Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit lurad, det skulle komma en bibis till mig den 1/11 och jag ser då inte röken av nån bebis :mad: Däremot har jag typ ett alienfotbollslagi magen som spelar kvartsfinal i vm känns det som ;)
Tror jag utstråla viss bitterhet, inye ens hunden vill hänga med mig fast jag äter vaniljbullar soffan.. vovve gav mig en sur blick och smet in i sovrummet :cool:
Nä jag är faktiskt inye så sur.. hade inte räknat med nått knytt idag men det är klart det skulle vart kul att pricka bf.

@heartstring det är toksvårt att inte hjälpa till med grejer. Alla i min närhet är sådär superrdda om mig så jag håller på att smälla av ibland O_o man känner ju faltiskt oftast bäst själv vad man orkar och inte! säger jag som föröte bära en fotpall häromdagen och fastnade i dörröppningen för fotpall och mage vart större än ja trodde
 
@Cocos det här med storkar som inte kan hålla tiden gör en lite sur.. När det är så lång väntetid på dessa "paket" så vill man ju verkligen inte att de ska vara försenade på kuppen!
Hehe, hunden blängde inte för att du är bitter - det var för att den visste att den inte skulle få smaka någon av bullarna som du lagt beslag på ;)

Haha ja, men ibland alltså.. Jag har varit med om de som bara "åh, du får inte bära, jag tar påsen!" och så är det bara lätta saker i som inte ens väger ett halvkilo.. Man är ju inte helt handikappad liksom ;)

Sitter här med molvärk nu.. Jag vet inte om jag ska vara glad eller inte, men jag hoppas att OM det ska komma igång så gör det det nu så att bebis kommer idag och man kan åka hem imorgon o hämta nycklarna till lägenheten.. :o:D Men det vore ju typiskt om vi ligger på sjukan o klämmer bebis imorgon istället för att flytta :eek::p
 
@heartstring jag funderar på att låna brorsans bössa och skjuta ner några fåglar.. kanske man får ner en bebis eller två då :devil:
Just det där när man har nått litet fjutt att bära kan jag bli skitirriterad på att folk ska agera bärhjälp.. jag jobbade med trav tills jag va i vecka 15 ungefär och slutade bara för att byta jobb och höja sgi. Jag och bebis lever ju trots detta så tror inte man ska va allt för föesiktig, bättre att hålla sig rörlig inför föelossning och småbarnsrace :)
Alltså eran flyttplanering gör mig nästan lite nervös :o Ni kunde inte flyttat längre feån bf? håller tummarna att bebis inte kommer just imorgon!
 
@Cocos Skjut på bara! Se till att träffa min stork bara, men akta bebisen!! :eek::D
Tycker du att vi planerar dåligt!? Jag förstår inte alls vad du menar med det... :angel: Det var inte helt planerat, med bostadsbrist så tar man ju det man kan få som passar (hade kunnat ta en fyra i stan annars, med kallhyra på 11000, men det lockade inte riktigt...) och sen hade vi en granne som ställde till med helvete för alla och då ville vi flytta snarast möjligt eftersom vi inte visste om hon skulle bli vräkt eller ens flytta om hon blev det..
 
@heartstring jag är både närsynt och har brytningsfel så ska kanske skippa skjuta fåglar.. finns en risk att jag sjuter både bebisar och flygplan av bara farten ;)
Kallhyra på 11 lax är ju liiiite dyrt :eek: jag betalar 6.600 för 62 kvm 10 min från city och tycker det är dyrt ;)
Ska ni flytta till lägenhet från lägenhet eller bor ni i hus? Jobbiga grannar slipper man ju helst speciellt när man har liten bebis så förstår faktiskt att ni vill flytta fortast möjligt!

Här är suget efter kolhydrater enormt!!! Jag är annars inget chips/bullar/pizza fantast men det är det enda jag vill käka nuförtiden :o om man läser hur man ska förbereda sig för förlossningen så står det typ ladda med pizza och andra energitäta kolhydratsrika mål så du orkar... nemas problemas det gör jag så gärna :bump:
 
Det finns en alldeless speciell plats i helvettet för personer som skriver på ens facebook wall "har det kommit nån bebis?"... alltså tror dom på allvar att man ska svara "ja men visst serru den kom i förra veckan"?!
Värt att nämna är att personerna är mycket väl medvetna om att jag i första hand kommer skicka ett sms till dom när hon kommit och sen självklart skriva det på fb också. En av dom som skrivit den typen av inlägg är rätt klumpig i sitt sätt så nu nojjar jag att hon kommer skriva på fb såfort jag smsar henne och jag vill inte bli snuvad på att få berätta nyheten själv :meh: Är jag en ond människa om jag ger fan i att smsa denna person pga rädsla för fb avslöjande i förtid?! tilläggas bör att vi inte direkt är bästa vänner utan ses kanske en gång i månaden max... och framförallt är jag superlarvig som tänker såhär? :angel:
 
@Cocos vi flyttar från en lägenhet på landet (kallhyra 5000 plus el (den här månaden 700) på det (75 kvm, 3 rum) till en lägenhet i en typ förort där varmhyran är knappa 6000 (85 kvm, 4 rum). Där finns ju även affär i närheten, bra kollektivtrafik (fanns typ inte alls på andra stället) och maken kan ta buss till jobbet istället för bil, så i längden blir det både billigare o smidigare. Sen vill jag ju bo i hus så småningom (på landet), men det är ju en annan sak att ha sitt alldeles egna hus på landet än o bo i lägenhet på landet. Speciellt när man hade en psyko-granne..

Ang det där med fb.. Det är lyckligtvis ingen som frågat på väggen om bebis, men tjatet i chatten!! :eek: Jäklar alltså..
Vi skickade sms med bild till all nära familj o vänner när dottern föddes och bara en stund senare hade en av dessa lagt upp denna bild på fb.. Då blev jag riktigt förbannad faktiskt, vi ringde o sa till henne att ta bort den ögonaböj, vi vill ju vara de som väljer när var och hur bilder läggs upp på våra barn, speciellt den allra första bilden! Var ju några som hunnit se och gilla redan dessutom...
Jag funderar på att lägga till att ingen får lägga upp på fb (de som ligger i risk för det, eller den snarare) och samma på fb, att ingen får dela hej vilt..
 
@Cocos vi flyttar från en lägenhet på landet (kallhyra 5000 plus el (den här månaden 700) på det (75 kvm, 3 rum) till en lägenhet i en typ förort där varmhyran är knappa 6000 (85 kvm, 4 rum). Där finns ju även affär i närheten, bra kollektivtrafik (fanns typ inte alls på andra stället) och maken kan ta buss till jobbet istället för bil, så i längden blir det både billigare o smidigare. Sen vill jag ju bo i hus så småningom (på landet), men det är ju en annan sak att ha sitt alldeles egna hus på landet än o bo i lägenhet på landet. Speciellt när man hade en psyko-granne..

Ang det där med fb.. Det är lyckligtvis ingen som frågat på väggen om bebis, men tjatet i chatten!! :eek: Jäklar alltså..
Vi skickade sms med bild till all nära familj o vänner när dottern föddes och bara en stund senare hade en av dessa lagt upp denna bild på fb.. Då blev jag riktigt förbannad faktiskt, vi ringde o sa till henne att ta bort den ögonaböj, vi vill ju vara de som väljer när var och hur bilder läggs upp på våra barn, speciellt den allra första bilden! Var ju några som hunnit se och gilla redan dessutom...
Jag funderar på att lägga till att ingen får lägga upp på fb (de som ligger i risk för det, eller den snarare) och samma på fb, att ingen får dela hej vilt..

Vi skrev faktiskt i mms:et vi skickade att vi inte ville ha bild /statusuppdatetingar på FB. Dels har varken jag eller sambon FB o inte vill ha bilder på vårt barn där o dels att vi ville hinna berätta själva för alla, ingen som tog illa upp över det :)
 
@heartstring aha!!! men det låter ju som en toppenflytt :D jag hade inte heller kunnat låta bli att flytta trots risk för bebis mitt i allt ;)
Blir förbannad bara jag läser om att folk är så jäkla fräcka att lägga upp kort innan man själv gjort det! Att man ens ska behöva skriva nått är ju absurt.. :mad: Jag har nått vagt minne av att man kan blocka sin timeline från inlägg, men det hindrar ju iof inte folk från att tagga en i bilder på bebis eller så.. ska kolla upp det lite närmre..

@Anna_Lillen om varken du eller sambon har fb känns det bara galet att nån annan lägger upp bilder, hur kommer man på tanken när ni inte ens kan se eller kontrollera det!

Det får nog bli så att jag också skriver i mmset att inga fb bilder eller statusar, men det känns så konstigt att ens behöva skriva det :crazy:
Sen funderar jag åt andra hållet att man ist lägger upp det på fb direkt men jag vill helst ha det liiiite "gammaldags" och skicka ett mms och ringa dom närmsta först :)
 
@Anna_Lillen Ja, man vill ju inte ha bilder på ens barn "lite överallt" där man inte har någon som helst koll själv, och rent krasst så är det ju ändå så att de som "ska" veta att bebis finns osv får veta det ändå. Man behöver ju inte skrika ut allt sånt på tex Fb..!

@Cocos Ja, den nya lägenheten är toppen! Flyttade största lasset igår och har nu "bara" sådär 15 lådor kvar och allt småkraffs som man inte vet var man ska lägga.. blärk!
Jo, både jag o maken blev jättearga.. Det känns ju bara så självklart att man inte går o lägger upp andras bilder!? När min kompis fick bebis för några veckor sen och jag fick mms så hade jag inte en tanke på att dela med mig av den, eller skriva något på fb alls. Jag grattade till henne direkt. Jag förstår inte hetsen med att skriva på någons fb och gratta till bebisen ärligt talat?
Och som sagt - de närmsta får ju sms/ mms och de man umgås med får ju veta att man fått en bebbe och det vill man ju berätta själv, inte att de ska se på fb en dag bara. De som har det vill säga.

Jag kånkade lite i flytten igår och på kvällen (läggdags) kom förvärkarna. Några stycken iallafall. Imorse satt slemproppen på pappret igen (som alltid när jag haft förvärkar?) men den här gången var den lite blodblandad. Det har den inte varit innan, så det kanske händer något nu? Inga mer förvärkar eller så dock.. Men det vore ju typiskt, eftersom BB-väskan står fint packad i gamla lägenheten, ihop med kameran... :cautious::nailbiting:
 
Halleluja, här är en mamma som fått sova i natt! :D Vi har gjort uppdelningen att den ena tar första delen av natten, fram till 04, och den andra tar andra delen av natten, och så turas vi om. I natt hade jag andra delen. Tidigare har det varit en del skrik runt midnatt som hållt båda föräldrarna vakna men vi verkar ha kommit förbi den fasen (peppar peppar!). Vi börjar också få lite längre intervall mellan matningarna. Nu fick jag sova från 23 till 06! Maken nattade bebisen vid 23 samt tog en snabb matning vid 03 då bebisen somnadd på hans axel när hon skulle rapas, så han har också sovit hyggligt.

Nu sitter jag i soffan och har en glad sprattlande liten tjej bredvid mig. Hon föredrar att ligga själv framför att vara i famnen när hon är vaken :) Igår var vi på bvc. Som 5 veckor + 1 dag mättes hon in på 57 cm och 4650 g. Hon följer sina kurvor perfekt, +1-2 sd. Sköterskan försökte göra ett syntest med det ville bebisen inte delta i så det blir ett nytt försök om två veckor.
 
Alltså nu kommer jag låta helt knäpp men hur vet man om det är vattnet som går eller om det bara är flytningar?

Har de senaste veckorna haft ganska kraftiga och vattniga flytningar men nu bytte jag trosor för 30 min sedan och känner att jag behöver byta igen..

/Gravid och knäpp javisst
 
Alltså nu kommer jag låta helt knäpp men hur vet man om det är vattnet som går eller om det bara är flytningar?

Har de senaste veckorna haft ganska kraftiga och vattniga flytningar men nu bytte jag trosor för 30 min sedan och känner att jag behöver byta igen..

/Gravid och knäpp javisst
Tydligen ska man kunna lukta sig till skillnaden. En flytning ska lukta lite syrligt, typ filmjölk. Fostervatten en sötare doft, typ sperma. Är du modig så smakar du. Fostervatten ska smaka sött och flytning syrligt.

Får man heja på fostervatten eller är det för tidigt :bump:

Mvh Miks
 
Alltså nu kommer jag låta helt knäpp men hur vet man om det är vattnet som går eller om det bara är flytningar?

Har de senaste veckorna haft ganska kraftiga och vattniga flytningar men nu bytte jag trosor för 30 min sedan och känner att jag behöver byta igen..

/Gravid och knäpp javisst

Till mig har alla sagt att flytningar lägger sig på ett trosskydd, medan vatten går ner i det. Vet inte om det hjälper dig något, det gjorde det inte för mig. :p Hoppas det bara är flytningar eftersom tidig vattenavgång kan ge komplikationer.
 
Tydligen ska man kunna lukta sig till skillnaden. En flytning ska lukta lite syrligt, typ filmjölk. Fostervatten en sötare doft, typ sperma. Är du modig så smakar du. Fostervatten ska smaka sött och flytning syrligt.

Får man heja på fostervatten eller är det för tidigt :bump:

Mvh Miks
37+0 idag så på så sätt är det väl helt ok. Dock ska vi få altandörren till pyrets rum nästa vecka (just nu sitter det en innerdörr +isolering där) så den hade gärna fått vänta tills dess.

Jag har varken lukt eller smak, lyckades övertala mannen till att lukta men tror inte han smakar. Han tyckte bara de luktade sköljmedel dock.
 
Sätt på trosskydd iaf, om du ska in på förlossningen på koll vill de att du har gjort det för att kunna kolla om det är fostervatten!
 
37+0 idag så på så sätt är det väl helt ok. Dock ska vi få altandörren till pyrets rum nästa vecka (just nu sitter det en innerdörr +isolering där) så den hade gärna fått vänta tills dess.

Jag har varken lukt eller smak, lyckades övertala mannen till att lukta men tror inte han smakar. Han tyckte bara de luktade sköljmedel dock.

Som de andra sagt, fostervatten ska gå in i trosskyddet. Men med första barnet hade jag vattenavgång en fredag, insåg det först på söndagen... Är du osäker, så ring förlossningen och hör.
 
@hvala , åh, vad jag minns dom där nätterna när man vaggade sig halvt fördärvad. Storasyster här var sån, hon var vaken till typ 3, och var gnällig och gråtig, och somnade tillslut bara liggandes på en vuxens mage, gärna pappans, som fick spendera natten sovandes sittandes i soffan.

Lillasyster verkar tack och lov ha dygnsrytm, gör allt med storasyster så mycket lättare. Går löjligt bra här hemma just nu, äldre dottern vaknar inte av lillans små gnöl, och lillan sover i gengäld hela natten med undantag för 3-4 matningar, med 2-3 timmar emellan. Inatt gick det dock 4,5 timme emellan någon gång, lite väl länge faktiskt så jag hoppas det var en engångsförteelse. Hon fick hänga med till campus idag också, sov sig igenom sin första föreläsning hängandes på magen och efter lunch kom maken och hämtade henne så åkte dom hem medans jag gjorde grupparbete. Himla fiffigt! Och hon hade tagit flaskan med utpumpad mjölk klockrent, och jag kunde pumpa ut 200 ml när jag kom hem, ur ena bröstet, och då var det inte tomt efteråt... Inte konstigt man känner sig som en ko. Jag borde verkligen investera i en bättre amningsbh, men jag blir så snål. Dom som finns i min storlek är verkligen tokdyra. Hoppas att jag snart kan skippa amningsbhn och övergå till sportbhn istället, bättre stöd där.

Och så verkar det som om vi fått en sjalunge till, vi inser att hon aldrig åkt vagnen ute ännu, både jag och maken knyter upp henne innan vi ska gå ut. Vi vill visst inte riskera en skrikunge ute någon av oss :D
 
Vi är inne i en skrikperiod just nu, hon har väldigt mycket magknip trots dubbel dos minifom :cry:
Igår panikskrek hon mellan 21.30-01 och i morse började hon skrika kl 6.30 och höll på till 10.30. Efter det har det bara varit kortare stunder av skrik ca 10 min efter matning. Nöjdast är hon i sjalen så där har hon suttit från 6.30-kl 18 ikväll med uppehåll för blöjbyte.
Vi hoppas att det släpper snart. Annars har hon sovit ganska bra hittills, jag får runt 3 timmar i följd för det mesta till skillnad mot 1 timme i följd med sonen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 946
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp