skulle få mig att kunna bortse från att dina fallbeskrivningar är utan jämförelsemöjligheter och sannolikt helt naturliga tillfrisknanden. Det kommer inte över det faktum att ämnets verkan är orealistisk och att studier med hundratals deltagare inte visat bättre effekt än placebo.

Jag har mångårig erfarenhet av häst,ko ,gris och får mfl smådjur så jag är inte helt tappad bakom en vagn.
Hela mitt yrkesliv har jag jobbat med olika djurslag,och jag gör inget halvhjärtat.
Jag är 39 år och har haft häst sen 10års ålder,redan då var jag vetgirig .
21år har jag nu jobbat proffessionellt med olika djur.
Jag ser olika djur varje dag,till skillnad från veterinären ser jag dem när de är friska mest,jag kan se små skillnader och tar ofta ut veterinär långt före andra djurägare/djurskötare gör det.
Just för jag vet vikten av tidig behandling oavsett metod.
Och det är därför du upplever det som förolämpande att jag tror att du har fel om homeopati. Det ligger för mycket i vågskålen för att du ska ha fel.

Jag fattar din poäng.
Men fattar du min?
Nej jag fattar inte vad det har i den här diskussionen att göra, lika lite som naturpreparats evfarlighet har det. Starta en ny diskussion i saken så kanske jag har ngt att bidra med när det gäller användandet av humanpreparat od på häst.
Att rena homeopatika är helt ofarliga kan jag däremot hålla med om.
PL

Nej, det har det inte. Det är helt vanligt vatten.
:rofl: :rofl:
varför bry sig om dem som inte förstår?
Det skulle inte spela någon roll alls hur många människor som redogjorde för alla fall där homeopatin läkt ut symptom.
För här handlar det om åsikter huggna i granit. Utan egna erfarenheter i grunden.
ganska meningslöst att bry sig om dom.
Men, kanske har vår lilla diskussion fått någon smått intressread att förstå vad det kan hjälpa med.
-Och tänka sig att prova.
Jag har då fått ännu mer styrka i min vetskap om hur enormt kraftfulla läkemedel det är jag har i skåpet.
Tack ni andra, för att ni orkat lägga ut texten.
Trots att inläggen mötts av korta ointressanta svar som enbart innehållit

-Det funkar inte, så det så.
-Det är ingen vetenskap. (vi vet)
-Jag tänker aldrig prova (your loss)
-ni måste vara korkade (:rofl: )

Tack o hej, ska läsa lite i medican i kväll!

Förresten, super med tackan!
Det skulle min faster ha provat då hennes sto nästan dödade sitt föl som fick hinkmatas. Det fölet är odrägligt idag. stoet hade säkerligen blivit bra med sepia. hade alla tecken!!

Ska ge mitt sto pulsatilla. Hon har varit utlånad för avel men inte tagit. Har massor av pulsatillasymptom och problem med hormoner och brunst. Inte sepians aggressivitet utan är snäll och osäker. Med hemska oregelbundna brunster. En upp o nerhäst. Underbar ena dagen och katastrof andra. Allt växlar om :Pulsatilla!
Även om jag inte ska ta föl nu så vill jag att hon ska få slippa bergodalbanehormonerna!

-Det funkar inte, så det så.
-Det är ingen vetenskap. (vi vet)
-Jag tänker aldrig prova (your loss)
-ni måste vara korkade (:rofl: )

Alltså, läser ni någon slags bizarroversion av den här tråden? Jag är uppenbarligen fruktansvärt otrevlig och ni beskrivs tydligen som korkade. Av någon anledning dyker inte inläggen ni beskriver upp här, så jag får väl ta ett snack med Telia!

Jag har då fått ännu mer styrka i min vetskap om hur enormt kraftfulla läkemedel det är jag har i skåpet.
Jag har däremot inte förflyttats en millimeter. Min syn på homeopati är precis densamma, jag tror varken mer eller mindre på homeopati nu än förut. Jag tror att det beror på att ni inte använder tillräckligt många ":rofl:" för att göra ett övertygande argument.

Förresten, super med tackan!
På en söndagkväll?

Men, kanske har vår lilla diskussion fått någon smått intressread att förstå vad det kan hjälpa med.
-Och tänka sig att prova.
Och kanske har någon läsare insett vilka principer som ligger bakom homeopati och fått veta vilket komplett misslyckande försöken att visa dess verkan har varit och kastar därför inte bort sin tid på trendiga villfarelser från 1800-talet. Men jag hoppas väl på för mycket...

Senast ändrad:

Jag skiter i vad vissa tycker jag måste bara tala om vad som hände idag när jag skulle kolla till tackan och ge en dos Sepia till.:p

Igår tvivlade jag verkligen på att det skulle hjälpa,då tackan var så jälkla ilsk,dessutom lade hon sig ner när vi skulle hålla henne så lammet kunde dia.
Att fånga henne var nästan omöjligt fastän hon stod i liten lammbox.Hon var som en hal ål.:crazy:
Hon skulle fan inte ge lammet di,punkt slut.
Efter första dosen vart hon ngt mer bråkig(förstförsämring;) ) ,efter andra dosen såg jag att blicken på henne var helt annorlunda..precis som om hon fick en klarare blick på nåt vis,svårt att förklara känslan. Då tänkte jag ,hmm ta mig tusan om det inte kommer hjälpa.:D

Så i morse när jag kom in ser jag en nöjd mätt och belåten lammunge som glatt skuttar i boxen.
Tänkte trycka i tackan en dos till ,och tänker fy fan vad jobbigt att brottas med kräket för att få i sprutan i munnen med upplösta pillren.:crazy:

Gissa vad som händer,jo tackan tittar mig rätt i ögonen går fram till boxkanten och sticker fram näsan!:eek:
Bara att låta henne slurpa i sig den lilla dosen,hade jag inte hållt emot hade hon käkat upp plastsprutan jag lovar!:D
Jag höll på att trilla baklänges av förvåning,kräket såg nöjd ut och vände sig tom om och kollade på sin lammunge som hon envist puttat bort flera dagar.

Jag skiter i vilket som gjorde henne ok,tror knappast brottningsmatcherna igår gav nån placeboeffekt eller gjorde henne tamare tvärtom hon hatade verkligen oss som försökte hjälpa lammet dia.
Inget vetenskaplig bevis men en praktisk erfarenhet jag skall lägga på minnet.;)
Inte var dag man får kontakt med en tacka ha ha.
Jag gillar ju inte ens får,men nu har jag nog fått en favvis.:love: :o

:D Grattis till upplevelsen!

Samma effekt såg jag på dottern då hon förtvivlat grät över ont i munnen som halvårsbebis.
Efter någon minuts förstförsämring slappnade hon av i kroppen och tittade med lite förundrade ögon omkring sig. Smackade lite nöjt och somnade i famnen på mig. Ganska skön känsla, att kunna hjälpa dem man älskar!

Samma sak vid hosta. Besvärligt då de vaknar av att hosta! En dos rumex och hon kraxade till ett par gånger extra, somnade sedan om för att inte hosta mer under den förkylningen.

Har även gett chamomilla vid ett tillfälle då hon varit smått vansinnig av ilska under tandsättningen. Röd på ena kinden, vit på den andra, dreglande och röd i tandköttet och arg som ett bi. Ett par piller och tårarna torkade upp. Besökare som var här trodde inte sina ögon. En unge som förbyts från raseri utan anledning och bot, som sätter sig ner och myser med en leksak och skrattar glatt på en minut.

Placebo.. njaä!

Hästen fick nux förta gången i somras. Innan hade jag sett mig i stjärnorna efter att kunna jobba honom i avslappnad eftergiven form i galopp. Dagen efter första dosen red jag som vanligt men blev paff då jag kände det som en helt annan häst. Nytt rörelsemönster och mjuk stabil rygg. Döm om förvåning, då hästen som jag aldrig lärt galoppfattning (bara galopperat ute i högre tempon)bara följer sitsen och galopperar obehindrat på jämna volter. Och går kvar i skolorna utan att behöva korrigeras som annars.
Han har bara fungerat efter den dagen. Placebo, nej!!

Gissa vad som händer,jo tackan tittar mig rätt i ögonen går fram till boxkanten och sticker fram näsan!:eek:
Bara att låta henne slurpa i sig den lilla dosen,hade jag inte hållt emot hade hon käkat upp plastsprutan jag lovar!:D
Jag höll på att trilla baklänges av förvåning,kräket såg nöjd ut och vände sig tom om och kollade på sin lammunge som hon envist puttat bort flera dagar.
Menar du här på något vis att tackan visste vad du kom för?
Det är inte vad jag skulle ha dragit för slutsats...

Jag skiter i vilket som gjorde henne ok,tror knappast brottningsmatcherna igår gav nån placeboeffekt eller gjorde henne tamare tvärtom hon hatade verkligen oss som försökte hjälpa lammet dia.
Men nu helt plötsligt har hon inget emot att ni kommer dit alltså? Hur kommer det sig menar du?

Just vad för effekt har utspädd bläckfisk på tackor som avvisar sina lamm, hur verkar det och på vad?

/Asso biolog.

Men nu helt plötsligt har hon inget emot att ni kommer dit alltså? Hur kommer det sig menar du?

Just vad för effekt har utspädd bläckfisk på tackor som avvisar sina lamm, hur verkar det och på vad?

/Asso biolog.
Förmodligen har hon nu inget problem med dem pga av att hon nu accepterar sitt lamm och då inte ser människorna som ett hot heller.
pga att sepian går på hormonella symptom och särskillt kvinnliga övergångsbesvär eller problem efter förlossningar. De kan bli otrevliga och tappa tålamodet med sin familj o sina barn: lammet

Hur det funkar kan kanske någon om igen ta. Utan ytterligare kommentarer om att det är löjliga förklaringar.
-Att de utspädda och potenserade medlen får högre frekvens och svängning och därför kan möta kroppens symptom på energivivå. Vilket ger en djupare och mer effektiv läkning än att hålla på och "kladda" på ytan. (som någon sa)

Sedan kan man inte acceptera den här förklaringsmodellen om man inte heller accepterar tanken på att vi är energivarelser. Där sjukdomar uppstår då energin stannat upp, blockerats.
Samma principer som akupunktur, och i det närmaste all alternativ holistisk medicin.
Så det ena kan inte vara bättre än det andra, för de fungerar enligt samma grundtanke om vår energi som basen till hälsa.

Bara det att vi använder jordens alla ämnen, utspätt och förstärkt genom potensering, för att rätta till obalanser i energifältet.

Flummigt, tja, om man inte kan sträcka tanken så långt. Jag tycker att det är helt ok att inte förstå. men jag vill inte bli idiotförklarad för att jag tror på det.

Mer knäppt med alla konstiga religioner då i mina ögon. Som skiljer sig mellan alla delar av mänskligheten. Det här är samma tänk helt igenom från kinesisk medicin till dagens alternativmedicin.

Mycket i den gamla kinesiska medicinen inklusive akupunktur har utsatts för vetenskapliga prövningar. Väldigt många av dess örtmediciner har stått pall för granskningarna och visat sig fungera. Andra inte. En del har visats sig ha effekter men också allvarliga bieffekter.

Också akupunktur har testats i studier, fungerar vid många tillstånd och används rutinmässigt i svensk sjukvård även om man inte har full kunskap om hur det fungerar.

Men homeopatika har inte klarat sådana granskningar. Trots många försök.

HH

Örtmedicin precis som all medicin är giftig i fel dos eller vid fel tillfälle.

Homeopati verkar inte som örtmedicin utan på en annan nivå.
Även akupunktur är, gissar jag mer påtagligt i sin verkan och är lättare att behärska och använda.
Kräver inte lika mycket kunskap för att få till de grova resultaten. Nål i rätt punkt och det hjälper. Homeopati är beroende av exakt analys av symptomen, och rätt dos och medel till rätt person för att verka.
Man borde ju kunna testa, men jag tror det är testat och varit SÅ nära att lyckats. Men det faller och kommer fortsätta att falla på det där med upprepning.

Kan ni skeptiker köpa teorin om varför det aldrig kan bevisas vetenskapligt?
Då jag och andra upplever så mycket läkning, måste det gå att redogöra för resultat. men bevisa vetenskapligt.. nej det kanske aldrig går!

Jag önskar, men tror inte att man kan bevisa homeopatins verkan. Det kanske aldrig gå. Men likt förbaskat så funkar den. Vet vi som använder och lär oss om det.

SuperBRA med tackan... Jag var inte full, jag lovar!:rofl:
Det jag önskar med det inlägget var med detaljerade och innehållsrika svar. Inte bara samma motargument, saker vi redan vet!

*kl*

Har inte orkat läsa hela tråden då den till stor del verkade handla om en hov.

Var själv possitivt inställd till Homeopati ända tills i fredags då jag var på kurs. Visserligen så var det en kurs om delegeradläkemedelsanvändning till Får men veterinären verkade ha stor koll. Han sa kort och gott att Klassisk homeopati inte bevisats ha någon som helst effekt hos djur, möjligtvis hos människor. Och då ska tilläggas att det var fler än bara 2 forskningsresultat som visade på detta. Han pratade även om placeboeffekten osv.

Men däremot så sa han att Komplex homeopati, som i Sverige ofta förväxlas med Klassisk Homeopati, har visat god effekt på djur. Om jag förstod det hela rätt så var det oftast Komplex Homeopati som veterinärer i dom stora "Homeopatiländerna" "utövade" och använde sig av...rätta mig om jag har fel...

Blev lite ledsen själv när jag hörde det då jag själv gärna använder mig av alternativa metoder, men tror att det är den bittra sanningen. Får köra vidare på mina örter, det verkar ju fungera iaf!

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 152
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
422
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka