Sv: Hofors !

bara var långsamma eller om den banan behöver mätas om:confused:

Menar du att banan "brukar" vara felmätt om många har tidsfel?
Sen funderar jag på hur ekipagen red banan? Var det rytmiskt och flytande eller flängigt/hackigt? :confused:

Menar du att banan "brukar" vara felmätt om många har tidsfel?
Sen funderar jag på hur ekipagen red banan? Var det rytmiskt och flytande eller flängigt/hackigt? :confused:

Nä, det menar jag verkligen inte att de brukar, utan att vi kanske gått väl snävt mot var en normal 1.00m ridhäst svänger och mina normala "värdemätare" gick av olika anledninger långsammare än vanligt så av rent egenintresse skulle man kunna mäta om banan till en annan gång.
Rytmiskt.. tja hur många typiska ridhästryttare 1.00m rider rytmiskt oavsett bansträckning? :devil:

Rytmiskt.. tja hur många typiska ridhästryttare 1.00m rider rytmiskt oavsett bansträckning? :devil:

Tja en hel del. Kan väl delas in i 2 grupper. :D
Fast en hel del beor ju på bansträckningen och hinderplacering. Ibland går det inte att få rytm, ibland lyckas en del inte få rytm trots att det är superfint. :eek:

Ingenkonst att flå runt på tiden kanske men ska det hålla nåste man ju hitta rytm och rätt tempo.

fast de bror ju på... asså kollar man på ponnyna så kan de va svårt att hålla ett 500 m/tempo om den är en bana på smala stigar där det inte riktigt går att galopera poå..
Eller som i trossnäs säger ju alla att alla starter får tidsfel för att det är så kuperat och man inte kan recsa ner å upp..

jag har ridit msv i trossnäs utan några som helst problem med tiden..

helt klart är de ju olika på olika banor beroende på underlag,snirkligt eller rakt osv.

jo precis men de känns lite tråkigt när alla klagar på att ponnyna e för dåliga. och har för dålig kondis med mera

jag är beredd o hålla med.
Såg massor av hästar o ponnier som definitivt inte var klara för terrängen rent konditionsmässigt i bollnäs.
Tung i galoppen o flåsandes redan vid halva banan , inte roligt att se.
Även ryttarnas kondis finns de nog o jobba på !!!

Det kan jag också hålla med om.
Satt vid trappan då och möttes av flera helt utslagna ryttare och hästar som definitift skulle behöva kondisträna mer! :devil::D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 023
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar