Sv: Hofors !

vad kul att Frida återigen gjorde 2 bra resultat med sina.

Blev lite förvånad att My hade ett stopp i terrängen.. de är väl rätt ovanligt.

Mkt tidsfel överlag.. men har ni så svår bana??
Har ju aldrig tävlat hos er utan bara tränat o då har jag inte uppfattat banan som svår..

vad kul att Frida återigen gjorde 2 bra resultat med sina.

Blev lite förvånad att My hade ett stopp i terrängen.. de är väl rätt ovanligt.

Mkt tidsfel överlag.. men har ni så svår bana??
Har ju aldrig tävlat hos er utan bara tränat o då har jag inte uppfattat banan som svår..

Nja, stopp och stopp... den blev istadig före ett hinder och dömdes (helt riktigt) för olydnad, stopp finns väl inte på kartan för den....

Banan var väl lite svängig bitvis och en del i skogen, det drar ner tempit mer än man tror. Hindermässigt var det snarare lättare än förr. Kanske hettan gör sitt till, för svettigt var det :cool:

Alltså, i efterhand så var den nog inte så fin den där rundan. :crazy:
Jag tryckte runt han med kraftiga skänklar. Och två stopp i terrängen är inte så fint i resultatlistan. Dock så kändes det väldigt skönt att KOMMA runt. :)

Det blir inget bete i sommar, här ska trimmas. :devil:

Vill bara passa på att säga att det var en jättebra tävling där allt flöt på väldigt bra och alla var trevliga och snälla.

Tittade oxå på resultaten.. håller med om att de inte alls var många ponnyer och att banan verkade väldigt svår (enligt resultaten).. men kasnke var de värmen som gjorde det?! Vilka är med i truppen av de som var med i msv a?

nä stopp finns inte på kartan för den hästen men då förstår jag vad som hände.

Hur blev de med DM..
Anna guld
Frida silver
Hanna brons
eller är de något jag missat ?

Alltså, i efterhand så var den nog inte så fin den där rundan. :crazy:
Jag tryckte runt han med kraftiga skänklar. Och två stopp i terrängen är inte så fint i resultatlistan. Dock så kändes det väldigt skönt att KOMMA runt. :)

Det blir inget bete i sommar, här ska trimmas. :devil:

Vill bara passa på att säga att det var en jättebra tävling där allt flöt på väldigt bra och alla var trevliga och snälla.

Allting är ju relativt och att få 2 stopp är väl inget jämförelsevis med att vägra ut sig?! Så jag håller stenhårt på att det var en fin runda.:banana:

Har du anmält till Baståsen?

nä stopp finns inte på kartan för den hästen men då förstår jag vad som hände.

Hur blev de med DM..
Anna guld
Frida silver
Hanna brons
eller är de något jag missat ?

Stämmer bra, och bland YR så skrällde Moa med guld i debuten, Frida ett silver till och Kickan brons
Ingen av de ponnyer som genomförde tillhörde truppen så B fick lite huvudbry, och vår gamla ponny blev ju placerad :love: För övrigt var det ingen av dom som vägrade ut sig utan en rev 5 i banhoppningen, två ramlade av i vattnet och en utgick efter ett stopp när hästen inte kändes helt OK

vad roligt för lillefot o komma hem en sväng igen.
Den där banan har han väl knallat runt ett antal gånger ;)

Attans! Jag som hoppades SÅ att det inte skulle vara nån ny konkurrent...:angel:

Men jag har hört att Breeders är fullt nu...du och jag har ju tagit de sista platserna och resultat ordningen är ju också klar...du fick ju den blågula ( vi släppte den inte utan fajt men det är klart, mutar man dressyrdomarna så vad kan vi göra....:angel:) och jag den blå!:D

jag är snabb och svarar att nej det är det inte det är en 5 åring som vi måste passa oss för när det är breeders till hösten:crazy:;)

Helt rätt... Herta var ofin nog att bli förkyld precis före 4-års championatet i fjol så då slapp ni oss, men i år är raden 2-1-2-4 ;) förutom DM-silvret då alltså... så er enda chans är nog att vi får åka på Nordiska med "gamlingen" :D

FT-ryttare: han var så glad, han fick äta gräs och rulla sig i sin gamla hage både före och efter tävlingen, men de hinder som var "nå svåra" har han dock aldrig sett förr för de var nya, nja ena vattnet då men det har ju alla andra också hoppat de senaste 10 åren

Så kan det säkert vara... och då säger jag bara :angel: det gäller inte bara att ta sig till ett EM, man skall ha nåt att komma med där också och ingen i dagens ponnygäng har sån rutin i msvA att de har råd att välja bort en tävling

Har jag fel för mej? Låg inte tävlingarna helgen efter varandra?
Är det vanligt att starta MsvB/Msv A helgerna efter varandra?
Det är inte särskilt vanligt att storhästryttarna startar ** två helger i rad även om det säkert händer. Knappast optimalt iallafall...

Bara nyfken då jag stötte på en nybliven hästryttare som tävlat varenda helg sedan 1/5 och nu startat *. För mej är det främmande att starta så ofta. :confused:

Det är självklart inte optimalt att starta två helger efter varann i höga klasser MEN det måste man ju göra om tävlingarna läggs så, vi hade kunna lagt vår tävling en helg senare men då hade det varit veckan före Trossnäs så det är Dagstorp som ligger fel. Därför gäller det ju att planera sitt tävlingsupplägg så att man kan rida de viktiga tävlingarna och välja bort sånt som inte tillför nåt typ msvB i Gärds, Tranemo eller Hermanstorp och rida de "riktiga" klasserna ifall man satsar mot toppen. Nån skrev här tidigare att de som ridit EM tidigare inte heller var så rutinerade när de red sitt första EM, jag kan ju svara för oss och Lillen hade 8 felfria msvA i bagaget innan sitt första EM och var då minst rutinerad i brons-laget. I dagens trupp finns det nån som ridit 3-4 msvA och några som t.o.m bara gått msvB. Den bana som vi bjöd på i helgen hade så gott som alla i förra och förförra årets trupp sprungit runt felfritt på, inom tiden dessutom. På detta gänget saknades både kondis och rutin

Hej.
jag red MVs B på hofors och ja Alla Ponnyna hade tidsfel, men nere på Gärds hade större delen av starteran inga tisfel så jag skulle inte säga att det är så att alla ponnyna har för dålig kondis...

Alla ponnyna hade tidsfel. Men det hade alla hästarna också i 1m klassen...

Hej.
jag red MVs B på hofors och ja Alla Ponnyna hade tidsfel, men nere på Gärds hade större delen av starteran inga tisfel så jag skulle inte säga att det är så att alla ponnyna har för dålig kondis...

Ja, det är ju det jag säger... att springa runt några enkla, lättsprungna banor, sk dressyrtävlingar ;)då blir det ju en chock när det börjar bli terrängritt

Hur är Hofors terrängbana? Mkt kuperad elr var drog alla på sig tidsfelen?

Hur är Hofors terrängbana? Mkt kuperad elr var drog alla på sig tidsfelen?

Har tittat igenom tiderna i de olika klasserna på de ekipage jag känner till. I msvA hade Lillen 9,6 på tiden med en utbrytning, de hade några tidsfel felfria både i Tranemo och Dagstorp så de andra har ridit rejält sakta eftersom de var mkt långsammare än han. msvB kat C ser det ut som i t.ex Mantorp Bea nästan på tiden (nu dock med ett stopp) och Tore med lika mycke tidsfel som han brukar ha ;). 0.90 klassen hade 6 ekipage inom tiden = ung som Mantorp och Kinda. Återstår 1.00m klassen som kan varit lite snålmätt och var bitvis rätt svängig. Vår gamling fick bara jogga långsamt runt då han var hostig av allt damm och My´s vilddjur hade ju ett stopp så det är svårt att säga om de andra också bara var långsamma eller om den banan behöver mätas om:confused:

haha my´s vilddjur är bara för häftig. Älskar den hästen :bow:

Vad ska hon göra med henne..kommer hon fortsätta nu efter studenten eller tar hon uppehåll?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 023
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar