Högt eller lågt?

Sv: Högt eller lågt?

ja de är klart att man hoppar 1m först:D

Men hejsan , ja de är väll självklart! men man ska inte skynda med höjderna för mkt :)

okeej undra bara eftersom att du undra 90 eller 1,20

90 cm helt klart!:Dlycka till om du skulle tävla..(:confused:)!/becca

hellre 90 cm helt perfekt :love: det är en sådan härlig känsla när allt stämmer o man bara flyyger :love:

Bättre öka successivt och kanske inte höja så mycket, Bättre ta de steg för steg och inte höja för myckey och hoppa dåligt men vad vet jag.

:D jaa de är en så härlig känsla när man bara flyger :D

Självklart är det bättre att hoppa lägre om man känner sig säker på de höjderna, såsmåningom kommer man ju känna sig säkrare på högre höjder men tills dess så bör man ju hålla sig på lägre, skaderisken blir ju också väldigt mycket större om man hoppar bana på 120 och känner att man inte alls är säker på höjden..

90 cm perfekt såklart. Jag har en bebis (5 år), och vi hoppar bara plutthinder på 50 cm just för att få rutin och hitta en rytm som passar oss båda. Det är jättenyttigt. Jag vet att hon kan hoppa, och just därför skyndar jag mig inte. Jag tror det är viktigt att man skaffar sig rutin på en höjd innan man ger sig in på något som egentligen är för svårt. :)

aa .. :) jag tycker inte heller man ska skynda med ung hästar .. :d

Självklart 90 cm !
Men om man kan hoppa 90 cm perfekt och hästen har kapaciteten så kan man hoppa 1.20 också :smirk:
Fast man ska ju inte stressa och hoppa alldeles för högt alldeles för tidigt med hästen såklart . Min "kompis" fick en medryttarhäst (maxad b-ponny som bara gått skrittr/lite trav-rundor med en 8-åringi minst ett halvår) för kanske 1 månad sedan .. första gången hon provred lite red hon "som vanligt" skritt , trav och galopp . Andra gången försökte hon hoppa en meter :confused: vilket inte gick så bra ..

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

som min tränare säger; "kan ni hoppa dom små hindrerna perfekt, klarar ni allt" ;)

kanske inte precis allt, men ni fattar nog

När ponnyn och du själv känner er säkra så kan ni börja på lite högre;)

90 helt perfekt, utan tvekan. Det är ju när det går bra som man bygger upp självförtroendet både på sig själv och hästen. När det man känner att det går bra kan man ju börja hoppa högre hinder,men gör man det utan att det går bra på dom lägre höjderna, kan man ju förstöra självförtroendet både på sig själv och hästen...

Hoppa korrekt och kontrollerat! Först när man och hästen lärt sig det så kan man fortsätta och hoppa högre!

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
842
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka