högen delar sig

P

pika

Är det normalt att träckhögen delar sig i småtollar? Kan det va att hon är hård i magen? fattar inte....hon ställer hellre sig och äter halm än hö ..... inget fel på höet....hon äter det sen . Funderar på om det är något i halmen som hon behöver.

Sv: högen delar sig

För mig är det du beskriver en helt normal träckhög. Hade alla hästar släppt ifrån sig sådana hade man varit glad! Småtollarna ska vara lite glansiga på ytan, dvs inte torra utan lite "fuktiga". Varför hästen äter halmen före höet har jag tyvärr inget svar på.

/Timsetim

Sv: högen delar sig

Tycker det låter som helt perfekta skitar! Önskar att min ena häst hade haft sådana. Min andra har det dock och han skiter riktigt fina "fikon" (min pappa har nämligen kommit på att det ska se ut som fikon :p och det har han ju rätt i).

Att hästen äter halm före hö kan ju vara av den enkla anledning att den tycker det smakar bättre just nu. När jag började fodra med lite halm varje gång hästarna fick hö så åt den ena alltid halmen före höet. Det var typ nyhetens behag för nu har han ändrat sig och äter halmen sist.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 290
Senast: Efwa
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 482
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka