Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tora

Här är magnipsnätterna ett minne blott!!! Fortfarande inte helt bra men nu skriker hon mest när det är bajs eller prutt på gång och sen nån timme innan sovdags.
Har började toppa amningen med ersättning och vid första försöket drog hon i sig 130 ml... så så mycket för bvc´s "dom snuttar mycket/visst finns det mjölk jada jada"
Nu äter hon från båda brösten och så får hon ersättning en stund efter om hon verkar hungrig hittills har hon aldrig ätit mindre är 80 ml per gång.
Jag har iom detta fått en ny bebis, nu är hon helt plötsligt inte konstant gnällig utan är vaken och försöker diskutera livet med mig mellan matningarna :D hon sover dessutom själv i spjälsängen första delen av natten ca 3-4 timmar!
Jag tror ff det är nått "fuffens" med min mjölk för ju mer ersättning hon äter desto nöjdare och gladare bebis och mindre magknip, så vissa dagar vill jag bara skippa amningen helt men känns som att jag ska hålla mig till planen att amma tills maj iaf.

Annars gör Edith tappra försök att rulla från mage till rygg och har lyckats tre ggr hittills (lyckoskott men iaf ;)) gripreflexen börjar försvinna i händerna men annars verkar hon inte direkt stressa fram i utvecklingen vilket jag tycker är skönt. Var sak har ju sin tid :)

Vad skönt att det blivit bättre med ersättningen. Det var likadant med min första. Han ammade och ammade och tillslut grät vi båda två. Började med tillägg när han var en månad och fick också en nybebis. Försökte pumpa för att få igång produktionen mer, men kom aldrig riktigt igång. Trots att jag ammade fleta gånger varje dag kunde jag när jag beslutade mig för att sluta amma vid 6 månader sluta rakt av, brösten ömmade inte ens. Nu spänner de redan efter fyra timmar utan amning, gjorde de aldrig med storebror.

Med detta vill jag bara säga, gör det som fungerar för er
:)
 
@Derivata skönt att höra att man inte är ensam! Jag försöker också pumpa så mycket det bara går men det verkar tyvärr inte öka produktionen alls. Däremot så uppfattar jag det som att produktionen blir bättre när brösten får vila några timmar mellan amningarna nu ist för att ha konstant jour ;) kan väl bero på att bebisen äter ordentligare när det blir mer sällan och därför tömmer effektivare!?
Hade planerat att helamma fram tills maj men är ju redan nu en deltidsammare så min känsla säger mig snarare att amningen är helt utfasad om ett par månader.
Än så länge är det ju praktiskt att kunna låta henne tröstsnutta mest därför jag inte vill sluta helt.
 
1621793_10152617781338759_7354751961369151798_n.jpg


Måste ju visa min lilla trollunge (spana in uppnäsan) :love: Hon är lite tunnhårig på främre delen av huvet (så går det när man ligger och pressar mot bäckenbotten i 12 veckor)och jag har passande nog sidecut så vi matchar varandra :cool:
 
Bebisuppnäsor är oemotståndliga, jag vill bara klämma hela tiden :D
Nu kolladr jag bilder från RUL och visst ser man hennes uppnäsa där också.. guuuuulligt!
 
Alltså, jag är inte blödig, men att se någon göra illa ens barn gör verkligen ont i mammahjärtat :cry: Tremånadersvaccination idag. H hade redan en dålig dag pga pågående utvecklingssprång, åt dåligt under morgonen, var trött och grinig, och blev dessutom oförklarligt skrämd av något strax innan hon skulle få sprutorna så att hon gallskrek otröstligt en lång stund. Nu sover hon, helt utslagen.

Vill förresten tipsa om en suverän app: Sound Sleeper. För bebisar som behöver lite bakgrundsljud för att sova. Appen är gratis och det finns flera olika ljud att välja på, bl a regn, porlande bäck och dammsugarbrum. H är lite stökig på kvällarna nu men lite regnljud fick henne att komma till ro, och fick henne även att sova lugnare i morse (hon brukar ligga och vrida sig och gny någon timme innan hon vaknar).
 
Då har vi varit en tur på BVC igen :)
Bastian väger nu 5235gr och är 57cm lång så 800gr och 2cm på 2 veckor. Inte konstigt att vissa bodysar och pyjamasar i strl 56 börjar bli för korta. Vi drar dock fortfarande strl 2 i blöjor. Köpte Liberos nu sist och de är mindre än Pampers så nu slipper vi knäppa dem omlott :D

Vi kallar Bastian för vår lilla smajlgroda för han är fruktansvärt lättroad. Så fort han ser en så smajlar han. Och en ful grimas så smajlar han ännu mer. Annars går livet ut på att äta upp Ninis (snuttefilt med kanin på) spana in mobilen över skötbordet, titta ut genom fönstret eller mysa med mamma och pappa.

Jag måste tillstå att vi är otroligt lyckligt lottade då vi (än så länge) har fått ett väldigt behändigt barn. Han är mest nöjd hela tiden. Äter 200ml per gång 4-5ggr per dag. Vaknar max en gång per natt och är lätt att ta med sig överallt. Och ändå är man helt slut. Hur går det ihop?? :confused::confused::confused:

10896941_10152474904321126_941969340462186997_n.jpg

10906011_10152480949236126_857922109207504769_n.jpg
 
Då har vi varit en tur på BVC igen :)
Bastian väger nu 5235gr och är 57cm lång så 800gr och 2cm på 2 veckor. Inte konstigt att vissa bodysar och pyjamasar i strl 56 börjar bli för korta. Vi drar dock fortfarande strl 2 i blöjor. Köpte Liberos nu sist och de är mindre än Pampers så nu slipper vi knäppa dem omlott :D

Vi kallar Bastian för vår lilla smajlgroda för han är fruktansvärt lättroad. Så fort han ser en så smajlar han. Och en ful grimas så smajlar han ännu mer. Annars går livet ut på att äta upp Ninis (snuttefilt med kanin på) spana in mobilen över skötbordet, titta ut genom fönstret eller mysa med mamma och pappa.

Jag måste tillstå att vi är otroligt lyckligt lottade då vi (än så länge) har fått ett väldigt behändigt barn. Han är mest nöjd hela tiden. Äter 200ml per gång 4-5ggr per dag. Vaknar max en gång per natt och är lätt att ta med sig överallt. Och ändå är man helt slut. Hur går det ihop?? :confused::confused::confused:

10896941_10152474904321126_941969340462186997_n.jpg

10906011_10152480949236126_857922109207504769_n.jpg
Men herregud det borde vara förbjudet med alla dessa bebisbilder!

:love::love:
 
Alltså, jag är inte blödig, men att se någon göra illa ens barn gör verkligen ont i mammahjärtat :cry: Tremånadersvaccination idag. H hade redan en dålig dag pga pågående utvecklingssprång, åt dåligt under morgonen, var trött och grinig, och blev dessutom oförklarligt skrämd av något strax innan hon skulle få sprutorna så att hon gallskrek otröstligt en lång stund. Nu sover hon, helt utslagen.

Vill förresten tipsa om en suverän app: Sound Sleeper. För bebisar som behöver lite bakgrundsljud för att sova. Appen är gratis och det finns flera olika ljud att välja på, bl a regn, porlande bäck och dammsugarbrum. H är lite stökig på kvällarna nu men lite regnljud fick henne att komma till ro, och fick henne även att sova lugnare i morse (hon brukar ligga och vrida sig och gny någon timme innan hon vaknar).
Jag brukar alltid börja gråta lite när dom sticker dom.

Avskyr verkligen det där!
 
När jag såg att alla verkar köpa bumbos så tänkte jag "va kul att så många kör EC" sen fattade jag att man använder dom som underhållning/sittstöd också och inte bara till att potta bebis ;)
Här ska också inhandlas en men då i syfte att slippa grodhålla bebis över handfatet eller mellan benen på toan :D
Min fröken älskar toa-Bumbon. Hon håller sig också tills vi kommer dit på mornar. Bajsblöja är ett minne blott.
 
Alltså, jag är inte blödig, men att se någon göra illa ens barn gör verkligen ont i mammahjärtat :cry: Tremånadersvaccination idag. H hade redan en dålig dag pga pågående utvecklingssprång, åt dåligt under morgonen, var trött och grinig, och blev dessutom oförklarligt skrämd av något strax innan hon skulle få sprutorna så att hon gallskrek otröstligt en lång stund. Nu sover hon, helt utslagen.

Vill förresten tipsa om en suverän app: Sound Sleeper. För bebisar som behöver lite bakgrundsljud för att sova. Appen är gratis och det finns flera olika ljud att välja på, bl a regn, porlande bäck och dammsugarbrum. H är lite stökig på kvällarna nu men lite regnljud fick henne att komma till ro, och fick henne även att sova lugnare i morse (hon brukar ligga och vrida sig och gny någon timme innan hon vaknar).
Stackars lilla H! Hoppas att hon inte reagerar allt för mycket på vaccinet nu!

Mvh Miks
 
@Madick jag måste verkligen köpa en. Nu är inte knyttet då stor men börjar bli tungt att grodhålla 4 kilos bebis över handfatet :cautious:
Härligt att din bebis börjat hålla sig och är med på noterna, här hemma bajsar vi oftast ner badrumsgolvet :cool:

@hvala stackars H :cry:
Min mamma får följa med och hålla när det är dags att vaccinera, jag är spruträdd och är ärligt talat rädd att jag klipper till sköterskan :o
Känns som att jag måste komma över min sprutskräck så jag inte aplierar den på dottern, frågan är bara hur?! O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp