Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cocos, jag är inte det minsta spruträdd men jag var ändå tvungen att titta bort när hon fick sprutorna. Det var som en instinkt som sa att jag inte kunde låta någon göra illa mitt barn. Har tyvärr inget bra tips att ge mer än att vara där och försöka behärska sig för att kunna gosa och ge tröst och trygghet i stunden efter sprutorna.

Vi hade en jättetrött bebis igår kväll men i övrigt märkte vi inga biverkningar. Tempen gick upp en aning, från 36,5 till 37,2.
 
Angående vaccinering så avskydde jag det med storasyster och ser inte fram emot det nu med lillan, men tycker ju ändå att vacc är bra så det är lika bra att få det överstökat. Iaf, med storasyster bar jag henne i sjalen och ammade samtidigt som de var två sköterskor som stack samtidigt vilket gjorde att det bara blev ett stick. Tänker göra likadant med lillan, tyckte det gick smidigast så.
 
Jag är med spruträdd. Med sonen gjorde jag bara första vaccinationen själv. Det slutade med att jag nog grät mer än han. För att inte överföra det på barnen så är det numer sambon som får ta den otacksamma biten. Det bara knyter sig i bröstet för mig och jag blir helt knäsvag
 
Hittade en artikel jag gärna delar med mig av, om ryggradens utveckling. Klart läsvärd och många källhänvisningar.

http://www.boba.com/our-position-on-position
Intressant :) Vår tjej fick väldigt mycket beröm för sin stadighet och styrka vid läkarkontrollen vid två månaders ålder, och jag är övertygad om att det i alla fall delvis beror på att vi burit henne så mycket i sjal. Vi har i princip inte tränat henne alls i att ligga på mage förrän nu efter att hon började vända på sig.
 
Intressant :) Vår tjej fick väldigt mycket beröm för sin stadighet och styrka vid läkarkontrollen vid två månaders ålder, och jag är övertygad om att det i alla fall delvis beror på att vi burit henne så mycket i sjal. Vi har i princip inte tränat henne alls i att ligga på mage förrän nu efter att hon började vända på sig.
Det där med att träna att ligga på mage tar jag med en stor nypa salt. Alla mina barn har avskytt att ligga på mage. Provade några gånger och sedan har jag gett upp.
Dom har dock suttit vid 5 månader, 4 månader och 6 månader. Gått har dom gjort vid 9 månader, 8 månader och 1 år. Så jag tror inte den där ligga på mageträningen har gjort vare sig till eller från på mina tre killar. Får se hur det blir med nytillskottet.

Ingen av dom har heller gillat att ligga på rygg. Så det har blivit mycket bärande och en del i babysittern. Tyvärr har dom inte varit så jätteförtjusta i att sitta i sjal/sele heller.
Den senaste har varit väldigt antisjal så där har jag lagt ner det helt.

Äldsta killen gillade dock babybjörnselen. Sjal fungerade jättebra så länge han kunde ligga i vaggpositionen.

Glömde: dom har dock varit väldigt sena med att rulla runt från rygg till mage allihop (lillan vet jag ju dock inte än). Tror att dom i princip kröp innan dom rullade runt.
 
@Madick väldigt intressant. Vi fick med beröm vid tvåmånaderskontrollen för stadigt barn. Dock är hon inte spec intresserad av att sitta i sjal, men vill helst bli runtburen.... Sonen var ved väldigt stadig. Han avskydde att ligga på mage så någon sådan träning gick inte genomföra. Han visade tidigt att han kunde rulla men det var inget han praktiserade. Han kröp vid tio månader och gick vid elva.
Lillan har lite mer tålamod med magläge men inte mycket. Vi övar på att stå istället.
Igår plockade vi fram lite av sonens gamla babyböcker och läste. Det var så roligt för hon blev helt exalterad:love:. Armarna och benen sprattlade vilt när vi läste. Hon studerade sidorna intensivt.

Ni som ammar, äter era med tätare nu? Lillan blir fyra månader på lördag och nu äter hon varannan timme dygnet runt. Jag är helt slut. Kan ju vara förkylningen med men känns som om jag ligger och väntar på att hon ska vakna på nätterna och kan nästan inte somna om. Zzzz
 
Dagens Rebecka:
image_zpsd7a36a30.jpg
 
Här ringde barn upp, A hade visst förutom rs även någon bakterie av något slag. (maken svarade och minns inte vilken)

Nu har hon ju varit pigg, men börjat vända igen. Förhoppningsvis är det en ny förkylning och inte rs och bakterien då som kör en ny omgång. Dom på barn var inte alls förvånade över att hon var så sjuk med tanke på bakterien i kombination i rs, så jag hoppas verkligen det inte blir samma visa igen.
 
Här har det sovits 7 timmar i sträck inatt, igår var det 6 och en halv. Håller tummarna för att det här är en ny trend!
Tror det är en riktigt växtspurt för lillan för hon äter konstant under dagen nu, varannan timme minst. Hon är nu 7 veckor , usch vad tiden går fort!
 
Alltså, hjälp vad jag har reashoppat de senaste två veckorna! Åkpåse till vagnen och en massa kläder har jag köpt. Någon mer än jag som varit i farten?
 
Alltså, hjälp vad jag har reashoppat de senaste två veckorna! Åkpåse till vagnen och en massa kläder har jag köpt. Någon mer än jag som varit i farten?
Åh vad roligt! Det har jag helt missat i år av förklarliga skäl! Jag är avis!

Mvh Miks
 
@hvala vad köpte du för åkpåse?
Jag vill väääldigt gärna shoppa men kan inte motivera mig till vad då jag har så fruktansvärt mycket kläder, åkpåsar och grejer till Edith redan. ;)
 
Åh vad roligt! Det har jag helt missat i år av förklarliga skäl! Jag är avis!

Mvh Miks
Jag har mest nätshoppat. Perfekt när man sitter strandad i soffan med sovande bebis på armen ;) Jag har precis upptäckt märket Noa Noa, de har så mycket fint!

@Cocos, efter mycket velande blev det en äldre variant från Elodie Details, den på bilden nedan. Vi fick pengar till åkpåse av svärföräldrarna i julklapp då de gett bort fårskinnsåkpåsen som de halvt lovat oss till Hs kusin. Inte alls ledsen att få köpa en ny åkpåse istället för att dras med ett nästan 35 år gammalt fårskinn :D
elodie_details_akpase_retro_revolution1.jpg
 
Jag har mest nätshoppat. Perfekt när man sitter strandad i soffan med sovande bebis på armen ;) Jag har precis upptäckt märket Noa Noa, de har så mycket fint!

@Cocos, efter mycket velande blev det en äldre variant från Elodie Details, den på bilden nedan. Vi fick pengar till åkpåse av svärföräldrarna i julklapp då de gett bort fårskinnsåkpåsen som de halvt lovat oss till Hs kusin. Inte alls ledsen att få köpa en ny åkpåse istället för att dras med ett nästan 35 år gammalt fårskinn :D
elodie_details_akpase_retro_revolution1.jpg
Ah! Nätshopping är bra grejer! Jag har inte haft ro till det heller!

Det där mönstret är så himla fint! Jag är lite kär i Elodie Details! De har utförsäljning i slutet på januari i Stockholm. Kolla in deras fejsbook för plats och tid!

Mvh Miks
 
På tal om shopping... Funderar på ett klädpaket (begagnade kläder dock var några plagg oanvända). Säljaren vill ha 300:- för totalt 50 plagg. Ungefär hälften av dem verkar vara min stil.. Vad tycker ni? Borde jag slå till? Tänkte att resten kan man sälja på en barnloppis :)
 
Ah! Nätshopping är bra grejer! Jag har inte haft ro till det heller!

Det där mönstret är så himla fint! Jag är lite kär i Elodie Details! De har utförsäljning i slutet på januari i Stockholm. Kolla in deras fejsbook för plats och tid!

Mvh Miks
Attans att jag redan köpt åkpåse då! Jag gillar deras smågrejer som napphållare och dregglisar men jag ids nog inte trängas på en utförsäljning för att jaga sånt. Är du på jakt efter något?

Nu kom jag iofs på en ED-pryl jag suktar efter, spjälskyddet med vimpelmotiv. Kanske ska göra ett försök ändå...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp