Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emor stackars liten! :(

Vi har en liten tjej som utvecklas rekordmycket just nu. Igår vände hon sig från mage till rygg för första gången och även rygg till mage ser ut att kunna hända när som helst. När vi håller hennes händer försöker hon dra sig upp till sittande och hon vill helst stå i våra knän mest hela tiden. Hon dregglar floder och tuggar på händerna så svärmor tror att det kommer en tand snart. Men hon är också väldigt trött och sover nästan hela tiden. Det är jobbigt att utvecklas!
 
@Emor lider med er. Hoppas ni inte ska få återkommande problem med andningen vid kommande förkylningar.

Alice snurrade från mage till rygg för länge sen, men från rygg till mage är det värre. Hon var riktigt nära nu ikväll men armbågarna är i vägen. Dock har hon en riktigt dålig dag/kväll idag. Undrar om det beror på att jag åt två praliner med mörk choklad ur en Aladdinask igår:cry: äter ju annars mjölkfritt men hade tänkt börja testa med mjölk igen lite stilla efter nyår
 
Ojojoj, hej på er igen alla mammor (och bebisar)!
Och tänka sig att det iallafall är någon som har saknat mig litegrann (@Carand )! ;):D
Det har varit så mycket här, jag har inte haft tid till att logga in här och läsa, men jag har allt tänkt på er allihop. Både storasyster och bebis har varit/ är förkylda hur länge som helst nu (och vi vuxna med) så det har varit lite kinkigt och tråkigt ett tag. Vi verkar äntligen vara på bättringsvägen nu däremot, äntligen! Vi fick ju en tid för hörseltest i början av december för lillan, men det gick inte att göra pga förkylningen och vi skulle komma tillbaks så snart som möjligt för att göra det, men hon är ju fortfarande förkyld stackarn. Test-tanten blir väl grinig när jag väl kommer in sen och har en så pass stor bebis, hon var noga med att poängtera att detta skulle göras så tidigt som möjligt när vi var där. Det verkar vara jobbigare att göra på en större bebis som säger ifrån mer, men vad gör man? Jag kan ju dessvärre inte trolla.

Stort Grattis till @TeamLundVer som äntligen fått sin Bastian! Men förlossningen verkar ju inte alls ha varit den roligaste upplevelsen :( Se till att få all hjälp för att bearbeta detta, så att inte allt det här kommer och "jagar" dig sen när/ om du blir gravid igen och du får ta tag i det då. Både du och maken.. Men vilken kämpe du var! Jag är glad att ni verkar må bra iallafall!
Tänka sig att årets sista höstbebis är född och vintern är här - redan! Var det så längesen vi började skriva här allihop, mer eller mindre nyplussade med det där lyckopirret i magen?

Angående bebismagar.. Mollie (bebisen) hade magknip i början, och får fortfarande lite, men det är mycket bättre nu. Däremot så fiser hon som en jag vet inte vad och rapar en hel del med, så gasig är hon ju. Jag vet bara inte varför. BVC verkar bara vilja rekommendera droppar av olika slag snarare än att man ska undvika viss mat, tycker jag. Jag undviker kryddstark mat och äter väldigt lite lök och sånt som jag vet att man blir gasig av, men sen då? Storasyster var inte alls lika känslig i magen så jag känner mig lite lost.
Däremot så bajsar hon inte alls lika ofta längre. Förut blev det hur många bajsblöjor som helst per dygn, men nu verkar hon skippa nattbajsandet helt och håller sig till kanske 1-2 bajsblöjor per dag. Eller varannan dag ibland. Det känns lite märkligt, men skönt.

Vad kul det är att läsa att flera av er här verkar köra på tygblöjor! Jag har just beställt hem mitt första lass till bebis och hoppas verkligen att de funkar så bra som jag hoppas! Jag lär få köpa på mig mer och fler, det vet jag, men vi börjar lite "smått" nu när det är rea.. Tänkte utöka med en del begagnat sen med, och kanske lite nytt med, men det får nog bli lite i taget för helt billigt är det ju ändå inte. Men det verkar ju vara lite beroendeframkallande det där.. Man vill ju bara ha mer och mer! :o:p

Annars är det bra med oss, förutom förkylningen då. Storasyster är fortfarande hemma med oss och nu har det inte blivit mycket av öppna förskolan heller när vi varit dunderförkylda, men jag hoppas att vi kan gå dit igen när de öppnar efter juluppehållet igen. Så kul är det nog inte att bara gå hemma med mamma och bebisen, det är ju inte riktigt samma som att leka med jämnåriga kompisar!
Annars är hon så go mot sin lillasyster, kramas och pussas, ska hålla.. Och när vi ska sova så vill hon gärna hålla en hand på Mollie, klappa henne i håret och mysa.
 
@heartstring, ja det e klart :)

Joline är nu 5 1/2 vecka och har börjat skratta lite nu, hur mysigt som helst! Ska till bvc imorrn o se hur tjock hon har blivit, rejäla dubbelhakor nu iaf ;)

Har börjat skriva lite på en dagbok som hon ska få när hon e lite äldre, om vad vi gör på dagarna och hur gammal hon är när hon börjar med saker osv, tänkte det kunde va en kul grej.
 
Det är verkligen bara fördelar med att få syskon! Min stora tjej har alltid varit extremt lätt att väcka, och har blivit störd av mista lilla höga ljud förut.
Nu kan Iris gallskrika utan att Viola vaknar fast vi ligger bredvid varandra i sängen. Dom smällde raketer väldigt nära igår och vi kan prata i normal samtalston vid henne när hon ligger och sover.
Det känns så skönt för det var min största skräck under graviditeten att Viola skulle bli störd av Iris.

Iris var så otroligt loj igår på dagen. Sov mest och var inte lika stark i kroppen. Sen på kvällen så kunde hon helt plötsligt häva sig upp själv till sittande läge med stöd i händerna. Jag tycker deras utveckling är häftig! Ett steg tillbaks för att ladda för att gå tre steg fram :love: :)
 
Iris var så otroligt loj igår på dagen. Sov mest och var inte lika stark i kroppen. Sen på kvällen så kunde hon helt plötsligt häva sig upp själv till sittande läge med stöd i händerna. Jag tycker deras utveckling är häftig! Ett steg tillbaks för att ladda för att gå tre steg fram :love: :)
Känner igen det där. H sover jättemycket nu men när hon är vaken händer det alltid något. Det är synliga framsteg varje dag, så himla roligt! :)

Här har jag inte använt bärsjalen alls sedan juldagen, för det har inte behövts! För ett par veckor sedan kändes det som att jag bar på H dygnet runt, så det är ett gigantiskt steg framåt för oss. Vi behöver inte heller sova på soffan om nätterna med H på oss längre. Dock har vi drabbats av en biverkning av detta - H har börjat tappa en massa hår i bakhuvudet.
 
Här är det utvecklingsfas så det skriker om det. Hon är knappt glad, ser mest trött ut, sover mycket och BARA nära. Hade jag tänkt mig för innan jag lät henne somna i famnen idag hade jag sjalat upp istället så jag fått något gjort...
 
@hvala här börjar A också bli kal, och hon verkar få som en krans. Lär se ut som om hon har en mörk liten kippa av hår kvar bara tillslut om det fortsätter såhär... :p

I övrigt så tror jag det vänt här, men hon är fortfarande inte lika stark i kroppen som hon var innan hon blev sjuk, och sover mycket. Hu alltså, detta med rs har verkligen varit min skräck, och så åker hon på det och blir så dålig dessutom, slapp, blå och med andningsuppehåll. Nu hoppas jag verkligen att det får vända, att hon får bli frisk och hålla sig frisk ett bra tag framöver. Att hon blev sjuk gör ju att hon inte utvecklats så mycket nu, har inte börjat rulla, har inte haft några möjligheter till det då hon spenderat noll tid liggandes sedan 2 veckor tillbaka.

Gott nytt år på er!
 
God fortsättning. Alice tillbringade fyrverkerierna sovandes i bilen. Vi åkte iväg lite för att skjuta för att skona grannens hästar. Mina var nog mest lessna att missa det ;). Storebror brås på sina föräldrar och skrek MER efter varje raket:D. Natten var dock inget vidare. A var jättetäppt och kunde inte äta. Till slut blandade jag upp lite vanliga näsdroppar med koksalt och sprutade in och sen sov vi sittandes i sängen:crazy:. Stackaren försökte både andas med munnen och svälja, med resultatet att det flög mjölk överallt:cry:. Fy vad jag tyckte synd om henne. Hoppas vi ska få en bättre natt.
A rullar inte än. Eller hon har gjort det någon gång, men inte på helt plan yta så det räknas inte. Hon hade dock rullat av ett fårskinn hemma hos syrran och hittade henne på mage..
 
Känner igen det där. H sover jättemycket nu men när hon är vaken händer det alltid något. Det är synliga framsteg varje dag, så himla roligt! :)

Här har jag inte använt bärsjalen alls sedan juldagen, för det har inte behövts! För ett par veckor sedan kändes det som att jag bar på H dygnet runt, så det är ett gigantiskt steg framåt för oss. Vi behöver inte heller sova på soffan om nätterna med H på oss längre. Dock har vi drabbats av en biverkning av detta - H har börjat tappa en massa hår i bakhuvudet.
Den kala fläcken brukar växa bort väldigt fort bara bebisen har lärt sig sitta :)
 
image_zps976d5407.jpg


Dagens bild. Snart fyra månader (om en vecka).

Lägg märke till dom goa kinderna :D

(Vet inte om jag riktigt hör till sommarbebisar eller höstbebisar så jag postar i båda för säkerhetskull :D Hon var beräknad till 26 augusti men föddes 10 september)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp