Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färdknäppen funkade inte för oss men då hade jag inte åkt skidor innan heller ;)

Jag tror att det kommer födas ett gäng bebisar nästa tisdag, 28:e. Tre höstbebisar har hittills fötts den 28:e, två i september och en i augusti. Så då borde det bli tre nu i oktober. Jag tippar på @Emor @heartstring och @Cocos :D
Den 28e funkar här med (även om det är på tok för långt bort! :p), det vore lite kul om vi fick bebis samtidigt alla tre!

@Derivata Vi har färdknäppar flera gånger här och det hjälper inte alls.. Ananas har inte heller hjälpt, så det måste vara skidorna som gjorde susen!! Ungefär som min ullaredstrip, men det blev ju inte mer än lite öppet av det. Fast bättre än inget!

@TeamLundVer Vad skönt att det verkar gå bättre! Jag hoppas att du får en drömförlossning, speciellt efter den här graviditeten..!
Har du fått prova TENS för ryggen? Det kan man ju sätta själv hemma tänker jag, mellan besöken hos sjukgymnasten. Du kan ju fråga hen när du är där om du kan få prova TENS (om du inte redan gjort det).
 
@heartstring ja det är guld med lösdriften. Även om hästarna tittar lite surt på mig att de inte får gå in i stallet. De tycker att de iaf kunde få vara inne några timmar.... Knäpphästar. Man kan inte tro de är islänningar.

@TeamLundVer om du inte testat tens så kan jag absolut rekommendera det. Nu hade inte jag lika stora besvär som du men jag hade mycket stor hjälp av tensen. Körde den i ryggen innan jag skulle sova och märkte stor skillnad när jag vaknade sen.

Lillan växer så det knakar. 6v idag och igår på BVC vägde hon 4710O_o. I lördags lossnade det här med leendena ordentligt och hon smajlade hela dagen:love:.
 
Jag börjar tro att vår lilla tjej är på väg in i det första utvecklingssprånget. Från att ha varit nöjd och trygg och sovit sig igenom allt så vill hon numera bara sova på oss och har börjat störas av ljud och ljus. Hon vill också äta mycket tätare nu, ofta varannan timme. Tack och lov är hon *peppar peppar* ändå ganska lätt att göra och hålla nöjd, bara hon får vara nära. Bärsjalen är en ovärderlig hjälp, vet inte vad jag skulle göra utan den.
 
Nu har vi varit på BVC igen. Lilla tjejen är 56 cm lång och väger 4410 g nu, 3 veckor och 3 dagar gammal. Upp 200 g/1 cm sen förra veckan och följer kurvan perfekt. Det känns bättre och bättre med sköterskan men jag kan inte påstå att vi har någon vidare kemi.
 
@orion_x Haha, jag läste "man skulle kunna tro att de var islänningar" och min tanke blev typ att "men islänningar brukar väl tycka om att vara ute!? :confused:" :D
Nu är de väl insovider de också förstås, och jag kan inte mkt om dem (förutom att deras sociala beteende är annorlunda från andra hästar..), men när jag läste igen så blev det rätt iallafall!

Ojoj, nästan 5 kilo, lillsnuttan!! Och tänk att du haft din guldklimp i 6 veckor redan!

@hvala Vad har du för bärsjal? Jag vill också ha en till min lilla, men vet i sjutton vilken man ska ha!? Jag hade en vanlig bärsele till dottern, men fick så ont i ryggen av den :(
Vad de växer, era småttingar! Vad skönt att det känns bättre med sköterskan ändå. Jag inser att vi hade tur med våran förra sköterska (till dottern) och hoppas att vi får samma tur den här gången!
 
@heartstring, vi har en Ergobaby hybridsjal. Vi är väldigt nöjda med den men har inte provat någon annan sort. Dock tar den lite jobbigt lång tid att få på sig när man har en ledsen bebis bredvid, plus att hon alltid vaknar när vi lyfter ur henne, så vi ska köpa en sele också. Min syster har en Beco Gemini som vi ska få prova i helgen.
 
@heartstring, vi har en Ergobaby hybridsjal. Vi är väldigt nöjda med den men har inte provat någon annan sort. Dock tar den lite jobbigt lång tid att få på sig när man har en ledsen bebis bredvid, plus att hon alltid vaknar när vi lyfter ur henne, så vi ska köpa en sele också. Min syster har en Beco Gemini som vi ska få prova i helgen.
Åh, de har jag nog inte sett, jag får söka efter den och se vad det är för någon! Det finns ju så väldigt många olika sorter att välja på och har man ingen koll så är det världens djungel! :p
 
Åh, de har jag nog inte sett, jag får söka efter den och se vad det är för någon! Det finns ju så väldigt många olika sorter att välja på och har man ingen koll så är det världens djungel! :p
Både Jollyroom och Lekmer har erbjudande på den sjalen just nu, ifall den är intressant. Enligt beskrivningen ska den funka bra både till nyfödda och lite större barn, det var därför jag köpte den. Men jag har ju som sagt inte provat någon annan sjal.
 
Både Jollyroom och Lekmer har erbjudande på den sjalen just nu, ifall den är intressant. Enligt beskrivningen ska den funka bra både till nyfödda och lite större barn, det var därför jag köpte den. Men jag har ju som sagt inte provat någon annan sjal.
Tack för tipset! Jag ska absolut kolla på den och se hur den verkar :D
 
Tricoslen (tror jag den hette), är en trikåsjal som jag hade/har. Just de i trikå brukar rekommenderas till bebisar och nybörjare. De är lite lättare att knyta än en vävd sjal. :)
 
Hm, mitt förra inlägg gick ju bra...

Nåväl, sjal, ergbabys är en hybridsjal dvs trikåsjal men lite stadigare så den ska räcka längre än en vanlig trikå innan den känns svajig.

Dottern var ett sjalbarn, hängde helst på magen hela tiden. Jag har därför räknat lite med att denna blir likadan. Maken har en trikåsjal, en mam eco någonting, också lite stadigare och jag har packat ner en vävd sjal (girasol northern lights) i bb-väskan och hoppas att den kommer till användning direkt. För senare har jag även en sele hemma, och ännu en vävd sjal, utifall att liksom ;)

Överlag ser jag nu med spänning fram emot mitt läkarbesök imorgon, huvudvärken har steppat upp och är värre än någonsin, idag höll jag på att inte ens våga köra bil hem för det flimrade så för ögonen. Jag är helt matt och slut, och ser enligt uppgift blek och jävlig ut av dom som ser mig, tack för den liksom ;) Har läkaren inga mirakeltips mot huvudvärken hoppas jag att hen inte är främmande för att börja diskutera igångsättning, jag håller på att bli knäpp av detta känner jag.
 
Jag har en tricot slen. Den är toppen och fungerade länge med första. Har en beco Gemini med men sjalen är bättre i början tycker jag för hon kasar ner och får inte samma stöd i den.

Idag har jag dessutom lyckats pricka in att få Alice att bajsa på toan med. Tänkte kisset med skulle komma där, men det hamnade på skötbordet. Hon talar om så tydligt när hon inte är nöjd och tex har kissat så jag funderade på om vi skulle försöka med ec, men har inte lyckats pricka in det någon gång än så länge.
Överlag är hon dock ingen nöjd liten bebis utan vill mest bli buren.
 
Jag har konstaterat att det är en trikåsjal jag vill ha med, det verkar ju helt klart vara den bästa i början! Så nu ska jag bara hitta "den" sjalen som jag vill ha. Hittade några på minimundus, men det står inte vilken typ av sjal det är? Det står bara "knytsjal", men den verkar fungera som trikåsjal. Någon av er vana sjalanvändare som vet? :P

@Emor usch, jag hoppas att det går bra hos läkaren imorgon! Det känns inte som att en igångsättning är så svår att få igenom när du mår såhär dåligt.

@orion_x Är Alice bebisen? Eller en storasyster? *noll koll tydligen :o*
Själv försöker jag få dottern (2 år) att använda pottan/ bli blöjfri.. Pottan älskar hon att sitta på, men det kommer inget där. Blöjfri gillar hon också, men hon säger inte till när hon behöver gå på pottan, så idag blev det 3 par kissbyxor innan blöjan åkte på igen ;) Men nånstans ska man väl börja? Tänk vad svårt det kan vara att få ett barn rumsrent :o:D

Nu såg jag ju att det är bebisen det handlar om! Det stod ju klart och tydligt, bara man läste :P
 
Senast ändrad:
Jag sjalar också. Till sonen hade jag en minimundus trikåsjal men till Aina har vi köpt en Ergo hybridsjal. Jag gillar hybridsjalen bättre, den är mycket stadigare och rejälare, den kommer att funka betydligt längre än minimundusen, maken håller med också och han är den som sjalat lillan mest hittills.. Efter trikåtiden använde vi både vävd sjal ergosele.

Vi försöker få ihop tillvaron här hemma med storebror som går upp kl 6 och lillasyster som somnar för natten runt kl. 3... Nu är sonen dessutom sjuk och sover ännu sämre och är gnällig hela dagarna, ingenting duger och han bryter ihop för minsta lilla grej som går emot honom. Jag hoppas att han blir piggare snart, man ser på hela honom hur jobbigt han tycker att det är när han inte orkar med det han vill och bara blir frustrerad istället :( I morgon blir min man hemma och vabbar halvdag så jag kan få ta ifatt ett par timmars sömn. Efter 5 dagar med knappt 3 timmars osammanhängande sömn per natt så är jag i princip ett vrak.
Aina är annars en rätt beskedlig liten tös som är enkel att ha med sig och finner sig i det mesta vi hittar på. I morgon skall vi till BVC igen, sist vägde hon 3510 gr och var 54 cm, alltså har hon vuxit 4 cm men bara knappt passerat födelsevikten med 25 gr.

Jag hoppas verkligen att ni som står på tur får era bebisar snart! Det har varit en allt för lång paus i barnafödandet här i tråden nu!
 
Jag sjalar också. Till sonen hade jag en minimundus trikåsjal men till Aina har vi köpt en Ergo hybridsjal. Jag gillar hybridsjalen bättre, den är mycket stadigare och rejälare, den kommer att funka betydligt längre än minimundusen, maken håller med också och han är den som sjalat lillan mest hittills.. Efter trikåtiden använde vi både vävd sjal ergosele.

Vi försöker få ihop tillvaron här hemma med storebror som går upp kl 6 och lillasyster som somnar för natten runt kl. 3... Nu är sonen dessutom sjuk och sover ännu sämre och är gnällig hela dagarna, ingenting duger och han bryter ihop för minsta lilla grej som går emot honom. Jag hoppas att han blir piggare snart, man ser på hela honom hur jobbigt han tycker att det är när han inte orkar med det han vill och bara blir frustrerad istället :( I morgon blir min man hemma och vabbar halvdag så jag kan få ta ifatt ett par timmars sömn. Efter 5 dagar med knappt 3 timmars osammanhängande sömn per natt så är jag i princip ett vrak.
Aina är annars en rätt beskedlig liten tös som är enkel att ha med sig och finner sig i det mesta vi hittar på. I morgon skall vi till BVC igen, sist vägde hon 3510 gr och var 54 cm, alltså har hon vuxit 4 cm men bara knappt passerat födelsevikten med 25 gr.

Jag hoppas verkligen att ni som står på tur får era bebisar snart! Det har varit en allt för lång paus i barnafödandet här i tråden nu!
Åh, lilla prinsen! Jag hoppas att han kryar på sig snart så att han orkar vara pigg och glad! Och att lillans sovvanor rätar till sig snart så att ni får sova ordentligt! Är killen på dagis något så att du kan sova ikapp lite då? Eller är han hemma med dig hela dagarna?

Hm, nu får ni mig att tvivla om minimundusen ju! ;) Jag ska kika närmre på de sjalar som ni andra har haft och se om jag hittar någon annan som jag gillar bättre.
Men en sjal måste jag ha känner jag, till dottern (som alltid ville vara nära) hade jag bara en sele och den fick jag så ont i ryggen av! Det känns som en sjal ger bättre stöd för både bäraren och bebisen, vilket kan underlätta när man har ett syskon att styra med också :P

Säg det till min bebis är du snäll! Jag hade en eller ett par små förvärkar igår kväll (lycka!), men sen kom det inga fler.. Jag borde ju at lärt mig hur det funkar vid det här laget, men icke. Samma besvikelse varenda gång.
I eftermiddag ska vi till BM och då hoppas jag att hon lyckas få till världens hinnsvepning så att bebisen kommer!
 
Jag är som sagt mycket nöjd med min Ergo hybridsjal, kolla in dem!

Tanken är att sonen skall vara på förskolan på förmiddagarna alla dagar utom fredag, men nu har han ju varit hemma hela veckan. Idag kommer som sagt maken hem till lunch men inte blir det vila som jag hade tänkt, vi har ju bvc-tid som jag inte hade tänkt på. Sedan skall vi nog hinna till min mormor som fyller år också.
 
Ja det skulle jag tro! Har inte testat än dock då amningen strulat en hel del med dåligt grepp, supermycket mjölk och såriga bröstvårtor.
 
Ja det skulle jag tro! Har inte testat än dock då amningen strulat en hel del med dåligt grepp, supermycket mjölk och såriga bröstvårtor.

Kanske skulle köpa en sån då! Såg en film om den igår och den verkar inte jättekrånglig. Om amningen kommer fungera även den här gången hade det vart smidigt att kunna amma i sjalen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 955
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp