Höjd på era hingstar födda -05?

Sv: Höjd på era hingstar födda -05?

Min hingst är 158 cm. e Qalle och fullblodsmamma:)

Har två stycken:
Nr 1 minst 163 cm Black Coffee - National Zenith XX.
Nr 2 minst 161 cm Cahpman - Cavalotti
Bägge dessa är födda förhållandevis sent, i slutet på juni och höjden är vad hade vid betessläppet för snart en månad sedan. Bägge växer nu på betet efter vad man kan se.

*putt*

Min är e. Londonderry ue. Ravell och är nu 168 hög :crazy: kommer nog bli rätt stor, är lycklig över att han ser ut som ett fullblod i typen och att han har lååååånga ben :)

Kom igen...är det ingen som vill berätta hur höga era hingstar födda -05 är??:p

Min är visserligen valack sedan två månader... 163 i manken o 165 över rumpan, e. Briar-Diaghlyphard xx.

Jag har också valack, han skars för ca 6 v sen.
Han är ca 150 cm i manken och ett par cm högre över korset, e.Carte D´or- Robin Z- Labrador.

Har inte heller någon hingst. Blev Kastrerad i slutet på Mars i år. Han va senast jag mätte honom 154 fram och 156 bak. New Balance-Magritte-Anart.

Min är också valack, kastrerades i höstas. Han är bara ca 1.52m. Han är e.For Feeling - Inheritancexx.

Cathageno - Delvin G Hanover (alltså varmblodskorsning) är i nuläget 160 cm enligt de rapporter jag fått. Dessutom född ganska sent, i juli. Han är hingst fortfarande, kastreras i höst efter hingstbetet.

Mamma var 161, pappa är 174. Blir nog mittemellan.

Jag frågar snällt om jag får slänga in en bild också, är så glad för jag fick precis ett par bilder av ägarna, har inte sett honom på snart ett år.

Alioth21.jpg

Hmm jag antar att det är hästarnas mått & inte ponnyernas mått ni vill ha?!
Så jag har inget att tillägga...

Hmm jag antar att det är hästarnas mått & inte ponnyernas mått ni vill ha?!
Så jag har inget att tillägga...
När inget skrivs om önskad rastillhörighet så brukar jag lägga in en kommentar som gäller shettisarna, där jag har någon som passar. För jag är SÅ TRÖTT på att det alltid förutsätts att alla har halvblod... :smirk:

Fast i detta fallet har jag tyvärr ingen shettishingst född 05, men min halvblodsgrabb är väl nånstans runt 165 cm. Född i slutet av juni e For Feeling - Magini.

*lånar*

Min, som förvisso är valack sedan 10 månaders ålder blev två år i förrgår och mätte då 171,5 cm över manken och ett par-tre centimeter till över korset.

Stammen är Rubinrot-Maraton-Gaspari...och mamma är 163 cm

Ja då hänger väl jag på då.
Jag har en Rp el WPB hingst e: Fleetfoot Rw 107 som är nu ca 135 cm hög u: Fullblod/New Forest sto.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 762
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V