Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cocos , blandning mellan manet och flytning låter väl rätt klockren. Och det är ingenting alls att vara avis för, fy sjutton vad jag avskyr allt äckel som det innebär att vara gravid, med slemproppar och flytningar och annat. Och oroa dig inte, kommer din så kommer du inte missa den...
 
@Emor är nog inte så avis på själva proppen utan på att det händer nått! :D Ja det är inte glamoröst att va preggo, tycker det mesta är svullet, kletigt eller smärtsamt :cautious:

@Anna_Lillen Grattis till sonen!!! Hoppas att det va en bra förlossning trots att det tog sin tid!
 
Det jobbiga i efterhand var nog timmarna innan, sov sammanlagt 4 timmar under alla förvärkar så när det var dags att krysta skakade hela kroppen, blev inte bättre av att jag spydde upp precis allt dygnet innan o trots att jag bara tog lite vatten under själva förlossningen så fick jag upp det också, men kroppen satte in det sista av alla krafter o 15 min krystande så var han ute! Tack gode gud för EDA säger jag bara, även om dom fick lägga två eftersom första tog snett o sen slutade värka efter en timme. Fick sy en hel del så nu känns det rätt ömt o jävligt. Den där känslan av att kunna göra om det direkt efter har inte infunnit sig utan jag känner snarare "jag tjuter om jag blir gravid igen o måste föda naturligt!" ;) men självklart är lilla Samuel världens sötaste o allt annat efter förlossningen har gått som en dans så det var verkligen värt allt ♡
 
@heartstring just det där med att slippa sätta igång från omoget är ju en fördel! Men man får alltså inte typ gå utanför sjukhuset om dom börjat sätta igång en?!?!? :eek:
Jösses, det har jag lixom inte tänkt på.. Son du säger så känns lite av grejen med att föda barn just det där att gå hemma och va lite nojig och förväntansfull.

Jag handlade en ananasplanta på ikea för några veckor sen i hopp on att kunba käka den nu men ananasen anna växer för sakta :( Kanske ska köpa sånt där hallonblandte det pratas om men inga av alla husmorsknep verkar ju egentligen funka :confused: Jag får ju sammandragningar och molvärk om jag är ute och ränner mycket men det händer ju iaf inget vettigt så har intagit soffläge och planerar att ligga och sura där i tre veckor till :cool:
Nä, sist (då blev jag ju igångsatt från start, inget hade hänt innan med tapp eller nått) var jag inne på sjukan från typ kl 7.30 på söndag till lunchtid på tisdagen, dottern föddes måndag kväll.. Det blev låååång tid på sjukhus och det värsta var just all väntan innan liksom. Blä!
Man kunde ju åtminstone fått ta en liten promenix utomhus, i närheten!
Så ja, jag hoppas ju få uppleva allt det där som man "ska" uppleva, som jag missade sist.

Åh, jag köpte en ananas och åt upp hela en kväll, det resulterade bara i ajaj på tungan.. Och hallonbladste verkar inte hjälpa på mig heller! Suck.. Fast teet ska tydligen vara bra för livmodern i vilket fall, så det skadar ju inte att dricka det ändå ^^

Min BM sa att man skulle ta det lugnt och göra sånt som man mår bra av, det är då kroppen vill föda barn.. Så idag blev det lite städ och fint, lite packande (jösses, vi flyttar om 1,5 vecka!!!) och så mys i soffan med en bit kladdkaka och Greys anatomy.. Men ingen bebis kom det för det :cautious:

Min slempropp gick ju den 6/10 första gången.. Jäkla falsklarm, man tror ju att det är nära när den går, men inte för mig inte! Typiskt min tur :mad:
Men jag säger som så att du ser när det är slemproppen. En vanlig flytning är ju som den är, slemproppen är.. Slemmig! :p Som en mer eller mindre stor slemklump (den kan ju komma i ett svep eller i små bitar).
 
Grattis @Anna_Lillen! Fint namn på lillen! :) Jag är inte ett dugg avundsjuk på din långa öppningsfas men en kvarts krystning låter rätt smutt. En annan höll på en timme och en kvart...
 
@heartstring och @Cocos , hur går det för er?

Här tror jag att jag börjar få lite värkar. Korta, oregelbundna med låånga pauser mellan. Blöder dessutom lite, gissar på teckningsblödning. Så kanske det blir barn i helgen/veckan här!
Men, hejja bebis!! Eller just det, du ville vänta lite va? ;):p

Jag som trodde att det var min tur på listan, men alla bara springer om mig i världens fart här ju! Fuskisar! :mad:
Jag hade lite molvärk igår som kom och gick och som gjort det hela natten (bara småmol och inget jag vaknade av, jag vaknade av konstiga drömmar och kände att de höll sig kvar), men ingen bebis i sikte. Med min tur så lär jag väl få en novemberbebis.. *suck*
Jag hoppas att det blir som vem-det-nu-var sa, att det blir bebis den 28e åtminstone, det verkar ju vara ett magiskt datum här i tråden :p
 
@heartstring , du hinner nog fortfarande om mig, här tror jag det börjar, men är långt ifrån allvar än. Har, denna gången också, bara värkar när jag ligger/vilar. Och det tänker jag inte göra hela dagen, så då kan jag hålla igång länge utan annat än tryck neråt. Så jag ska bege mig ut på handling och marknadstraskande nu. Nåväl, hästarna är iaf fixade utifall att.
 
@Emor Vi får se vem som hinner först, men här verkar det lugnt.. Tyvärr.
Nu har ena grannen fått sin bebis och de skulle ju ha sin efter mig..! Orättvist :cautious:
Jag hoppas att du får trevligt på marknadeN och att du hittar något litet fynd!

Alltså.. Jag har blivit så trött de senaste dagarna! Är trött fast jag är pigg liksom och igår kväll var jag trött samtidigt som jag hade ett sjukt begär av att plocka, städa och flyttpacka! Så det slutade med att jag tvättade, plockade, packade ner nästan allt på toan, alla kokböcker osv, sen efter det gick jag för att natta dottern (hon somnade o sov middag i bilen mellan 5-6 på kvällen..) vid elvasnåret (:o) och somnade som en klubbad säl. Sen sov jag ju halvkasst då, vaknade om vartannat av de där konstiga drömmarna om Pippi Långstrump och gud vet allt vad det var för mysko.. Drömmarna som gravid kan verkligen vara helmärkliga!
Iaf, nu ska vi ha myshelg lilla familjen, men ändå längtar jag efter måndagen när maken jobbar, dottern är på dagis och jag kan packa..!? Wtf liksom!? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 953
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp