Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två veckor kvar idag och jag börjar se målsnöret även om pessimisten i mig sitter och gacklar på axeln om att jag minsann säkert kommer att gå över massor.
Mår bra, men magen har haft en rejäl tillväxt de sista veckorna. Mår bra, denna vecka har det lugnat ned sig ganska bra på jobbet, så nu tänker jag mysjobba tiden ut, har förberett för min efterträdare så nu sitter jag och gör mysjobb (dvs de där roliga grejorna som jag har skrivit upp på min to do men som jag aldrig tagit mig tid att göra).

Hoppas att ni som står på tur får börja leverera snart!
 
Jag måste vara lite tokig, jag har börjat tänka att det vore mysigt att vara gravid igen :eek: Ja det var ju rätt mysigt, innan jag blev höggravid och inte orkade göra någonting, men min kropp skulle inte må bra av en ny graviditet nu och vi har fullt upp med att ta hand om bebisen vi har, som gråter och måste vaggas stående/gående ett par timmar varje kväll/natt.

Jag ska i alla fall smyga igång med träningen nu har jag tänkt, behöver ta hand om min rygg och mina axlar, och vill börja jobba bort mina extrakilon. Promenader, crosstrainer och lätt styrketräning är planen. Löpningen får vänta tills jag gått ner några kilo och byggt upp kroppen bättre. Jag har jobbat på bra med knipövningar varje dag sedan förlossningen men skjutit upp magträningen, så där måste jag skärpa mig. Jag har i vart fall nästan ingen magmuskeldelning :)
 
Här är smärtan mer överkomlig nu :)
Sammandragningarna är på en nivå där jag enkelt kan andas mig igenom dem och trycket nedåt är mer obehagligt än smärtsamt (just nu iaf) så jag antar att Pyret har sjunkit ner det sista nu (hoppas)

Förresten, i vilken vecka gick er slempropp? Och hur långt senare kom liten? Är i v. 37 nu så jag har ju ett tag kvar
 
Jag måste vara lite tokig, jag har börjat tänka att det vore mysigt att vara gravid igen :eek: Ja det var ju rätt mysigt, innan jag blev höggravid och inte orkade göra någonting, men min kropp skulle inte må bra av en ny graviditet nu och vi har fullt upp med att ta hand om bebisen vi har, som gråter och måste vaggas stående/gående ett par timmar varje kväll/natt.

Jag ska i alla fall smyga igång med träningen nu har jag tänkt, behöver ta hand om min rygg och mina axlar, och vill börja jobba bort mina extrakilon. Promenader, crosstrainer och lätt styrketräning är planen. Löpningen får vänta tills jag gått ner några kilo och byggt upp kroppen bättre. Jag har jobbat på bra med knipövningar varje dag sedan förlossningen men skjutit upp magträningen, så där måste jag skärpa mig. Jag har i vart fall nästan ingen magmuskeldelning :)
Hehe, maken sa till mig igår att "den här gången behöver du väl inte tjata om en ny bebis efter ett par veckor...?" Det gjorde jag tydligen sist :angel:
 
Förresten, i vilken vecka gick er slempropp? Och hur långt senare kom liten? Är i v. 37 nu så jag har ju ett tag kvar
Ska jag verkligen svara på det? Första gången var v 37+5....
Så vi föräldrars "slemproppen är tecken på att förlossningen närmar sig, men det kan dröja några dagar till" kan de ju köra upp nånstans.. :mad:

Två dagar senare fick jag ju veta att jag var öppen 2 cm också..
 
Här är smärtan mer överkomlig nu :)
Sammandragningarna är på en nivå där jag enkelt kan andas mig igenom dem och trycket nedåt är mer obehagligt än smärtsamt (just nu iaf) så jag antar att Pyret har sjunkit ner det sista nu (hoppas)

Förresten, i vilken vecka gick er slempropp? Och hur långt senare kom liten? Är i v. 37 nu så jag har ju ett tag kvar
Jag trodde att jag såg lite slempropp rätt tidigt, typ vecka 38, men jag tror nu att det bara var en extra slemmig flytning. Min slempropp gick definitivt under latensfasen, vecka 40+6, dagen innan bebisen kom ut.
 
@hvala lite tokig har du nog blivit ;) det finns ju köara fördelar med att va gravis vs ha bebis på utsidan, man slipper ju skrikig ledsen bebis.. skönt att komma igång med lite träning! Det där med knipande är intressant, när man läser lite står det att det är bra att köra knipövningar under graviditeten. Jag försöker tappert men det känns seriöst som att jag har ett bebishuve i vägen :o
 
*Svär över telefonen som skickar svar innan man är klar*

Idag har jag bf.. fick såklart rejäla förvärkar igårkväll vis 22 som höll på tills kl 02! Det tillhör mina helgrutiner att jäha dessa eländiga förvärkar men nu va jag dum nog att hoppas lite, knyttet va helt sjövild i magen dessutom :D Hoppet om att pricka bf är ej existerande, jag laddar för igångsättning om två veckor och sen får jag kanske en glad överraskning innan dess!
 
@hvala lite tokig har du nog blivit ;) det finns ju köara fördelar med att va gravis vs ha bebis på utsidan, man slipper ju skrikig ledsen bebis.. skönt att komma igång med lite träning! Det där med knipande är intressant, när man läser lite står det att det är bra att köra knipövningar under graviditeten. Jag försöker tappert men det känns seriöst som att jag har ett bebishuve i vägen :o
Jag tyckte inte heller jag kunde knipa på slutet men uppenbarligen tog det ändå för jag kunde knipa av strålen när jag kissade redan dagen efter förlossningen. Jag har inte haft några problem med urinläckage trots sargat underliv. Fortsätt knip alltså :up:

Och till knytt: kom uuuut nu! :bump:
 
@hvala bra att veta! Då ska jag fortsätta klämma knytt huvet och hoppas slippa kissa på mig veckorna efter förlossningen :D

Fick nått tokryck och sydde om en vinterjacka till bärjacka.. nu ligger man som en strandad val i soffan med ryggont och sammandragningar.. happy halloween :up:
 
Hehe det där med att göra för mycket känner jag igen.. Häromdagen bestämde jag att det var dags att slänga ut den trasiga byrån och en hurts till uteförrådet (där allt som ska slängas i flytten står..) och ja.. Det fick jag sota för dagen efter.. Det är tydligen inget man ska göra som preggo, men jag kan ju inte bara vara still hemma heller! Men nu finns inget mer tungt att fixa med iallafall - förutom då att flytta alla möbler och kartonger, men då lär folk vara på mig som hökar om att jag minsann är barnvakten i sällskapet, ingen kånkare... Och tur är nog det, annars hade jag inte kunnat låta bli att hjälpa till :o Det är ju trots allt Jag och familjen som flyttar, det känns jättedumt att inte hjälpa till!
 
Ska jag verkligen svara på det? Första gången var v 37+5....
Så vi föräldrars "slemproppen är tecken på att förlossningen närmar sig, men det kan dröja några dagar till" kan de ju köra upp nånstans.. :mad:

Två dagar senare fick jag ju veta att jag var öppen 2 cm också..
Tycker din bm varit lite elak och inte berättat all fakta för dig.... :(
Slemproppen kan gå långt innan (som du märkt ;)), kan återbildas och släppa igen. Gång på gång.

Och visst har jag rätt att du är omföderska? Då är det inte ovanligt att vara 1-2 cm öppen tidigt, trots att det inte är dax för liten att komma ut ännu. :)
 
Tycker din bm varit lite elak och inte berättat all fakta för dig.... :(
Slemproppen kan gå långt innan (som du märkt ;)), kan återbildas och släppa igen. Gång på gång.

Och visst har jag rätt att du är omföderska? Då är det inte ovanligt att vara 1-2 cm öppen tidigt, trots att det inte är dax för liten att komma ut ännu. :)

Nej du har fel! Hon har världens sötaste lilla tjej sedan innan! :love::love::love::love::love::love::love:
 
Tycker din bm varit lite elak och inte berättat all fakta för dig.... :(
Slemproppen kan gå långt innan (som du märkt ;)), kan återbildas och släppa igen. Gång på gång.

Och visst har jag rätt att du är omföderska? Då är det inte ovanligt att vara 1-2 cm öppen tidigt, trots att det inte är dax för liten att komma ut ännu. :)
Ja, lite taskigt var det allt, nu när slemproppen gått sådär hundra gånger sen den första gången med ;)

Du minns rätt, jag har en liten sedan tidigare. Jag läste om de (google is your friend..) som varit öppna 2 cm i 2-3 veckor innan bebis kom, men nu är det ju snart en månad.. Blä, jag ska då alltid vara värst! :mad::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 946
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp