Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hvala Noa noa har superfina grejer, A har en del som ligger i växagarderoben därifrån, och några bodys som passar perfekt nu.

Den där åkpåsen ifrån elodie details är superfin, jag gillar verkligen retro revolution mönstret. Dessvärre avskyr min man det, så filten vi har hemma i det mönstret ligger numera bara undanlagd och regnskydd fick jag köpa apple of my eye istället, inte alls lika fint i mina ögon men men. Maken är nöjd iaf.
 
@Emor fy fasen rent ut sagt, stackars knodd :( Hoppas verkligen det "bara" är en förkyning nu!

Eller hur! Dessutom har det plockat fram en sida hos mig som jag inte visste jag hade, jag får för mig att hon ska bli så sjuk att hon ska dö och blir såklart jätteorolig och kan inte sova och liknande, fastän jag vet att det är låga odds för det så finns det där i bakhuvudet hela tiden.
 
@hvala Noa noa har superfina grejer, A har en del som ligger i växagarderoben därifrån, och några bodys som passar perfekt nu.

Den där åkpåsen ifrån elodie details är superfin, jag gillar verkligen retro revolution mönstret. Dessvärre avskyr min man det, så filten vi har hemma i det mönstret ligger numera bara undanlagd och regnskydd fick jag köpa apple of my eye istället, inte alls lika fint i mina ögon men men. Maken är nöjd iaf.
Egentligen tycker jag att det mönstret är lite "mycket" men på åkpåsen, med svart botten och när det är uppförstorat och inte så plottrigt, tycker jag det är fint. Plus att det kommer pigga upp vår annars lite tråkiga (helsvarta) vagn. Annars gillar jag bäst de svartvita mönstren, så tråkig är jag :p

Noa Noa har helt tokigt fina klänningar. Jag lyckades hålla mig till att köpa en enda, i strl 86 så att H förhoppningsvis kan gå då. Klickade också hem lite sommarkläder. Detta köpte jag från Babyshop men vi har en Noa Noa-butik i en galleria i närheten - livsfarligt för plånboken!
 
Jag har shoppat sjukt mycket på rean. Blöjor för 2500 kr (eh... ja, det blev lite mycket, säljer av en massa nu) och sjalar för 2000 kr (dock går de att sälja för det dubbla typ idag).

Jag köpte en supermysig åkpåse med ull i innan fröken föddes, helt i onödan, vi använder ju liksom inte vagnen...
 
Igår var det prick ett år sen jag plussade. Det tyckte kroppen att den ville uppmärksamma genom att låta mensen komma tillbaka, med besked! :eek: :crazy: Helt sjukt vad jag blöder, har aldrig varit med om maken!

Och till råga på allt blev jag tvärförkyld igår. Tror inte H kommer klara sig undan att bli förkyld nu men jag hoppas verkligen att det väntar lite med att bryta ut så att jag kan få tillfriskna lite först. Tajmingen är extremt dålig. Min man har tenta på torsdag och ska på jaktresa fredag-söndag nästa vecka. Planen var att jag och H ska bo hos svärföräldrarna under tiden men svärmor ska opereras på onsdag (pga åkomma som gör att hon inte kan andas när hon blir förkyld) så de vill inte ha dit oss.
 
Igår var det prick ett år sen jag plussade. Det tyckte kroppen att den ville uppmärksamma genom att låta mensen komma tillbaka, med besked! :eek: :crazy: Helt sjukt vad jag blöder, har aldrig varit med om maken!

Och till råga på allt blev jag tvärförkyld igår. Tror inte H kommer klara sig undan att bli förkyld nu men jag hoppas verkligen att det väntar lite med att bryta ut så att jag kan få tillfriskna lite först. Tajmingen är extremt dålig. Min man har tenta på torsdag och ska på jaktresa fredag-söndag nästa vecka. Planen var att jag och H ska bo hos svärföräldrarna under tiden men svärmor ska opereras på onsdag (pga åkomma som gör att hon inte kan andas när hon blir förkyld) så de vill inte ha dit oss.
Usch ja, fick tillbaka mensen tidigt också och den är klart rikligare än innan graviditeten. Hoppas det ger sig och går tillbaka till det mer sparsamma.
 
Usch ja, fick tillbaka mensen tidigt också och den är klart rikligare än innan graviditeten. Hoppas det ger sig och går tillbaka till det mer sparsamma.
Ja det hoppas jag också. Med nuvarande blödningsmängd blöder jag igenom en mediumtampong på en knapp timme :eek: Jag fick min man (:love:) att åka och köpa en menskopp för en stund sen, för jag såg ingen annan utväg. Nu måste jag bara lära mig hur den ska sitta så att den inte läcker. Under tiden säkrar jag upp med förlossningsbindor.
 
Attans att jag redan köpt åkpåse då! Jag gillar deras smågrejer som napphållare och dregglisar men jag ids nog inte trängas på en utförsäljning för att jaga sånt. Är du på jakt efter något?

Nu kom jag iofs på en ED-pryl jag suktar efter, spjälskyddet med vimpelmotiv. Kanske ska göra ett försök ändå...
Inte så att jag är på jakt efter något speciellt direkt. Men jag vet ju att om jag går så kommer jag ju inte gå därifrån tomhänt. Får se lite hur status är om jag kommer iväg. Vi kan ju gå ihop kanske!

Mvh Miks
 
Igår var det prick ett år sen jag plussade. Det tyckte kroppen att den ville uppmärksamma genom att låta mensen komma tillbaka, med besked! :eek: :crazy: Helt sjukt vad jag blöder, har aldrig varit med om maken!

Och till råga på allt blev jag tvärförkyld igår. Tror inte H kommer klara sig undan att bli förkyld nu men jag hoppas verkligen att det väntar lite med att bryta ut så att jag kan få tillfriskna lite först. Tajmingen är extremt dålig. Min man har tenta på torsdag och ska på jaktresa fredag-söndag nästa vecka. Planen var att jag och H ska bo hos svärföräldrarna under tiden men svärmor ska opereras på onsdag (pga åkomma som gör att hon inte kan andas när hon blir förkyld) så de vill inte ha dit oss.

Kul sätt att fira "ett år sen plusset" :devil: Hoppas det lugnar sig snart!
Är det vanligt att man få hysterimens första ggn efter graviditeten?
Varför blir det alltid så att strular det lite så brakar typ all planering. Hoppas det ordnar sig iaf! Annars får du och H komma hit så får vi rå om varandra :love: Hoppas svärmors operation går bra

Åkpåsen är superläcker tycker jag! Önskar Edith passade i lite vildare färger och mönster för jag gillar sånt :)
 
Vi va på bvc i tisdags och lillknytt väger hela 4922 gram :eek: det är verkligen dunder med ersättning!
Sen kan jag bli så less på bvc sköterskan, hon tycker jag ska amma och sen "toppa" med ersättning. Det blir för det bara struligt tycker jag, att bara låta henne äta från bröstet en stund och sen börja mecka med att göra ersättning så jag ger 3-4 mål ersättning per dygn och ammar sen så mycket knyttet vill. Bvc tanten sa att då kommer hon snart inte vilja amma längre för det är lättare att äöta ur flaskan. jag upplyste då damen om att vi har gjort såhär i tre veckor och det funkar prima :D
Sen ska man enligt henne koka vatten, blanda i ersättningpulvret (nan) och sen hälla på kallt vatten till bra temp... bara det att det klart och tydligt står på Nan förpackningen att det inte ska blandas med vatten varmare än 40 grader... nollkollmumintroll :mad:
Jajja nog om gnäll!
Edith börjar bli en stor bebis nu, vill ha underhållning och är en fena på att hitta tummen nuförtiden.

Suger nån av era bebisar på tummen?
(nu vart det skrik o panik... återkommer)
 
Ava suger på pekfingret, det ska dock vara böjt och så stoppar hon in böjen i munnen :-)

hon ska för övrigt till bvc imorgon med maken, blir spännande att se hennes siffror med tanke på att hon är krasslig och har så varit ett tag.
 
Vi va på bvc i tisdags och lillknytt väger hela 4922 gram :eek: det är verkligen dunder med ersättning!
Sen kan jag bli så less på bvc sköterskan, hon tycker jag ska amma och sen "toppa" med ersättning. Det blir för det bara struligt tycker jag, att bara låta henne äta från bröstet en stund och sen börja mecka med att göra ersättning så jag ger 3-4 mål ersättning per dygn och ammar sen så mycket knyttet vill. Bvc tanten sa att då kommer hon snart inte vilja amma längre för det är lättare att äöta ur flaskan. jag upplyste då damen om att vi har gjort såhär i tre veckor och det funkar prima :D
Sen ska man enligt henne koka vatten, blanda i ersättningpulvret (nan) och sen hälla på kallt vatten till bra temp... bara det att det klart och tydligt står på Nan förpackningen att det inte ska blandas med vatten varmare än 40 grader... nollkollmumintroll :mad:
Jajja nog om gnäll!
Edith börjar bli en stor bebis nu, vill ha underhållning och är en fena på att hitta tummen nuförtiden.

Suger nån av era bebisar på tummen?
(nu vart det skrik o panik... återkommer)
Det är här i Sverige som det står så. I andra länder kan det stå annat.

Tror det var i USA som två bebisar dog av bakterier. Själva pulvret är inte sterilt så egentligen skall man blanda det i vatten som är minst 80 grader (tror jag det var).
 
Om jag uppfattat det rätt så innehåller NAN och Hipp magbakteriekultur (typ som i sån fil som ska vara bra för magen) och den dör om temperaturen blir för hög. Det kan också vara så att vissa näringsämnen går förlorade om det blir för varmt. Jag tycker det känns bäst att göra som det står på förpackningen. Hade det varit ett problem att barnen blev sjuka pga för låg temperatur på vattnet så hade instruktionen på förpackningen garanterat sett annorlunda ut, företagen vill ju så klart ha ryggen fri om något skulle hända.
 
@Cocos, får H följa med E på ravefest då? ;) Jag tror det ordnar sig med hjälp av mina föräldrar, ska kolla med dem idag. H stoppar för övrigt alla fingrar utom tummen i munnen. Hon knör in hela näven och när den är inne rätar hon ut fingrarna, och eftersom hon har långa smala fingrar som sin mor så når de nästan ner i halsen så hon får kväljningar och ligger och urkar, haha!
 
Full handätning här också och gärna så det blir kväljningar. Puckon :-) men söta är de. Fröken suger på tummen ibland så då brukar vi mojsa in nappen istället. Nu stoppar hon också in MINA fingrar i munnen, tar tag i handen och drar till sig den och så är det mamma-finger-ätning som gäller.
 
Här är med en tummsugare. Nu är det länge sen vi lyckades erbjuda henne en napp. Det är helt ointressant, så vi borde nog kunna slänga de vi köpte. Dock har hon kommit på att snutte var nog rätt mysigt ändå. Hon har lånat storebrors som aldrig använt sin, men nu ska han ju såklart ha den:meh:, så sambon var och köpte en egen till A idag. Lyckades lägga henne i sin genen säng igår, vaknade efter en och två timmar, ammade och la över henne i egen säng och sov vidare. Sov nog till 02 i egen säng:banana:. Hoppas på att kunna återupprepa detta. Minns inte exakt hur det är med ersättning, men har för mig att det ska vara sterilt vatten. Jag har för mig att vi kokade upp, lät svalna och hade stående en kväll när sonen åt ersättning.
 
Om jag uppfattat det rätt så innehåller NAN och Hipp magbakteriekultur (typ som i sån fil som ska vara bra för magen) och den dör om temperaturen blir för hög. Det kan också vara så att vissa näringsämnen går förlorade om det blir för varmt. Jag tycker det känns bäst att göra som det står på förpackningen. Hade det varit ett problem att barnen blev sjuka pga för låg temperatur på vattnet så hade instruktionen på förpackningen garanterat sett annorlunda ut, företagen vill ju så klart ha ryggen fri om något skulle hända.
Jag kom ihåg lite fel. Får skylla på att det är sex år sedan jag använde ersättning. :)

Tydligen gällde det upp till två månaders ålder. Men risken är ju extremt minimal. Det viktigaste är nog att vattnet i sig har kokat. Det är ju där den största risken finns.

"De första två månaderna i barnets liv, är det viktigt att pulvret kommer i kontakt med hett vatten (minst 70 grader), detta för att eliminera eventuellt luftburna bakterier och därefter låt sedan svalna eller spola flaskan under kallvattenkranen till ättemperatur. För att göra tillredningen snabbare om barnet är hungrigt kan man blanda pulvret i halva vattenmängden med vatten över 70 grader, och sedan fylla på med resterande vattenmängd av kallt kokt vatten för att på detta sätt nå en bra ättemperatur snabbare."
(Semper)
 
Jag kom ihåg lite fel. Får skylla på att det är sex år sedan jag använde ersättning. :)

Tydligen gällde det upp till två månaders ålder. Men risken är ju extremt minimal. Det viktigaste är nog att vattnet i sig har kokat. Det är ju där den största risken finns.

"De första två månaderna i barnets liv, är det viktigt att pulvret kommer i kontakt med hett vatten (minst 70 grader), detta för att eliminera eventuellt luftburna bakterier och därefter låt sedan svalna eller spola flaskan under kallvattenkranen till ättemperatur. För att göra tillredningen snabbare om barnet är hungrigt kan man blanda pulvret i halva vattenmängden med vatten över 70 grader, och sedan fylla på med resterande vattenmängd av kallt kokt vatten för att på detta sätt nå en bra ättemperatur snabbare."
(Semper)
Ja men det där gäller enbart Babysemp som inte tillsätter probiotika. De är mig veterligen de enda som har den rekommendationen i Sverige.
 
Ja men det där gäller enbart Babysemp som inte tillsätter probiotika. De är mig veterligen de enda som har den rekommendationen i Sverige.
Finns som sagt även som rekommendation i andra länder och då är det andra märken än Semper.

Men här i Sverige med vårt fina vatten och låga infektionstryck överlag tror jag risken är så gott som obefintligt.

Hade jag varit i något mer högriskland så hade jag dock varit noggrann.
 
Alltså... Vi var nyss hos bvc. Inte märks det på siffrorna iaf att Ava varit så sjuk under julen. 7400 och 63 lång, 11 veckor gammal. Nästan exakt samma siffror hade storasyster också, men hon var då 4 månader och inte liten för sin ålder. Jisses! Jag tycker väl hon växer ur alla kläder i rekordfart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp