B

Bettibets

Några av er skall hit har jag sett, vad har ni för förväntningar? Varför kommer nästan inga ponnyer? Vi har verkligen bemödat oss för att bjuda på en riktigt fin msvA bana (har ju sett några såna de senaste åren ;) ) dessutom bjuder vi på gratis uppstallning och så kommer bara 6 st varav bara 2 !!!! från "truppen". I fjol fick vi inga tävlingar, i år finns det tävlingar och så kommer det inga starter, kanske en logisk följd iofs. För det kan väl inte vara så att ni fegar ur för chansen att möta en riktig bana...:devil:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hofors !

Den här skulle ju komma under fälttävlansgnägg, men det finns säkert nån som kan flytta dit den...

nu vet jag inte när ni har er tävling..måste kolla upp de!
Men tycker nästan de borde vara lag på att dom som är med i truppen ska åka .
ju fler Msv A dom får göra o framförallt på samma tävlingsplatser underlättar ju för ledningen o ta ut rätt lag till EM och andra mästerskap.
Sen är de ju inte såååå långt till hofors :)

har ju ingen aning om varför det kommer så få ponnyer då jag själv rider häst men iaf.
har inga höga förväntningar alls på hästen eftersom vi red terräng senast i höstas. Hästen har även varit borta på dressyrutbildning i en månad och kommer hem till helgen.
Har alltså en vecka på mig att förbereda oss. :p

(tävlingen är 10 juni)

Några av er skall hit har jag sett, vad har ni för förväntningar? Varför kommer nästan inga ponnyer?

Nu är jag ju inte bland ponnyer men var lite nyfiken så jag kollade in lite.
Jag har svaret! Ni har bara gammaldags anmälan = gallras bort direkt av oss ryttare/föräldrar som anmäler :devil:
+ att det är långt till er.
Skämt åsido. Jag vet inte varför det är så men blev nyfiken på varför ni inte har internetanmälan.

Har man tex Equipe så är det ju enkelt för alla att se vilka som är anmälda....

Nu är jag ju inte bland ponnyer men var lite nyfiken så jag kollade in lite.
Jag har svaret! Ni har bara gammaldags anmälan = gallras bort direkt av oss ryttare/föräldrar som anmäler :devil:
+ att det är långt till er.
Skämt åsido. Jag vet inte varför det är så men blev nyfiken på varför ni inte har internetanmälan.

Har man tex Equipe så är det ju enkelt för alla att se vilka som är anmälda....

Svaret på din fråga är jätte-enkel. Vi har inte equipe på klubben utan ett annat program, vilket är väl inte värt att säga för då blir jag väl stämd för förtal, men det är i varje fall VÄRDELÖST för fälttävlan. Därför gör vi ett eget program i Exel som lyder oss :angel: och fungerar på tävling så vi slipper stå där med "databugg" som alla arrangörer som vi har varit hos i år (nja inte Mantorp kanske men resten) har lidit av. Lite mera pyssel före men sen blir det rätt :bow:
Skåningarna kommer, med nåt undantag, upp men inte de andra...

Svaret på din fråga är jätte-enkel. Vi har inte equipe på klubben utan ett annat program, vilket är väl inte värt att säga för då blir jag väl stämd för förtal, men det är i varje fall VÄRDELÖST för fälttävlan. Därför gör vi ett eget program i Exel som lyder oss :angel: och fungerar på tävling så vi slipper stå där med "databugg" som alla arrangörer som vi har varit hos i år (nja inte Mantorp kanske men resten) har lidit av. Lite mera pyssel före men sen blir det rätt :bow:
Skåningarna kommer, med nåt undantag, upp men inte de andra...

Mm möjligen att E inte fungerar perfekt överallt men det beror oftast pga handhavarfel, vanligtvis kallat av buggar av arrangören. :o Tyvärr alldeles för ofta. :devil: Programmet är omöjligt att göra så användarvänligt så svensson klarar det utan lite kunskap. (rent ekonomiskt då alltså). Kunskapen har ni ju tydligen eftersom ni klarar göra det i excel. :idea:
Enkelheten med E i alla stadier, slätar över alla nackdelar tycker de flesta.
Nu har vi inte varit hos er (så det gäller säkert inte er) men annars brukar det ta mycket längre tid hos de arr som inte har E eller ett annat program.

Allvarligt så anmäler jag aldrig till en tävling där man inte kan anmäla via internet.. tror inte vi fyllt i en anmälningsblankett på 4 år, förutom internationella då förstås. Nu är alla ft här nere via nätet så det är inga problem men ibland händer det att en hopp inte är det men då skippar vi den. :crazy:

PS! Jag är inte försäljare av E utan jobbar som it-utvecklare :idea:

Nu var det ju så att klubben har slängt ut en massa pengar på ett annat program, inte Equipe (vilket verkar funka bra) och det programmet är värdelöst. De säger att det är uppdaterat och ändå får man ut fel klubbar på ryttarna halvårsvis (och i bland flera år) efter klubbbyte och naturligtvis vägrar den att byta :mad: likaså räknar den fel straffpoäng för att fel maxpoäng är inprogrammerat i vissa program (och det kan man inte ändra själv) får du nån sen strykning så räknar den upp alla startnummer efter det så då måste man försöka lura den med nn-start, men då räknar den ju fel på dressyrtiderna istället...:D Nä efter några såna kaos-tävlingar gjorde vi ett eget program istället, för som du kanske förstår var inte klubben så sugen på att införskaffa ett data-program till. Nu har vi alla resultat uppe inom 5 min efter avslutad ritt i samtliga dicipliner på gamla hederliga ribbor, ganska uppskattat faktiskt. Tävlingen vi var på senast hade inte ett enda dressyr resultat uppe på hela förmiddagen ens och de använde ovannämnda data-program, då tar jag mig nog hellre tiden att skicka min redan ifyllda anmälningsblankett som bifogad fil till en mail-adress än att stå i flera timmar och vänta på resultat. f.ö tycker jag att det går snabbare än att fylla i det där internet formuläret gång på gång :devil:

Jo man kan alltid måla fan på väggen... :angel:

Det finns mer än ett "annat program". Iallafall det ena är uselt men det beror ju främst på att nästan inga använder det.

Lite märkliga kommentarer faktiskt, enligt mej.
Att dra upp felaktigheter som du gör blir en konstig försvarsmekaniksm, de flesta här har haft att göra med fel och väntan, med eller utan program.

Onekligen underlättar det en del för oss när det används E. Det ÄR snabbare att fylla i på nätet än att fylla i blanketten (Även om jag bara fyller i ändringar på en blankett så blir antalet klick och tryck färre). Jag kan se om jag anmält, vilka som anmält, när jag anmält, jag får kvitto direkt osv utan bekymmer eller kontakt med klubbens folk. Startlistor ser vettiga ut. De flesta klubbar har idag skärmar med online resultat vilket ger ett snabbt besked om läget etc.

Jag "köper" däremot att man väljer excel ur ett ekonomiskt perspektiv... en liten klubb kan ha svårt med ekonomin på en liten tävling.

OK Idasagare du får sista ordet, du har ju inte varit hos oss och jag har ännu inte varit på nån fälttävlan där man kan följa resultatet löpande på en dataskärm :angel: Skall ta med mig frågan om dagens ponnyryttare väljer bort ett EM-kval för att de inte gitter skicka en blankett
Nu till tråden.. Bellabops har du hämtat dig efter helgen och börjat tagga upp igen :bump: , FT_ryttare du kan väl komma ner och vara funktionär, du kanske kan plåta åt Ridsport :idea: vi har gott om plats i vårt hus tillsammans med Skyfantis och några skåningar som har 2000-talets bästa terrängponny med sig :love:

Hej på er!

Jag har börjat hämta mig från nederlaget i Bollnäs.
Hästen kändes så fin på framridningen på söndagen och att han stannade är fortfarande ett mysterium för mig. Efter att ha pratat med Novali01 om saken så har jag bestämt mig för att åka till er och rida som bara den.
Era tävlingar, oavsett gren, brukar alltid vara så himla trevliga så det blir kul.

Hej på er!

Jag har börjat hämta mig från nederlaget i Bollnäs.
Hästen kändes så fin på framridningen på söndagen och att han stannade är fortfarande ett mysterium för mig. Efter att ha pratat med Novali01 om saken så har jag bestämt mig för att åka till er och rida som bara den.
Era tävlingar, oavsett gren, brukar alltid vara så himla trevliga så det blir kul.

Kul att du hämtat hämtat dig, och kul att du trivs hos oss:) Får vi bara fint väder som blir det kanontävlingar... fast just nu är allt förstås kaos:rofl:

Kan det vara så att Dagstorp har också EM-kval helgen innan...?
Skåningarna väljer nog att inte åka så långt

Kan det vara så att Dagstorp har också EM-kval helgen innan...?
Skåningarna väljer nog att inte åka så långt

Så kan det säkert vara... och då säger jag bara :angel: det gäller inte bara att ta sig till ett EM, man skall ha nåt att komma med där också och ingen i dagens ponnygäng har sån rutin i msvA att de har råd att välja bort en tävling

Så kan det säkert vara... och då säger jag bara :angel: det gäller inte bara att ta sig till ett EM, man skall ha nåt att komma med där också och ingen i dagens ponnygäng har sån rutin i msvA att de har råd att välja bort en tävling

Skulle nog säga att inte någon som ridit sitt första Ponny EM har haft ridit tillräckligt många MSVA.Kanske till sitt 2:a EM.Har för mig att i Dagstorp kunde man följa resultat på dataskärm, tror jag:angel:

Grattis Bellapops till din dressyr och fina terrängrunda! som jag sa: det är bara på´t igen när de är ringrostiga!

Nu kör du Baståsen också när ni har ångan uppe!:banana:

/Novali

Jisses vilken svår bana det måste varit!!!
Nästan alla hade tidsfel och i Msv A bara tre som gick runt, vad har hänt?!?!?!?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 023
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar