Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emor världens största grattis!!!
Snacka om att det måste gått fort om ni kom till förlossningen vid halv nio O_o Hoppas det gick smidigt alltihop!
weeeee!!! nu kommer det massa bebisar *dansar hula-hula liggandes i soffan* :D

Här vaknade jag av en jävulsk förvärk.. märker att jag får några på nätterna vaknar oftast inte av dom men drömmer om dom och minns när jag vaknar :cautious:
 
@kimmis87 ahahahahaha! jag smäller av vad jäkla fel det där blev! en typisk "kollar bara avatarbild och blandar ihop användare" skyller på att du och fibusen har fuxar på bilderna båda två :o:p:angel: nu dör jag en smula när jag ser att hon inte ens har en fux på sin bild.. jag slutar bara svamla och går till sängs ist

:laugh::rofl::D
 
Grattis @Emor :)

*kl*
Vi har fått en snäll liten bebis här verkar det som! Amningen fungerade jättebra på BB o när vi kom hem introducerade vi flaska, mkt för att kunna dela på nätter osv, så nu duger inte bröstet längre utan bara flaska. Inte mig emot, jag pumpar lika gärna :) bara han får mat! Och idag är det skönt, har sen igår haft en sjuk nackstelhet, huvudvärk o ett tryck i öronen som ökar så fort jag inte ligger raklång så fick tid imorgon för att kolla om det är nån komplikation efter EDA:n :( känns sådär just nu men lillfisen ligger snällt bredvid o verkar nöjd med det så får pappa mata o byta sålänge tills jag mår bättre igen :)
 
@Emor Stort grattis till "lilla" tjejjen!! Vad skönt att allt verkar ha gått bra!

@Cocos Der är samma känsla här fortfarande! Vi får se, vi hoppas på bebis för både dig o mig snart, tycker jag!

Igår nör jag lagt mig hade jag mindre förvärkar (nåväl, hade dem redan innan duschen), och jag sov kasst inatt igen. Oroligt och vaknade flera gånger. Förvärkarna höll i sig och dotter försökte pressa ut mig ur sängen - hon hoppades väl att jag skulle ramla ner rakt på magen så att bebis for ut.. :cautious::D
Vaknade igen vid 3 och var tvungen att kissa (har börjat nattkissa de senaste 2-3 nätterna!?) och efter det var det inte så mycket som minsta molvärk eller sammandragning.
Jag trodde ärligt talat att jag drömt om allt (är fortfarande inte helt säker :o), men nu kom molvärken tillbaka (och förhoppningsvis förvärkarna med snart) och vid morgonkissningen så kom mer slempropp (igen).. Så, nu är hoppet här ännu en gång!!
 
@Anna_Lillen Usch, jag tycker man hör om fler och fler som får komplikationer av EDAn :( och ingen får höra något om detta innan den ges..?
Jag hoppas att det går över snart iallafall så att du kan njuta av livet med den lille!
 
Ja, gjorde misstaget att googla lite på det och det var visst rätt vanligt, dels att det sattes fel o fick göras om o sen allt efter man kunde få. Känner att jag skulle kanske tänkt annorlunda om jag fått den infon innan! För när jag låg där kände jag bara "ge mig allt ni har bara han kommer ut på minst smärtsamma sätt!"
 
@Cocos Jag hoppas! Jag sitter här med en chipsskål nu, jag vågar inte äta mer godis :o jag blir ju helt speedad av det nu tydligen och jag tror inte att jag behöver det om jag ska lyckas sova något inatt!
(Har varit duktig och plockat undan all disk direkt efter mat och allt för att kunna ha rumpan i soffan i någorlunda lugn och ro nu ikväll..)

@Fibusen vilken chock, det känns som att man alltid är orolig/ tänker på det där "om" man går över tiden, men man är inte beredd på att bebis ska komma tidigare, speciellt inte så mycket tidigare!
Socker funkade inte på mig heller under graviditeten, jag mådde riktigt dåligt och blev speedad precis som du beskriver. Det har tyvärr gått över nu... godis är gott och funkar igen.
 
Ja, gjorde misstaget att googla lite på det och det var visst rätt vanligt, dels att det sattes fel o fick göras om o sen allt efter man kunde få. Känner att jag skulle kanske tänkt annorlunda om jag fått den infon innan! För när jag låg där kände jag bara "ge mig allt ni har bara han kommer ut på minst smärtsamma sätt!"
Jag googlade en hel del på allt ingör förlossningen med dottern och visste redan innan att mediciner/ medicinsk smärtlindring var något som jag ville undvika så mycket jag bara kunde.. Man läste ju om flera som fått problem/ där det satts fel osv men det är först efter förlossningen/ på senare tid som jag liksom hört från folk att det blivit problem.
Det värsta är ju att man inte får information om vad som kan hända innan så man inte kan göra ett väl informerat val.
Det är ju toppen att det finns, men man vill ju som sagt ha all info innan man bestämmer sig, man vill ju inte höra om det i efterhand när man är där med problemen liksom :/
 
@Madick Attans då! Det hade ju varit trevligt att lätt få lite extra energi vissa dagar, eller en bra anledning till att hålla sig ifrån sötsaker, sockerråtta som man är :o
 
Tack för alla Grattis! Liten, eller ja, inte så liten är helt underbar, men pga vikten vill dom ha extra koll så vi.blir kvar en natt, hoppas vi kan åka sen. Avskyr sjukhus, och saknar dottern. Tur jag får ha maken här, han är fantastisk och guld värd, Vi lan tack vare tilläggsmatning turas om väldigt bra, och han är så kär i sin lilla tös och släpper henne helst inte ifrån sig. Jag blir helt varm inombords, och bara längtar tills vi kommer hem och vardagen kommer, det var då mina himlastormande känslor kom med dottern, ännu känner jag mest bara att "detta är mitt ansvar, jag måste ta hand om denna lilla krabat".

Och så har vi stora namnprovarprojektet här, spännande värre men jag tror vi kan vara överens snart :)
 
Hur mycket slempropp har du egentligen? :confused::o:p:idea:
Flera kilo verkar det som! :o:p Det kan tydligen återbildas och lossna jättemånga gånger, så just den där slemproppen försöker jag att inte lägga för mycket vikt i, men förhoppningarna stiger ju varenda gång det kommer lik förbaskat!

@Emor Det där med namn är inte lätt! Vi har, efter MYCKET om och men enats om ett pojk och ett flicknamn, det återstår bara att se om det passar bebisen sen med :p
 
Det där med namn är kul och frustrerande! Jag hade tre pojknamn klara och så visade det sig va en tös :cautious:
Har nu efter typ 18 veckors funderande, googlande och bläddrande i namnböcker kommit fram till att dom fem flicknamn jag tänkte på direkt när jag vart på RUL är dom jag väljer mellan. Men hur ska man kunna välja bland fem namn lixom, hade vart lättare med typ två eller max tre stycken . Har en känsla av att det stackars barnet fåe heta knytt ett bra tag till efter hon kommit ut :o
Hur har ni andra kommit på namn? har ni gått på vad somär fint eller ska namnet uppfylla vissa kriterier? vilka isf?
Jag vill inte ha några bibliska kopplingar, inte längre än 5-6 bokstäver och inte I som andra bokstav, funka hyffsat internationellt och helt inte högt på topplistorna.. Det finns ett begränsat antal kvar då vilket är lite tur nästan ;)
 
@heartstring , Vi hade bara pojknamn denna ggången också. Förra gången var vi dock överens direkt, denna gången är det inte samma visa. Känns lite konstigt, men vi har då enats om ett namn att smygprova här, förhoppningsvis växer det ttill sig :)
 
@Cocos , Vi tänkte som så att vi vill ha ett tvåstavigt namn, lätt att stava (inga onödiga.bokstäver inslängt) och funka på engelska helst. Gärna med en betydelse som verkar passa barnet.

Nu vill vi dessutom ha något som låter ok tillsammans med dotterns namn, även om dom kommer leva största delen av sina liv på olika håll.

Det som är svårt nu är, tror jag, att vi bestämde oss inte lika fort, för inget kändes lika klockrent som sist. Lilla stora damen lär få växa i sitt nya namn, men jag tror det kan bli bra och om inte får vi väl plocka upp listan igen ;)
 
@Emor aha! just ja när er dotter kom va det så att honlixom hette sitt namn typ :)
Det där med att växa i namnet tror jag man gör så egentligen är jag nog bara larvig :o
Jag har två namn som känns rätt i magen men ett tredje som är mer rätt praktiskt sett..

Hur gick förlossningen om man får fråga? Hoppas du mår bra!
 
@Cocos , jag tror också det, så vi har is i magen någon dag till. :)

Förlossningen gick väl ändå bra, kom in vid halv nio, då öppen 5. Värkarna kändes, men syntes knappt på konditorn, bitter jag blev men dom var ju effektiva iaf, och det var huvudsaken.

Jag hade maken som masserade ryggslutet, där det mesta av värkarna satt. Provade lustgasen denna gången, hade ingenting sist, men det enda som jag tyckte den hjälpte var att maken började massera då jag greppade efter masken, och massagen vart därmed mer effektiv. Hade så lågt att det nästan bara var luft, var rrädd att bli yr, men jag fick någonting att koncentrera mig på.

Mot slutet höll det på att bli sanna scenario som sist, att jag fick kryst impulser men -inte fick krysta. Det är inte lätt alltså! Snacka om att behöva lägga massor med energi på att motarbeta kroppen. När jag väl fick krysta hade jag täta men korta värkar och det hann inte hända bog mycket per värk, och jag.kände mig uppgiven. Förra förlossningen höll jag på att ge upp efter 3 sömnlösa dygn och timmar med arbete på att inte krysta när kroppen ville, vara så slut att jag inte orkade när jag.väl fick.

Denna gången krystade jag nog totalt bara en kvart, men det kändes hopplöst led bagaget jag har och jag mindes att jag frågade både en och två gånger efter sugklocka, tänkte jag skulle passa på medans jag orkade. Barnmorskorna var dock inte så pigga på det, fullt förståeligt ;) och det gick ju ändå, även om jag inte trodde det.

Sprack lite lite, och är visst grymt svårsydd så stackaren fick hålla på en evighet innan hon hittade material där nere att sy i som höll... Moderkakan kom på ett kick, kändes som att nysa ut den ungefär, så var det sist med.

Och jag kan gå och röra mig denna gången, sist vart jag så väldigt yr och matt men det känns verkligen som en revansch för egen del! Och lillSkrutt har redan åkt sjalen två gånger, till matsalen och på en promenad. Skönt att jag fick med den!

Nu sover hon, och maken, precis som vanligt och jag har då fortfarande inte gjort mer än småslumrat. Fattar inre varför jag inte kan sova, ligger.och tittar på bebis hela timmar den, förbluffad över att hon sover där man lägger henne, oavsett om det är i famnen, sängen eller sin balja. Äldre dottern sov ju bara på oss från första stund, men denna verkar ännu vara en klart.nöjdare typ, och jag.har jättesvårt för det visade det sig. Var visst väldigt inställd på att bebis skulle sitta fast på någon 24/7 att jag inte riktigt ställt om ännu utan år där och pillar hela tiden... :o men denna varianten lär uppskattas av storasyster så jag ska inte klaga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 949
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp