Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nelle en vän till mig har en liten dotter som haft ont i magen och inte sovit på nätterna. Hon fick miniform och nått mer tror jag, men det var först när de slutade med dropparna på kvällen som hon kunde börja sova istället. Jag har hört flera som fått "bättre" bebisar när de slutat med dropparna, så vågar ni prova nån dag (natt) så kan det vara ett tips.

Kl
Jag tror att det vankas bebis här!! Igångsättning imorgon var ju tanken, men nu har jag haft förvärkar som kommer med ca 5 min mellanrum i 6 timmar...! Samt en propp som gick imorse med blodstrimmor i (wow, en nyhet hos slemproppen själv ;) ) och nu var det blodblandade flytningar på pappret/ i trosan när jag var på toa...!!!
Nu hoppas vi här, tjejjer!!
 
Här händer det grejer!!! åkte in till förlossningen för koll idag då knyttet varit slö sen i söndags.. kände mig superlarvig då det är 4:e ggn jag är inne för hon är lugn i magen och hittills har allt vart lugnt.. nu va ctgn ok men läkaren gjorde ul och muttrade om dåligt med fostervatten! "Vi sätter igång dig redan ikväll" eeeh vaaa?!?! ja så nu sitter jag här lite snopen och igångsatt :o vafan hände lixom? Kan inte låta bli att känna mig så otroligt glad att jag åkte in, man ska verkligen lita på den där magkänslan!
@heartstring jag hejjar friskt på dig!!! undrar vem som hinner först!?! ;) jag tror och hoppas du hinner före :D
 
@Emor, ja några såna nätter har vi också haft då vi fått sova i soffan. Tack och lov sover hon i sitt babynest igen nu. Tycker det är kul när folk säger att deras barn sover hela natten men vaknar för mat. Jo vår lilla sover också hela nätterna om matstunderna inte räknas, men för mig räknas de (blir kanske en större grej för oss eftersom vi flaskmatar och dessutom har en långsamätare men vi har iaf slutat byta blöja nattetid).

Åh vad roligt att det äntligen händer saker igen! Hej heja @Cocos och @heartstring! :bump:

Jag och bebisen åkte och skulle köpa farsdagspresent idag. Det gick så där. Butiken jag spanat in mig på hade inte det jag tänkt köpa och sen blev det gråtigt (trots att bebisen satt i sjalen, hon brukar sova som en stock där) så vi fick åka hem utan present. Stackars far!
 
@hvala , ja alla ser väl det där på olika sätt. Eftersom att äldre dottern hade vakenperioder under natten, när hon krävde att bli jollrad med eller skrek. Små bebisar ska liksom vakna och äta på natten, och äldre dottern gjorde nog det tills hon var en bit över 1 om jag ska vara ärlig, minns inte exakt. Eftersom att jag ammar, så vaknar jag knappt till för matning då liggamningen fungerar fint redan nu med lillasyster, jag slänger ut bröstet, och slumrar till. Med storasyster vet jag att jag senare knappt vaknade alls.

Trist med farsdagpresenten, här budade maken precis in en tradera annons på över 2000 kr på en onödig (i mina ögon iaf) bilgrej, men han är supernöjd, så jag lär pröjsa den så får han vara nöjd sen ;) Slipper gå på stan iaf, alltid ngot!
 
Liggamning verkar vara grymt @Emor, jag gjorde det lite på BB innan jag gav upp amningen och lilltjejen verkade gilla det (fast det förmodligen inte kom något). Ja jag är inställd på att småttingar vaknar och vill ha mat nattetid så jag har blivit impad och avundsjuk på de som säger att deras små sover hela natten. Men nu vet jag alltså att det är en sk sanning med modifikation ;)
 
Här händer det grejer!!! åkte in till förlossningen för koll idag då knyttet varit slö sen i söndags.. kände mig superlarvig då det är 4:e ggn jag är inne för hon är lugn i magen och hittills har allt vart lugnt.. nu va ctgn ok men läkaren gjorde ul och muttrade om dåligt med fostervatten! "Vi sätter igång dig redan ikväll" eeeh vaaa?!?! ja så nu sitter jag här lite snopen och igångsatt :o vafan hände lixom? Kan inte låta bli att känna mig så otroligt glad att jag åkte in, man ska verkligen lita på den där magkänslan!
@heartstring jag hejjar friskt på dig!!! undrar vem som hinner först!?! ;) jag tror och hoppas du hinner före :D
Men vilken tur att du åkte in!!! Man kan aldrig åka in för många gånger, bättre det säkra före det osäkra!
Och lycka till nu!! Snart har vi våra små bebisar!! :love::love::love:

Här ligger jag i ett varmt bad o har blivit tillsagd att ringa fl o se om jag ska åka in.. Men fy vad det tar emot, kan jag inte bara få klämma ut bebben här i det varma o sköna vattnet!?
 
@hvala , ja liggamning är bra grejer det!

Och jo, det är inte så att det betyder hel natts sömn, inte första tiden iaf. Men jag sover bättre, och mer, med nyfödd än som gravid så det känns personligen som värsta befrielsen :D

Och påtal om befrielse, har en kompis som precis sagt att hon är gravid. Och jag känner mig så ofantligt lycklig över att jag inte är gravid. Jag känner mig väldigt nöjd och klar med två, hoppas det håller i sig. :)
 
@heartstring vad skönt att du har det bra i badet! låter som et fantastiskt sätt att börja förlossningen på! Men ligg inte där och föd barn det känns väl lite tokigt :p Hoppas det går smidigt för dig nu så ser jag fram emot en uppdatering här när den lilla har kommit ut!

Här käkar vi igångsättningspiller, dicker läsk och mummsar gott o blandat.. har rejäla sammandragningar och lite halvont sådär så det känns väldigt spännande nu har det lixom börjat hända nått :up:
 
Heja heja @heartstring och @Cocos :banana::banana:

Själv pratade jag med FL som sa att jag skulle sätta på en binda och ringa igen efter ett par timmar. Ringde igen och blev då tillsagd att komma in för kontroll så nu har vi precis kommit hem :)

Det var inte vattnet utan väldigt rikliga flytningar som enligt BM var oerhört lika vatten i konsistensen så jag känner mig inte så dum som åkte in faktiskt. Pyret är fortfarande inte fixerad så det väntar vi med andakt på. Hjärtljuden var fina hopade mellan 125 och 165.

Den som mätte sammandragningar låg på ca 20 med hopp till 40 då och då. Inget som känns men det gjorde mig nyfiken på hur mycket den brukar ligga på när man känner av/ har sammandragningar?
 
@TeamLundVer skönt att det inte va vattenläcka! Och bra att du åkte in och kollade, man går ju bara och oroar sig annars..
Jag ligger med ctg nu och den ligger runt 14-20 och går upp till 70 när det drar ihop sig. När jag kom in låg den på max 50 men skillnaden nu är att det börjar göra ont redan vid 28-30 innan kändes det inte alls :)
 
Nu fick jag info angående ctg och hur den mäter! Jag höll på tt börja böla när den gick mellan 7-30 och det gjorde ondast hittills. Min bm sa att hur högt en går beror på hur man sitter, hur hårt spänt bandet är m.m så det är egentligen ointressant. Dom kollar bara på hur ofta man får sammandragningar och hur läng dom pågår :)
Nä nu ska jag sluta spamma tråden och försöka föda lite barn ist :cool:
 
@TeamLundVer skönt att det inte va vattenläcka! Och bra att du åkte in och kollade, man går ju bara och oroar sig annars..
Jag ligger med ctg nu och den ligger runt 14-20 och går upp till 70 när det drar ihop sig. När jag kom in låg den på max 50 men skillnaden nu är att det börjar göra ont redan vid 28-30 innan kändes det inte alls :)
Nu fick jag info angående ctg och hur den mäter! Jag höll på tt börja böla när den gick mellan 7-30 och det gjorde ondast hittills. Min bm sa att hur högt en går beror på hur man sitter, hur hårt spänt bandet är m.m så det är egentligen ointressant. Dom kollar bara på hur ofta man får sammandragningar och hur läng dom pågår :)
Nä nu ska jag sluta spamma tråden och försöka föda lite barn ist :cool:


Jag var inne på en extrakoll i går jag med, för precis samma anledning att jag tyckte bebis blivit så inaktiv. Jag hade dock fina värden på både navelsträng och fostervatten så bebis stannar nog kvar ett tag till. (Och han vaknade till rejält av "pådraget" för nu är det rena YMCA-dansen i magen)

I alla fall fick jag ta CTG och mina små sammandragningar kom upp i kanske 6. Minns när jag kom in på förlossningen förra gången med storebror, jag tyckte att jag var så duktig som uthärdade upp till 20 på skalan, trodde att det var peaken... Någon timme senare låg jag upp mot 100, det var lite värre, men lustgasen var god...

Hoppas att ni som är på gång har fått era bebisar nu!
 
Så himla spännande, håller tummarna för er alla i tråden! :up:

Angående skalan på CTG:n så är det precis som @Cocos säger, det går inte att jämföra värdena med varandra. Det beror på så många yttre faktorer, jag vet att när jag kopplades loss för att gå på toa så kalibrerades maskinen om helt och det var helt andra värden efteråt jämfört med innan. Och det berodde inte på att mitt värkarbete hann ändra sig något särskilt den minuten jag var loss från maskinen. :p

Med Lillan här hemma är allt bra. Hon äter, sover, växer och har börjat le! Härom kvällen började hon plötsligt hoppa bredvid mig, jag trodde hon fått väldigt intensiv hicka men när jag kikade så låg hon och skrattade i sömnen. Det kom inget ljud, men det var himla rart ändå. :love: Undrar just vad såna små drömmer för skojigheter... Maken har återgått till sitt jobb nu, så jag är "ensam" hemma med barn och djur. Storebror går på förskolan 3 timmar varje förmiddag och farfar är också här och hjälper till med lite smått och gott, dock mest utesysslor.

Själv har jag dock fortfarande sviter från förlossning och graviditet och börjar se fram mot efterkontrollen för att utreda vad som faktiskt felas. Det känns så himla tråkigt, efter första förlossningen var jag helt som vanligt direkt efteråt. Nu när ingen ens passerat genom underlivet så känns det sargat och ganska långt från sitt ursprungliga skick. :(
 
Själv har jag dock fortfarande sviter från förlossning och graviditet och börjar se fram mot efterkontrollen för att utreda vad som faktiskt felas. Det känns så himla tråkigt, efter första förlossningen var jag helt som vanligt direkt efteråt. Nu när ingen ens passerat genom underlivet så känns det sargat och ganska långt från sitt ursprungliga skick. :(
Aj det låter inte skönt! Förstår jag det rätt om du har gjort ett kejsarsnitt och ändå har ont i underlivet? (Jag tillhör ju en annan tråd så jag har inte hängt med exakt på allt :o) Om du orkar berätta så skulle jag gärna vilja veta mer. Jag sitter och vobblar mellan vanlig förlossning och kejsarsnitt nämligen. Något jag tyckte var extremt jobbigt efter förra förlossningen (som var vaginal) var just smärtan och komplikationerna i underlivet. Men får man de även vid kejsarsnitt så verkar ju inte det som ett kul alternativ heller! :arghh: Gaaaah hur ska ungjäkeln komma ut egentligen!!!!

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 946
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp