Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Carand härligt att höra! Mitt knytt vrider sig också ibland så jag tror hon vänt sig eller tup ligger dubbelvikt :D

Har två bekanta som väntade barn i november, en den 4:e och en den 7:e. Hon som skulle ha den 7:e klämde ut sin för mer än en vecka sen och idag fick den andra också sin bebis. Är så less och trött av all förvärk att jag nästan vart sur när jag såg att dom fått sin bebis :o Är nog bara hormonell och knäpp för har ställt in mig helt på att gå över tiden..
Har skaffat mig ett bredband så snart slipper jag skriva från luren=jag komme terrisera denna tråd ännu flitigare :love::eek::angel:
 
@Carand Åh vad skönt att det var lugnt! Och ännu bättre att bebisen fixerat sig!!

Här är det lugnt, igen.. Jag börjar bli så sjukt trött på det här nu! Hur svårt ska det vara för bebis att bara komma ut!? Vår ena granne, som skulle ha efter oss, har också fått sin bebis och det känns så orättvist! De gjorde en hinnsvepning samma dag som mig och där hjälpte det minsann, men mig gav det inte ens en liten pinvärk..!
*Bitterfitta, jo tack, jag vet! :o*
 
Oj, fick precis rejält ont ryggen (ganska högt upp) samt på motsvarande sida i magen. Alltså strax under där magen börjar uppifrån. Vad tusan var det för något?? :confused: Gjorde rejält ont i typ 2min.

Ska till BM idag och tänkte passa på att fråga men ni brukar ju ha bättre koll än henne :angel:
 
Oj, fick precis rejält ont ryggen (ganska högt upp) samt på motsvarande sida i magen. Alltså strax under där magen börjar uppifrån. Vad tusan var det för något?? :confused: Gjorde rejält ont i typ 2min.

Ska till BM idag och tänkte passa på att fråga men ni brukar ju ha bättre koll än henne :angel:
Svårt att säga utan att se exakt hur du menar/ var du fick ont, men det kan inte vara livmodern/ bebis som tröck på njuren? Det har hänt mig och kan sitta i en liten stund eller i nån/ ett par/ flera timmar.. Det gör asont och kommer plötsligt.
Jag brukar få lägga mig tills det går över..
Det gör liksom ont i ryggen/ på sidan mer.
 
Usch och fy för er stackare som går på övertid. Förstår precis hur jobbigt ni har det och är glad att mina båda kommit lite innan bf. Min första graviditet tjatade de hela tiden på jobbet hur stor jag var och om jag verkligen hade så långt kvar. Hoppas de mådde dåligt sen när de fattade hur dåligt jag mådde av alla de där kommentarerna. Denna gången var en annan tjej gravid samtidigt och fick 1,5 månad innan mig så hon var alltid lite större, dvs jag slapp höra något alls om min mage.
Här har bebis lugnat sig lite och är inte lika ledsen på kvällarna. Magen har med lugnat sig och vi kan nu klara av fem bajsbjöjor på en dag istället för innan lunch:up: Vi tror det är mjölken som är boven för magen började köra mer på henne när jag efter några veckor testade igen. Har dock inte orkat bråka med sjukvården så kör mjölkfritt på egen hand.

Nej sitta vid datorn som någon annan skrev blir det inte mycket av. Nu skriver jag på paddan, det är lite bättre än telefonen men det smuget gärna in mycket stavfel. Dock är den upptagen av sonen om han är hemma. Jag kan ju inte ha den om jag kräver att han ska leka med annat och inte ha den:angel:
 
Svårt att säga utan att se exakt hur du menar/ var du fick ont, men det kan inte vara livmodern/ bebis som tröck på njuren? Det har hänt mig och kan sitta i en liten stund eller i nån/ ett par/ flera timmar.. Det gör asont och kommer plötsligt.
Jag brukar få lägga mig tills det går över..
Det gör liksom ont i ryggen/ på sidan mer.

Bm meddelade mig att det var sammandragningar så nu vet jag det :D Tydligen försöker Pyret komma ner ytterligare en bit nu. Den ligger ungefär där den ska med huvudet men har inte sjunkit ner tillräckligt för att fixera sig än
 
@TeamLundVer kan det va att bebben trycker mot revbenen? Min gör det ibland, alltså inte sparkar eller så utan helt enkelt typ fastnar där! Känns obehagligt och gör ont, men brukar släppa om jag lägger mig på sidan så bebis flyttar sig lite.

Två dagar kvar tills bf.. insåg precis att jag gärna får bebis nu eller efter helgen, ska föda på sös och jag bor vid skogskyrkogården.. ca 50.000 personer besöker kyrkogården på allahelgona så ni kan nog föreställa er köerna dit! Halva stan står typ still för att det är så mycket trafik.. får väl ringa ambulans för kommer knappast komma fram med vanlig bil :crazy:
 
@TeamLundVer skönt att det bara va sammandragningar! innan mitt knytt va fixerad kändes det ibland som att hon va typ halvvägs upp i halsen när det jag fick sd, mindre angenäm känsla ;)
Va allt bra annars med dig och pyret?

@heartstring jag beundrar ditt tålamod! väldigt mycket!!!! Kan bara föreställa mig frustrationen att gå över så mycket.. jag är otålig och har inte ens passerat bf
:angel:
 
Nu skriver jag på paddan, det är lite bättre än telefonen men det smuget gärna in mycket stavfel. Dock är den upptagen av sonen om han är hemma. Jag kan ju inte ha den om jag kräver att han ska leka med annat och inte ha den:angel:
"Nu har du haft paddan en stund, nu är det min tur medan du leker med annat". Det funkar här hemma :) Rättvist och bra. Man ska lära sig turordning och att dela med sig. Här kanske mamman är sämre på att dela med sig :angel:

Mvh Miks
 
Windi pysventil, om ni inte har det köp det!
Den har hjälpt Iris massor!

Iris klarar inte att jag äter/dricker mjölk precis som syrran. Det är ganska vanligt läste jag mig till sist.
 
Windi pysventil, om ni inte har det köp det!
Den har hjälpt Iris massor!

Iris klarar inte att jag äter/dricker mjölk precis som syrran. Det är ganska vanligt läste jag mig till sist.
Jag köpte Windi innan fröken föddes, har inte behövts dock så det känns ju som ett onödigt inköp :-)
 
@Cocos Tålamod? Vilket tålamod? :angel: Det känns inte som att jag har något tålamod alls längre.. Fråga dottern :nailbiting:
Känner mig ärligt talat mest tjutfärdig hela tiden, jag vet att det är igångsättning på onsdag om inte annat, men jag vill ju inte det!! Jag vill få uppleva en "normal" förlossning, en som startar av sig själv..
Jag som hade sånna förhoppningar när läkaren sa att jag var öppen 2 cm, men det är snart 3 veckor sen, den där förbannade (rent ut sagt) slemproppen som går om och om igen men inte fasen händer något och... Ibland får jag förvärkar och känner bara att "Ja, nu!!" och så bara slutar de komma...

Idag är en såndär dag där jag bara vill lägga mig ner och gråta o ge upp. Jag är väl helt enkelt inte konstruerad till att kunna föda barn själv..

Och så hade man ju kunnat tro att det faktum att jag fick punka på bilen förut, stod och tog i som en jäkla gnu för att få bort muttrarna osv skulle kunna få igång nått, men icke.
(Fint dessutom att jag stod och hoppade på den där "avskruvargrejen" till muttrarna (jo, jag vet vad den heter egentligen, men minns inte :p) och sen kommer maken och bara rycker loss dem som ingenting.. :cautious:)

Nej, inget verkar funka här. Jag har provat ananas, hallonbladste, hinnsvepningar, sex, promenader, att hålla igång "lagom", att kånka mer, att bara slappa och mysa, att "prata" med bebisen och visualisera förlossning och allt, trycka på akupressurpunkter, ha möten inbokade, ha tomt schema... Vad finns det mer?

Nej, flickor, idag har jag mest bara känt mig ledsen och nästan.. värdelös. :cry:
 
@heartstring du har mitt medlidande, hoppas för allt i världen att det startar av sig självt innan onsdag!!!
Undrar varför vissa bebisar inte vill komma ut i rimlig tid? Undrar också hur länge vissa skulle va gravida om det inte vart igångsättningar..
Just att du är öppen och slemproppar dig i tid och otid tyckte jag lät så lovande, men som vi snackat om förr så slipper du iaf en råstart så alltid nått. Är väl ingen tröst kanske men en annan är sluten som en mussla och är lite avis på slemproppandet :cautious: En fördel om det inte startar i helgen är att bebben slipper fylla år på allahelgona iaf :up:
 
@heartstring du har mitt medlidande, hoppas för allt i världen att det startar av sig självt innan onsdag!!!
Undrar varför vissa bebisar inte vill komma ut i rimlig tid? Undrar också hur länge vissa skulle va gravida om det inte vart igångsättningar..
Just att du är öppen och slemproppar dig i tid och otid tyckte jag lät så lovande, men som vi snackat om förr så slipper du iaf en råstart så alltid nått. Är väl ingen tröst kanske men en annan är sluten som en mussla och är lite avis på slemproppandet :cautious: En fördel om det inte startar i helgen är att bebben slipper fylla år på allahelgona iaf :up:
Jadu, jag undrar jag.. Jag tror inte att alla är beräknade att gå 40 veckor, enligt naturen. En del är nog redo innan och en del en tid efter helt enkelt. På ett sätt hade jag gärna bott i en kommun/ landsting där man fått gå över tre veckor, då har man ju gett det mer chans att starta själv ändå.
Jag vart så glad när jag var öppen och det kändes verkligen som att bebis skulle komma snart, och som sagt med allt slemproppande och allt..! Men nä, jag har tydligen en unge som är envis som synden.. :cautious:
Jag hoppas verkligen att det kan räcka med att typ ta hål på hinnorna om jag blir igångsatt, jag vill helst slippa värkstimulerande dropp.
Usch, det är inte kul när det inte hänt ett dugg heller.. Jag vet vilka förväntningar jag hade med dottern när jag ändå haft förvärkar och allt och så säger de att ingenting hänt, alls.. Nä fy, då är det iallafall lite bättre den här gången.
Jag har inte ens tänkt på att det är alla helgona i helgen :o

@TeamLundVer Är det det där ajjiga fortfarande? :(
 
Jag fick också ligga inne med penicillindropp för livmoderinflammation men fick ha bebis hos mig.

Jag hade också fått ha med mig bebis, men hade ingen ork alls och en fruktansvärd smärta så det hade inte fungerat. Men det är jättebra att man får ha med sig sin bebis. Hoppas att allt gick bra för dig!
 
@heartstring men kan fom verkligen tvinga en till igångsättning? Tänker bara på att man kan ju tacka nej till ultraljud och allt sånt. Tänker om du ber om att dom väntar med igångsättning tills typ den 10:e eller så! Lär knappst va så att polisen kommer och släpar in en till förlossningen ;) sålänge det finns fostervatten och bebis och du mår bra finns ju egentligen ingen anlednibg att hetsa lixom :)
 
@heartstring men kan fom verkligen tvinga en till igångsättning? Tänker bara på att man kan ju tacka nej till ultraljud och allt sånt. Tänker om du ber om att dom väntar med igångsättning tills typ den 10:e eller så! Lär knappst va så att polisen kommer och släpar in en till förlossningen ;) sålänge det finns fostervatten och bebis och du mår bra finns ju egentligen ingen anlednibg att hetsa lixom :)
@Cocos Det kan de väl inte egentligen, utan kommer jag in och de kollar med ctg o allt och allt ser bra ut så kan man skjuta på det, men jag tror att man får komma in på koll ganska tätt efter det och sen vill de nog inte vänta för länge med igångsättning heller.
Men om bebis inte kommit innan den 5e (igångsättningsdatum) så får vi nog se lite hur vi känner, hur vi ligger till med flytt och allt och vad läkaren tror om att det kan komma igång av sig själv. Det är ju inte den bästa timingen att flytta och föda barn i princip samtidigt :o:p

Men ja, kort och gott så kan de väl inte "tvinga" en såvida det inte är så att bebis/ jag inte mår bra. Samtidigt så är man ju rätt sjukt trött på att vänta på den där bebisen :angel:
 
Jag hade också fått ha med mig bebis, men hade ingen ork alls och en fruktansvärd smärta så det hade inte fungerat. Men det är jättebra att man får ha med sig sin bebis. Hoppas att allt gick bra för dig!
Aj vad jobbigt. Jag kunde knappt ta mig ur sängen men mådde ändå bättre av att ha bebis hos mig. Alla är ju olika. Nu mår jag bra igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 948
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp