Hokamix 30

T

Thindra

Är det någon av er som använt/använder Hokamix 30 som kan ge mig några synpunkter på preparatet. Hokamix kan användas för olika anledningar, min är "gammal hund". Hon är 8år av stor ras, och börjar bli lite stel, annars pigg och glad.

Vi har gjort en såkallad seniorbestiktning på henne så jag vet att hon mår bra!

Men med åldern kommer ändå stelhet, och kan man underlätta livet för dem så gör man ju gärna det.

Så jag skulle bli otroligt tacksam om jag fick höra lite av era synpunkter på Hokamix, om ni nu har några!

:bump:

Ingen som har någon erfarenhet av preparatet :( .
Någon som har erfarnhet av något annat man kan ge för att underlätta en åldrande (stelheten )hund, ett bra (dyrt) foder får hon redan.

Glykosamin är ju bra för leder och finns i både tablett- och godis form för hund. Men jag skulle ändå råda dig att ringa vet. för att få bästa svar till vad din hund ska äta för att hjälpa lederna på äldre dagar.

Jag ger min flexijoint, ett glukosaminpreparat, som faktiskt hjälper kanon på henne..äter det själv också...å hästarna med :o( det ÄR för häst egentligen) min hund är en schäferblandning och hon är 13 år......

Jag har gett Hokamix till min gamla Border-korsning från det att hon var 10 år på veterinärens inrådan. hon hade skadat sig i ett bakknä och blivit opererad, och för att underlätta konvalesensen började vi ge Hokamix. Det gjorde under! hon blev som ny, pigg och glad och skuttade runt som värsta valpen!
tyvärr återfick hon inte musklerna i bakpartiet efter den långa tiden av helt vila, så hon blev svag och hade problem med trappor och kunde inte hoppa in i bilen, men lederna var mjuka. hon levde i ytterligare 5 år efter det men dog tyvärr för 10 dagar sedan i en hemsk olycka, tre veckor innan hon skulle fylla 15... :cry: :cry: :cry:
annars skulle hon säkerligen levt i flera år till så bra funkade hon!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 999
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur