Höjdskräck..?

Sv: Höjdskräck..?

Ett bra tips om man är rädd för höha höjder är att ställa ut ett jättehögt hínder (160 eller nått), brevid ställer du hindret du tänker hoppa. Då ser det lägre hindret litet ut och gör att man får mer självförtroende.

Chill hoppar om jag gör rätt vilket jag inte alltid gör när jag upptäcker att jag tycker att hindrena är för höga :crazy: inte van vid att hoppa högre än 80 cm med Marabou som är för gammal och stel för att hoppa högre.

Men du har ju hoppat 110cm iaf ;)

Som sagt så var jag på hoppträning i tisdags och det gick superbra :D Han vägrade inte en enda gång, visserligen hoppade vi bara ca 60-70cm men ändå.. Han vägrade inte :)

Ett tips till dig är att gå på mental träning, kolla med ditt distrikt .
Det finns säkert nånstans någon mental träning man kan gå på .
Jag har själv jort det, inte för att jag har haft några stora problem med höjder, utan att den mentala peppen får dig att prestera bättre ! Tycker jag iafl !

Kolla även mycket på när andra hoppar höga hinder, tex. om det är någon stor tävling i närheten, ÅK DIT !! Om det är på tv eller om dom tränar på din klubb. För när du sen själv ska hoppa så känns det inte lika högt, utan då är du van med att se höga hinder och så ser du dina 120 hinder som lågt.

// Linda Näsbom :banana:

Oj, de låter inte så roligt. men hoppas det funkar bättre i framtiden!:)

Sen skulle jag vilja berätta om en häst som en kompis till mig har den hästen är ELAK! Och jag fattar inte hur hon vågar rida den. Men iallafall, när den ser ett hinder så blir den jättepigg o vill värkligen hoppa men precis innan hindret så tvär stannar den. Och de händer ofta att min kompis ramlar av..

När hindret är över 1 meter tycker jag att det börjar bli högt. Det beror nog på att jag vet att min pålle vägrar och så ibland. Plus att hon kan vara rätt seg. Å jag tycker inte att det känns bra att komma mot ett högre hinder med en slö häst. Ibland har jag tyckt att 80 cm har kännts högt. Å då har direkt tanken kommit upp i huvet " Tänk om hon tvärvägrar" å jag ramlar av....Men det har mest varit när hon inte varit på hopphumör och då har hon varit slö och så. Men när pållen min är pigg och tycker att det är roligt att hoppa känns det som om jag skulle kunna hoppa hur högt som helst...:)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 302
Senast: Svartkatt
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar