Eller också har jag huvudvärk eller lite allmän värk i kroppen. Känner jag att jag kan utföra mitt jobb till 100% kan jag helt enkelt inte ursäkta en sjukdag eller fem. Inte för mig själv och inte för min arbetsgivare.Om en alvedon hjälper så har du mest troligt förhöjd temp (feber) och har man feber så har man oftast en virusinfektion i kroppen.
Good for you att div förkylningsvirus i kroppen inte påverkar dig mer, men för mig är såna som du mardrömskollegor pga att jag har nedsatt immunförsvar och ditt "lilla virus" gör mig rejält sjuk.
Vi har inte särskilt markant sjukfrånvaro på vårt jobb - för tillfället tvärtom faktiskt. Folk är borta för vabbande men om inte något dramatiskt hänt är det vädigt sällan någon ringer in och är sjuk.
Sedan är det särskilt olika beroende på arbetsplats också. Mitt jobb är fysiskt ansträngande men mina kollegor träffar jag bara förbipasserande i korridoren, så jag är inte särskilt orolig för att smitta dem. Ingen av dem ringer in sjuk för en förkylning heller.