Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pff! Den här bebisen lär aldrig komma ut - jag tror att jag väntar en elefantbebis, så om sisådär ett år kanske den kommer? :p
Läste en "vi föräldrar" igår och så stod det typ fyra sätt som förlossningen börjar på. Det första var "Slemproppen går - men det kan dröja flera dagar innan förlossnibgen börjar". Pff! Prova med veckor!

Du snodde bergis min oktober-plats nu så jag kommer få vänta till november istället :cautious:

Du har alla mina sympatier - jag vet hur det är - min trea kom 16 dagar efter beräknad ankomst och jag gjorde i princip slut med alla som öht frågade. Jag klargjorde att jag nog inte orkade vara vän med nån längre....det gick över när ungen kom, men fyyy så frustrerande det var. Och på den tiden fanns ju inte sociala medier på samma vis som nu - så jag anar att tjatet och frågorna är rätt oproprortionerliga...

Hoppas din lille kommer NU
 
Du har alla mina sympatier - jag vet hur det är - min trea kom 16 dagar efter beräknad ankomst och jag gjorde i princip slut med alla som öht frågade. Jag klargjorde att jag nog inte orkade vara vän med nån längre....det gick över när ungen kom, men fyyy så frustrerande det var. Och på den tiden fanns ju inte sociala medier på samma vis som nu - så jag anar att tjatet och frågorna är rätt oproprortionerliga...

Hoppas din lille kommer NU
Ja, men alltså, en del känns ändå helt okej, de frågar och är nyfikna liksom. Men andra! När de frågar, eller snarare tjatar, varenda jävla dag!! Och då är det inte ens inlindat och lite sådär "hur mår du" och småprat om annat, utan verkligen bara "har du ibte klämt ut ungen än!?"
Och just det där när de säger det som att det vore ens eget val att bara krysta ut ungen.. Hade inte alla sett till att den kommit senast på BF-dagen då!?
Nej, fy, tjat är nog det värsta som finns, speciellt när det kommer till sånt som man inte kan styra över.

Och så allt det där "ni får sexa till det lite så kommer bebisen i ett nafs, hihi!" - Eh, för det första känner jag mig lika sexig som en brunstig flodhäst och för det andra, tror du inte att jag provat det!? Och ananas? Och hallonbladste? Och raska promenader, röra på mig, sitta och ta det lugnt och allt vilka tips man än kan hitta där ute?
Välmenta tips, säkert, men inte när alla kommer med dem HELA TIDEN! Eller samma person tjatar om dem hundra gånger för den delen...

(Så, nu har jag spytt lite mer galla, tack för mig! :o:p)
 
Grattis till nya bebisarna! :bump::bump::bump: Och hoppas ni som väntar snart får träffa era småttingar!

Jag läser fortfarande i tråden, men tycker det är så avigt att skriva från telefonen och det är sällan jag sitter vid datorn just nu. För självklart ligger vi bara och gosar bebis hela dagarna, det är sååååå mysigt! :love: Eller nja. Den här helgen är första gången hela familjen varit frisk sen vi kom hem från BB. Det har gått i ett med förkylning, magsjuka och så fick storebror höstblåsor. Lugn och skön första tid, glöm det. :sneaky:

Tack och lov så är Annie en väldigt lättsam bebis och är nöjd så länge hon får vara med. Tänkte bjuda på lite bilder, förstår om inte alla vill offentliggöra sina barn men tycker ändå det varit ovanligt tomt i den här tråden. Kanske skrämmer jag i gång någon förlossning?

10-1498.jpg

Alldeles nyfödd

09-1497.jpg

Första barnvagnspromenaden (där storebror stod för körandet...)


07-1495.jpg

Nästan tomtedräkt...


03-1491.jpg

I bärselen
 
Åh @heartstring, jag lider med dig! Jag gick ju över 8 dagar, med värkstart dag 7. Dagen innan det satt jag och grät hos min barnmorska, helt uppgiven och less. Så jag vet hur du har det! Förlåt för frågan igår, jag borde vetat bättre (insåg det redan innan du skrev ovan att du var less på det)!!! Hoppas så himla mycket att det händer något snart!
 
@thoora vilken otroligt söt liten bebis :love:

På tal om det där med folk som tjatar om att man borde föda snart...
Jag blir galen på dom, som ni säger är det knappast nått man bestämmer över själv och bara det är ganska jobbigt för många så det är oförkämt att ens påpeka kan jag tycka :rage:
Här började tjatet redan i typ vecka 34.. men jösses vilken mage, du föder ju närsomhelst och liknande! Jag har bara kontrat med att min mage ligger mitt på kurvan enligt sf måtttet och är ganska liten då jag inte gått upp så mycket.. Nu när det börjar närma sig kan folk jag är ytligt bekant med skriva i fb chatten och fråga vart bebisen är O_o eeehhh i magen kanske!?!? :cool: har ju bf på lördag så fattar inte varför eländesfolket ska stressa, jag ängslas nog som det är lixom :o
 
Kände att jag måste påpeka att jag tycker det är annorlunda om man frågar hur det går eller om nån hejjar på lite! Såg att mitt inlägg lät rätt bittert :o
Personligen blir jag iaf mest irriterad på dom som seriöst verkar förvänta sig att man typ ska ploppa ut bebben bara för att dom vill pilla bebis. Jag skaffar lixom inte barn för deras skull :angel:
 
Och igen så skulle det som Thoora skriver kunnat vara jag...
Jag tycker också att det är svårt och knöligt att skriva från mobilen och datorn sitter man inte så ofta vid ;)
Här har sonen med varit sjuk. Feber till och från och rejäl förkylning i 10 dagar, självklart slog det till precis när maken börjat jobba. Med en bebis som somnar runt kl 3 på natten och en son som vaknar mellan kl. 6-7 så är man inte på topp direkt... Vi har gett Aina på flaska några kvällar/nätter så att jag kunnat få någon timmes sömn till.
Förrförra helgen var jag dock uppe på hästryggen igen! Jäklar vad skönt det var att sticka ut 45 min i skogen bara jag och min tjocka och ulliga lilla nordis :love:

Här kommer en bild på Aina, enmånadersdagen till ära.

10420030_10152806087879017_7160688487704901524_n.jpg
 
@thoora Åh vilken sötsnutt!! :love: Jag vill med ha min gosebebis här!! :D

@hvala Det är ingen fara, jag lovar! Här känns det som att vi alla följs åt, vi sitter liksom i samma sits och alla är nyfikna och glada över bebislyckan och förväntningarna är höga. Det är liksom samma för alla och det känns mer som att folk frågar för att de är nyfika, känner med en och allt sånt. Det känns inte tjatigt eller jobbigt här inne.
Jag är inne på dag 7 i övertid nu, kan jag inte få samma födslodag som du, dvs imorgon!? Det vore lite kul ju! :p

@Cocos Jag har också fått höra att jag har en så stor mage, fast den ligger mitt på kurvan.. Fast sist var iofs hela jag rund, nu är det mest bara magen, så den ser nog större ut än vad den kanske är också.
Fast jag har gått upp till nästan samma vikt som jag vägde in mig på på FL förra gången, så jag vet i sjutton var alla kilon satt sig den här gången.. Eller så har jag en jättebebis där inne :o
Vad jobbigt det är när folk börjar tjata så långt innan man ens "ska" ha sin bebis! Och just de där random folket som man inte har någon kontakt med annars, vad ger dem rätt att tjata o gnata nu!? :eek:
Men som du säger - det är skillnad på hur folk frågar, om de är nyfikna eller bara tjatar liksom.

@Nelle Åh, sötnos!! :love:
Fy för att ha en massa sjuka när man precis fått en bebis, det hoppas jag att jag slipper! Fast jag är lite risky för tillfället, på dagis går halsfluss, men de där 3 barnfria timmarna är guld värda ju! Det är dessutom sista veckan på dagis, så då får dottern vara där ändå o så hoppas jag att hon håller sig frisk. Annars vore det ju typiskt om hon blev sjuk och Då kommer bebisen.. :meh:
 
Kan inse att jag har ett tips i namndebatten.

Gå igenom listan igen, och välj ett som båda tycker är ok, men ingen tyckte var det bästa. Vips, så har lillasyster ett namn! En liten Ava blev det tillslut. Och det passar henne utmärkt. :)

I övrigt så hade blåsljudet försvunnit igår, hon har hållit vikten fint efter fl, och är lite gul, men inte så att hon behöver sola. Mjölken har dessutom runnit till nu, dock har vi varit och flängt, så det har inte blivit så mycket och långa amningsstunder idag trots allt, men resten av veckan är ledig så då ska jag sitta och amma, amma, amma. Inte orolig egentligen, hon är rätt lättsam och mjölk har jag ju uppenbarligen redan. Nu ska hon bara amma nog länge så att vi kan börja fasa ut tillmatningen så småningom.

Och, det absolut bästa är, att nu när vi kommit hem, så kom känslorna också. Min lilla fina tjej! Kan inte förstå vilken tur jag har här i livet, först hittade jag världens bästa karl, som är en fantastisk pappa. Och därefter så fick jag inte bara en, utan två fantastiska döttrar. Livet är allt bra ibland :)

Och jag hoppas så att era små kommer snart, @heartstring & @Cocos , och ja, alla ni andra som är kvar i listan också, såklart!
 
Personligen blir jag iaf mest irriterad på dom som seriöst verkar förvänta sig att man typ ska ploppa ut bebben bara för att dom vill pilla bebis. Jag skaffar lixom inte barn för deras skull :angel:
Jooo, du skaffar bebis för att de ska få byta blöjor, torka kräk, nattvaka med ledsen bebis och skämma bort henne med presenter! Så måste det ju vara ;)

De som tyckte du var stor i v. 34 har ju ingen koll för övrigt. Du hade en jättefin liten smidig mage när vi sågs.
 
@Emor Vad skönt att blåsljudet försvunnit! Och att ni hittat ett passande (och så fint!) namn till lilltösen!

@hvala Visst är det ju därför man skaffar bebis, så dumt av oss! Problemet här är ju bara att alla flyr så fort bebisen bajsat.. Eller lämnar tillbaks den så fort den piper lite :o
Och folk som tar för givet att de ska få gosa bebis när den väl kommit, alltså sånna som man aldrig träffar i princip eller som man inte ens gillar (och inte ens vill ska titta på bebisen egentligen..).. När blev ens bebis allas egendom!? :cautious:
 
Jag trodde nästan att vattnet skulle gå i affären förut :o Jag hade en del (smärtfria) sammandragningar innan jag åkte, med ett vänligt men bestämt tryck neråt. Inget mer med det, jag packade in dottern i bilen och så for vi. Sammandragningarna fortsatte att komma.
I affären hade jag sammandragningar hela tiden, fortfarande med tryck neråt och det enda jag kunde tänka på var @bakom s (?) plötsliga vattenavgång ala hollywood-style och att det vore just snyggt om vattnet gick mitt i en av gångarna där jag gick "ensam" med dottern och med maken hemma.. Hehe.
De var inte så illa, säger jag, samtidigt som de var tillräckliga för att jag skulle gå och ta ett lite extra hårt tag om kundvagnen när de kom...
De har däremot (givetvis) avtagit sen vi kom hem... :cautious:
 
Förstår att du inte ville att vattnet skulle gå i affären:angel:
Det var inget diskret sipprande jag var med om direkt...:o
 
Jaha då e jag rätt säker på att den här skruttungen idag (v38!) flyttat sig från huvudet så fint nedåt o ruckbart, till att ligga på tvären...! Antar att jag ringer BM imorgonbitti o ber om att få komma in o kolla läget? Nån annan som varit med om samma sak? Vill inte bli snuvad på förlossningen..:cry:
 
@bakom Hehe, det är väl inte drömscenariot, men det känns som att det vore så typiskt min tur! :p
Jag kan verkligen se det framför mig, du helt ovetandes (eller jag i affären) och så från klar himmel: SPLATT!! och så står man där i en stor pöl med vatten :o:rofl:

@Carand Det hoppas jag verkligen inte att den har gjort! Min bebis är (väldigt) fixerad med huvudet, men ibland ligger hen på tvären och under min navel, så jag undrar hur det ens är möjligt att ligga så och fortfarande ha huvudet på plats.. Kanske är din lika akrobatisk?
Men jag tycker att du gör rätt i att iallafall ringa till din BM och prata med henne om du känner dig orolig, det skadar ju inte på något vis.
 
Och igen så skulle det som Thoora skriver kunnat vara jag...
Jag tycker också att det är svårt och knöligt att skriva från mobilen och datorn sitter man inte så ofta vid ;)
Här har sonen med varit sjuk. Feber till och från och rejäl förkylning i 10 dagar, självklart slog det till precis när maken börjat jobba. Med en bebis som somnar runt kl 3 på natten och en son som vaknar mellan kl. 6-7 så är man inte på topp direkt... Vi har gett Aina på flaska några kvällar/nätter så att jag kunnat få någon timmes sömn till.
Förrförra helgen var jag dock uppe på hästryggen igen! Jäklar vad skönt det var att sticka ut 45 min i skogen bara jag och min tjocka och ulliga lilla nordis :love:

Här kommer en bild på Aina, enmånadersdagen till ära.

10420030_10152806087879017_7160688487704901524_n.jpg

Vilken mysig "overall". Får man fråga var den är köpt? :love:
 
@Carand Har du ringt/ fått tag på din BM? Tänker på dig och hoppas att bebis ligger som hen ska nu igen..!

Kl
Ni är bergis jättetrötta på mig och mkn förbenade slempropp vid det här laget, men... Imorse kom en rätt rejäl slempropp ut :o jag tror att lite kom redan igår kväll, men det var först när jag såg lite av det misstänkta slemmet på handleden (hur i hela friden hamnade det där!?) som jag fattade att det kanske kommit lite till, men det är ju inget ovanligt här direkt.. :cautious:
Men iallafall, imorse kom det rätt mycket, så vi får se om det leder till bebis eller om det är ännu ett falskt larm.
Nu har jag iallafall packat ner kläder inför flytten och nu sitter jag och myser i soffan med varm choklad, after eight och greys anatomy!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 948
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp