Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
50/56
Vi har själva bara köpt storlek 56 men vi har fått ngt plagg i 50 och de passar också. Lika stora runt magen även de :)

Och blöjorna i storlek två är egentligen gränsfall att han kan ha då hans ben är så smala att den inte resåren inte riktigt sluter helt rätt
Det låter som att han har samma kroppsform som H trots att H vägde typ ett halvt kilo mindre till samma längd. Alla hennes byxor glappar i midjan. Vi körde nog på storlek 1 i blöjor första 6 veckorna eller så, då ett tidigt försök med storlek 2 ledde till läckage direkt.

H är också lite frusen av sig. Igår när jag skulle bada henne hade jag lite varmare vatten än vanligt - det kändes varmt när jag stack ner handen - och hon har aldrig varit så nöjd i badet som igår :) Svettig blir hon bara när hon gallskriker än så länge :angel:
 
Det låter som att han har samma kroppsform som H trots att H vägde typ ett halvt kilo mindre till samma längd. Alla hennes byxor glappar i midjan. Vi körde nog på storlek 1 i blöjor första 6 veckorna eller så, då ett tidigt försök med storlek 2 ledde till läckage direkt.

H är också lite frusen av sig. Igår när jag skulle bada henne hade jag lite varmare vatten än vanligt - det kändes varmt när jag stack ner handen - och hon har aldrig varit så nöjd i badet som igår :) Svettig blir hon bara när hon gallskriker än så länge :angel:
Ha ha ha. Jag brukar ha storlek 1 de första två veckorna sen blir de för små över rumpan och skaver i ljumskarna. Bytte till storlek tre för lite mer än 4 veckor sedan.

Som sagt mina är knubbiga :D
 
Ha ha ha. Jag brukar ha storlek 1 de första två veckorna sen blir de för små över rumpan och skaver i ljumskarna. Bytte till storlek tre för lite mer än 4 veckor sedan.

Som sagt mina är knubbiga :D

Här börjar vi gå över på strl 4 då 3orna bara läcker oavsett märke... Ska bara göra åt de blöjorna vi har kvar först.

Strl 1 hade Ava faktiskt första 2 veckorna, sen strl 2 som snabbt blev strl 3. Men storasyster hade aldrig ens strl 1, och ökade lika snabbt i blöjstrl hon, så jag var förberedd.
 
Igår vände sig Iris till rygg när hon låg på mage! 2 månader gammal. Hon bär upp sitt huvud i flera minuter när hon ligger på mage.
Jag trodde det var en engångs grej men idag har hon vänt sig på samma sätt flera gånger :) Det är häftigt hur fort det går!
 
Lilla Ava har blivit förkyld. Riktigt förkyld. Hostar tills hon kräks, tät i näsan och med väsande andning. Var in en sväng på barn, men blev hemskickade igen då hon syresätter sig bra och är förhållandevis pigg. Så nu är vi hemma med ordination att hon ska äta ofta, och vara uppmärksamma på om det blir värre. Blir ingen sömn för mig inatt...
 
@Emor å vad jag känner med dig! :(
Det är så jävla jobbigt när dom små blir så sjuka :(
Här har vi börjat se ljuset i förkylningstunneln, peppar peppar ta i trä.
Vi var och hälsade på vänner igår som också har en dotter född -12 och en 3 veckors bebis :love: Tjejligan det kommer det bli när våra nr.2 blir större :love:
 
Hoppas ni alla har en underbar jul.
Vi fick en tidig julklapp av Bastian den 22:e. Han har börjat le mot en (alltså inte av gaser utan riktiga leenden) så sött :heart

Var på BVC i tisdags och lilleman är numera 55cm lång och väger 4640gr inte konstigt att han äter så mycket som han gör. Han ligger på 170-200ml per mål nu.
 
God jul från oss!
(Önskar snåla mamman som inte ville slå till på en tomtedräkt utan köpte en julig dregglis istället :D)
2B46F4BF-6B41-4C82-99E4-F0B2568ED454.jpg
 
Jag som tyckte att jag blivit smal (nåja) nu provade ett par av mina byxor som varit lite stora i midjan tidigare. 20cm kvar innan de kommer gå att knäppa :eek::( Så nu blev det till att panikbeställa lite kläder. Kan ju knappast fortsätta gå runt i mina mjukisbyxor när skolan börjar den 7:e januari. Blev en del toppar, tröjor samt några klänningar så det återstår "bara" att hitta ett par byxor också i storlek elefant. Samt skor, skor måste jag ju ha :o:D

Gick tydligen upp totalt 40kg under min graviditet (och då åt jag typ ingenting - tack för den liksom) vägde mig för 2 veckor sedan hemma hos min mor och hade då gått ner 12kg. Ska dit igen på fredag och hoppas på minst 15 totalt då eftersom jag tappat lite mer av vattnet.

Suck
 
Hoppas ni alla har en underbar jul.
Vi fick en tidig julklapp av Bastian den 22:e. Han har börjat le mot en (alltså inte av gaser utan riktiga leenden) så sött :heart

Var på BVC i tisdags och lilleman är numera 55cm lång och väger 4640gr inte konstigt att han äter så mycket som han gör. Han ligger på 170-200ml per mål nu.
Jag älskar när bebisar ler.
Hela deras uttryck förändras. De ser så allvarliga ut och så kommer det där leendet och så plötsligt så ser dom helt annorlunda ut. Ögonen, munnen, ja hela ansiktet ler mot en.

Jag smälter alltid helt när jag får ett bebisleende. Det är som om hela bebisen ler och utstrålar en enorm värme och glädje.
 
Bebisleenden är verkligen härliga!

Ava är generös med leenden, även nu då hon är krasslig. Stackars liten, hoppas verkligen det vänder för henne snart, det är inte roligt att se henne så sjuk.
 
God fortsättning. Vi har tillbringat julen med halsfluss.. Sambon blev sjuk den 23:e, jag igår och svärfar idag. Hejja hejja. Bebisar brukade dock klara sig om de ammas sa de på vårdcentralen. Hoppas på det.
Här kör vi tygblöjor i princip dygnet runt. Har en förp treor stående som jag köpte för någon månad sen men de är knappt använda.
 
God fortsättning. Vi har tillbringat julen med halsfluss.. Sambon blev sjuk den 23:e, jag igår och svärfar idag. Hejja hejja. Bebisar brukade dock klara sig om de ammas sa de på vårdcentralen. Hoppas på det.
Här kör vi tygblöjor i princip dygnet runt. Har en förp treor stående som jag köpte för någon månad sen men de är knappt använda.
Vad kör du för sort? Vi har mest vikisar med hemstickade ullbyxor men pockets när vi far iväg. Har köpt dyra "finblöjor" nu på rean, två gPants och en Sloomb OBF.
 
Kul att det funkar så bra @orion_x!
Aina är vårt andra tygbarn och har bara använt en enda plastblöja i hela sitt liv, tyg funkar skitbra för oss med!
Vi använder en salig blandning men favoriterna är absolut formsydda med ull utanpå. Vi har en del pockets efter sonen också, mest bumgenius, men även lite Fuzzi.
 
Här är vi hemma på permis med en liten som varit inne för att inhalera. Får se hur natten blir, tycker lillan bara ska få bli frisk snart!
 
Vi har samlat på oss lite av varje. Till natten har jag två sloomb obf och en totsbots bamboozle, samt en BG pocket med en alvehamnnattprefold. Gillade aldrig riktigt BG så har sålt av alla utom denna som jag tänkte testa till natten, men än så länge har hon alltid lyckats kissa ner den innan hon somnat för natten så vet inte om den håller för en hel natt än. Har precis införskaffat ett par babyidea longies att ha över natt blöjan. Kan tyvärr inte sticka, men bad sambons moster att sticka ett par, så får se vad som kan dyka upp här så småningom.
Dagtid har vi mest g-diapers och grovia ai2. Har ett par aio av totsbots och någon swaddlebee med. Kan inte bestämma mig för om jag gillar g-diaper eller grovia bäst. g-diapern är ju väldigt nätt och fin, men håller knappt för en kissning. Gäller att byta direkt. Grovian är ett säkrare kort om man ska lämna hemmet då kläderna inte blir fuktiga. Har några vikisar med, men om de ska hålla så måste jag nog boosta dem extra. Hon småkissar inte, utan kissar ordentligt när hon väl gör det:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 941
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp