Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
image_zps80c8e3ff.jpg

Här var hon knappt en månad gammal. Helt otroligt vad fort dom växer. :)
 
Ja det går verkligen undan. Vår tjej fick med en bumbo i julklapp, men har inte vågat använda den så mycket än.
Igår skrattade hon högt för första gången:love:
 
Och vi jagar bumbo på Blocket eftersom tomten tyvärr inte kom med någon. H vill bara sitta eller stå just nu, babysittern har börjat bli tråkig eftersom hon inte kan sitta helt upprätt i den.
 
Och vi jagar bumbo på Blocket eftersom tomten tyvärr inte kom med någon. H vill bara sitta eller stå just nu, babysittern har börjat bli tråkig eftersom hon inte kan sitta helt upprätt i den.

Hittade en begagnad bumbo på en köp/sälj sida på Facebook. Gav 100 kr för en stol med bord. Så tänkte bara tipsa om att kika om du har någon lokal köp o sälj sida där. :up:
 
Hittade en begagnad bumbo på en köp/sälj sida på Facebook. Gav 100 kr för en stol med bord. Så tänkte bara tipsa om att kika om du har någon lokal köp o sälj sida där. :up:
Tack för tipset! De säljs i mängder på Blocket men jag har inte hunnit få tag i någon (i rätt färg) för de går så fort. Jag har en på g nu tror jag.
 
Tack för tipset! De säljs i mängder på Blocket men jag har inte hunnit få tag i någon (i rätt färg) för de går så fort. Jag har en på g nu tror jag.

Jag var iofs inte så nogräknad med färgen. ;) Tog den då den va så billig eftersom ja inte visste om fröken skulle gilla den. Vår är samma färg som @Tora s. :)
 
Jag köpte en bumbo i somras av en kompis för en tjuga.


Storasyster satt med stod vid 2 månader och utan vid 4 månader. Än så följer A det första, hon vill bara sitta eller stå, kämpar sig upp till sittande nu om hon ligger lite uppallad vilket hon gjort pga förkylningen.
 
Oj sitter hon nästan redan @Emor? Det var inte illa. À är ju snart fyra månader, men sitta själv är hon långt ifrån. Däremot rullade hon över på mage från rygg igår på golvet.
Vi har annars haft ytterligare en hopplös natt när näsan täpps igen:(. Nu har jag kokat upp en liter saltlösning så vi ska ha att skölja med. Pipetterna är snart slut och orkar inte ge mig in till stan. Dock börjar hon bli gruvligt förbannad på mig nu när vi ska spola näsan:cry: Hoppas hoppas det kan vända snart
 
@orion_x
Dessa förkylningar :( Iris har varit frisk sen Violas juluppehåll från dagis började, hon börjar på dagis nästa onsdag igen... Vi får se hur länge hon håller sig frisk!

Flummigt värre men jag måste fråga! Har ni fått känslan att era barn växer fysiskt när dom ligger och sover i eran famn? Som att dom ser lite större ut när dom vaknar än vad dom gjorde när dom somnade?
Jag får den känslan ibland och tycker det är så häftigt :love:
 
@orion_x , ja hon är stadig. Trodde faktiskt inte hon skulle vara lika stadig lika snabbt som storasyster eftersom att A är med långsmal än vad storasyster var men det är hon. Lite bitterljuvt, hon blir stor så snabbt...
 
Vi provade igen nyss att sätta henne i den för vi skulle äta middag, och då försökte hon resa sig och kom nästan ur bumbon :eek: Någon mer som råkat ut för det? Borde vi ha köpt en med bälte? Nu törs vi ju inte låta henne sitta i den på matbordet eller köksbänken som vi hade tänkt :nailbiting:
 
@hvala min äldre tös hade så breda lår att hon knappt gick i bumbon, där var det ingen risk att hon skulle kunna resa sig ur den. A har inte ännu provat, hon har smalare ben så hon skulle kanske kunna men har inte provat. Har iofs inte suttit där speciellt mycket.
 
Är dålig på att skriva här då jag mest sitter med telefon eller platta och saknar riktigt tangentbord.. Men läser frekvent!

Även här är det förkyld så jag går med lite oro att det ska bli värre. Vi har varit i fjällen i två veckor nu under julen och jag måste erkänna att jag känt mig.lite nojig över att inte ha ett universitetssjukhus fem minuter bort. Storebror har förkylningsastma och vi har fått åka in med honom flera gånger för inhalera innan vi fått den egna medicinen att fungera.

Annars är det väldigt bra, lillebror är ett väldigt enkelt och nöjt barn. Växer som bara den. Sex veckor och är.redan mot eller kanske till och med över 60 cm och gott och väl över fem kilo. Blöjstorlek 3. Växte ur det mesta kläderna vi hade med oss på ledigheten fick klippa bort foten på några pyjamasar i stl 62 för att ens ha något att sätta på honom :)

Storebror har börjat förstå att lillebror tar mkt uppmärksamhet och kan nog försöka med lite trix runt honom. Det kommer att bli.lite av en utmaning att börja vara hemma själv med båda allt mer nu efter trettondagen. Hoppas att lillebror fortsätter att vara enkel så att jag har mkt tid till storebror.

Jag njuter av att inte vara gravid längre. Att underlivet gått till sig, hemorrojderna och inkontinensen försvunnit och balansen återställts. Och dessutom vågat smaka lite vin till maten igen.

Under jul fick jag även möjligheten att kliva upp i sadeln igen och kände.mig helt återställd. Vet att jag med storebror satt upp ca en månad efter fl, men kände mig då betydligt mer justerad. Mina ridlektioner startar nu på onsdag och jag ser så fram mot det, kommer att lämna en flaska i kylen om någon skulle hinna bli väldigt hungrig.
 
A kan inte resa sig ur bumbon. Hon har för tjocka lår:p. Jag hade inte satt den på bordet alls @hvala . Läste om ett barn som hade trillat ner från bordet med bumbon trots att föräldrarna var nära. De hann inte fånga. Gick bra i slutändan tror jag.
Fy bövelen... Nu är jag sjuk igen. Feber och döont i hela kroppen är ingen höjdare när man ska försöka trösta bebis och amma:cry:. Har legat hela dagen. Hela julen har blivit förstörd av sjukdom hos oss föräldrar. Minns inte när jag var såhär dålig. Tur storebror är hos farmor och farfar. Bara ett barn att underhålla. Dock märks det att hon tagit ett utvecklingssprång nu för några dagar sedan. Hon är mycket svårare att natta och är uppe längre åt gången. Har svårare för att varva ner. Dock sover hon fortfarande länge på morgonen:bow:.
 
@Tora kul att få ett ansikte på dig :D

Är det bara jag som alltid blir sjukt nyfiken på hur människorna bakom nicken ser ut?:p

Tänkte först beklaga förkylningarna till var o en, sen insåg jag att i stort sett alla höstbebisar är förkylda i större eller mindre omfattning :( Hoppas knoddarna kryar fort nu!

Här är magnipsnätterna ett minne blott!!! Fortfarande inte helt bra men nu skriker hon mest när det är bajs eller prutt på gång och sen nån timme innan sovdags.
Har började toppa amningen med ersättning och vid första försöket drog hon i sig 130 ml... så så mycket för bvc´s "dom snuttar mycket/visst finns det mjölk jada jada"
Nu äter hon från båda brösten och så får hon ersättning en stund efter om hon verkar hungrig hittills har hon aldrig ätit mindre är 80 ml per gång.
Jag har iom detta fått en ny bebis, nu är hon helt plötsligt inte konstant gnällig utan är vaken och försöker diskutera livet med mig mellan matningarna :D hon sover dessutom själv i spjälsängen första delen av natten ca 3-4 timmar!
Jag tror ff det är nått "fuffens" med min mjölk för ju mer ersättning hon äter desto nöjdare och gladare bebis och mindre magknip, så vissa dagar vill jag bara skippa amningen helt men känns som att jag ska hålla mig till planen att amma tills maj iaf.

Annars gör Edith tappra försök att rulla från mage till rygg och har lyckats tre ggr hittills (lyckoskott men iaf ;)) gripreflexen börjar försvinna i händerna men annars verkar hon inte direkt stressa fram i utvecklingen vilket jag tycker är skönt. Var sak har ju sin tid :)
 
När jag såg att alla verkar köpa bumbos så tänkte jag "va kul att så många kör EC" sen fattade jag att man använder dom som underhållning/sittstöd också och inte bara till att potta bebis ;)
Här ska också inhandlas en men då i syfte att slippa grodhålla bebis över handfatet eller mellan benen på toan :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp