Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken natt. Jag hann aldrig somna innan förvärkarna drog igång. Dottern vaknade vid 03, och jag har gett upp att hon ska somna om, så nu äter vi frukost. Härliga tider!
 
Åh stackars dig @Emor! :( Har du någon möjlighet till vila under dagen?

Hur gick det med ananasen @heartstring? Hade du bättre framgång med den än jag?

Här ligger jag med en sovande snusande bebis på bröstet :love: Inte för att jäklas men jag tycker verkligen ni ska vräka era små nu! (Åtminstone ni som har bf i oktober)
Mvh / oxytocinjunkie
 
@Emor jag hoppas verkligen att dina förvärkar åtminstone kan resultera i en bebis snart! Eller att de lägger av så att du får sova, så kul är det ju inte :(

@hvala Nä, den där ananasen hjälpte ju inte ett dugg! :mad: Den gav bara rejält med ajaj på tungan.. Ska till "storstan" idag och då ska jag passa på att köpa hallonbladste, det kanske kan hjälpa ialafall!? Det är väl önsketänkande det med, men hoppas kan man ju alltid.
Jag vill också ha min bebis, nu, nu, nu!!
 
Maken kom in med ett fat uppskivad ananas och beordrade mig att äta. Nu har jag ätit en hel ananas själv, tungan svider som fasen och jag hoppas att detta ska skrämma ut bebisen! :D:p
Jag åt massor med ananas, hjälpte inte ett dugg... sen läste jag att man måste äta typ 7st på en gång för att ämnet som hjälper ska räcka till.
 
@hvala , jag har turen att fylla år idag, så jag har möjligheter att göra vad jag vill av dagen så sätt ;) Dessvärre har förvärkarna gått över till molvärk, så jag kan inte vila förrän det går över. Ska prova med dusch och alvedon snart så jag kan ligga och vila iaf förhoppningsvis.
 
@hvala , jag har turen att fylla år idag, så jag har möjligheter att göra vad jag vill av dagen så sätt ;) Dessvärre har förvärkarna gått över till molvärk, så jag kan inte vila förrän det går över. Ska prova med dusch och alvedon snart så jag kan ligga och vila iaf förhoppningsvis.
Grattis!!! :)
 
@Madick Ja, jag läste att man skulle äta 4 kilo, det är nog ungefär samma kvot kan jag tänka mig, men tänk den stackars tungan efter 4 kilo/ 7 st ananaser! :nailbiting: Den jag åt var ändå väldigt söt och mild i smaken, men de sista skivorna var inget roliga tt gnaga i sig.. Hu!

@Emor Stort grattis på födelsedagen! Hur gammal blir du? 25 år va? :p (Jag har hela tiden misstänkt att du är yngre än mig ;))

Själv sitter jag och dricker hallonbladste och hoppas på det bästa!
En trip till ikea och syster hjälpte tydligen inte iallafall.. Hoppas på denna te-kur nu..! Annars får jag väl sätta upp en studsmatta och hoppa ut ungen.. :sneaky:
 
@heartstring , nära, 24 ;)

Hoppas din kommer snart! Själv har jag fullspäckat schema nu måndag-onsdag, så jag siktar smått på nästa helg. Överlag får den gärna komma en helg. Tänk om man fick bestämma! Insåg att det är i veckan jag har läkarbesök angående min migrän också, hoppas läkaren kommer fram till någonting vettigt, eller iaf sätter stop så jag inte behöver gå över så mycket, här är det annars 3 veckor över som gäller och det var jag sådär sugen på...
 
Grattis på din dag @Emor Hoppas förvärkarna ger sig eller ger effekt, du har mitt fulla medlidande. Man blir lite knasig av att det gör ont och iaf jag får ju upp hoppet hela tiden. Du har ju bf om bara två dagar så det äl inte omöjligt att det blir en bebis snart iaf :D

Jag har några dagar nu där knyttet gärna får stanna kvar i magen. Idag flyttade min mamma så jag bar lite småsaker och fixade flyttmat! skulle vart lite opraktiskt om jag legat på förlossningen för mor min ska va hundvakt när det sätter igång och sen ta "10 första pappadagarna" för att vakta vovve så jag och bebis inte behöver ränna ut med vovsegullet 5 ggr om dan.
Nu fortsätter jag knipa och hoppas hon stannar tills onsdag så slipper jag dela min födelsedag som är på tisdag :angel:
Jag är dock van att mina planer blir grusade så lär väl bli bebis lagom tills tisdag.. Då får jag iof den finaste presenten man kan tänka sig så borde kanske inte va orolig :love:
 
Men vadå tre veckor!?!?! Det är ju skita länge O_o
Men med migrän kan dom väl inte neka en tidigare igångsättning hoppas jag!
 
Heja heja alla envisa bebisar som vill stanna kvar i sina mammors magar, ut med er nu! :D
Inatt fick jag sova 4 timmar i sträck :love: sen så sov hon under hela sin tävlingspremiär. Stallet den hölls i ligger 5 minuter hemifrån så jag chansade och packade in storasyster och Iris och bjöd med deras gudmor. Vi hade en trevlig fm :D
 
@Emor Tre veckor?? Det känns lite gammaldags. Trodde det var två veckor som standard överallt nu.

När jag frågade om det på Varberg så kan man få gå någon dag/dagar mer än två veckor men helst inte då det tydligen är vanligare med strul då.

Får man lov att fråga vilket landsting det är som fortfarande har tre veckor?
 
@Cocos & @Tora jajamensan, det är 3 veckor som gäller här, har en bekant som är på +19 dagar över och där är det inte bestämt när det ska sättas igång ännu, sålänge bebis mår bra så verkar dom dra på det. Västerbotten tillhör jag.

Och @Cocos , jag har några dagar till, det är du och jag som har bf med bara någon dag emellan tror jag, heartstring är näst på tur :)
 
@Cocos & @Tora jajamensan, det är 3 veckor som gäller här, har en bekant som är på +19 dagar över och där är det inte bestämt när det ska sättas igång ännu, sålänge bebis mår bra så verkar dom dra på det. Västerbotten tillhör jag.

Och @Cocos , jag har några dagar till, det är du och jag som har bf med bara någon dag emellan tror jag, heartstring är näst på tur :)
Ok. Gör dom några regelbundna kontroller under "övertidsveckorna"?

Jag hade tex lite fostervatten kvar när jag kollades v 42+0. Hade detta upptäckts tidigare så hade jag aldrig fått gå två veckor över tiden.

Nu finns det en notering i min journal att detta skall kollas vid eventuell nästa graviditet.
 
@Emor Åh, nästan rätt då! :D

Åh, min kära bebis verkar inte alls vilja komma ut ju! :( BF är på tisdag, min förhoppning är fortfarande att lilleplutten ska komma då om inte annat..
Har BM-besök på torsdag annars och då lär hon få göra en rejäl hinnsvepning om inte bebis kommit då, jag vill inte gå över en massa!!

Tre veckors övertid är ju inte jättekul om man inte mår bra.. Men jag hade gärna väntat en vecka till (alltså en tredje) om allt såg bra ut och hoppats att det kom igång av sig själv.
Om det skulle bli tal om igångsättning här så kommer jag be den skjuta på den så långt de kan, eller i allra värsta fall ta den några dagar tidigare, då vi kommer få nycklarna till vår nya lägenheten samma dag som de sätter igång annars.. Det är en mycket väl tajmad flytt som ni förstår ;)
 
@Emor just ja.. fick för mig att det va du som skulle ha på min födelsedag.. virrhjärnan är igång här igen :o
Jag förstår inte er som haft problem med foglossning, hur har ni överlevt!?!?.. Började känna av det för några dagar sen och det är ju så vidrigt att man vill dö en smula :rage:
Inte bara att det gör ont underredet känns ju helt löst..
Nån som har nått bra tips?Jag sover bara med en kudde mellan knäna.
 
@Emor just ja.. fick för mig att det va du som skulle ha på min födelsedag.. virrhjärnan är igång här igen :o
Jag förstår inte er som haft problem med foglossning, hur har ni överlevt!?!?.. Började känna av det för några dagar sen och det är ju så vidrigt att man vill dö en smula :rage:
Inte bara att det gör ont underredet känns ju helt löst..
Nån som har nått bra tips?Jag sover bara med en kudde mellan knäna.
Jag tror att du har lite för mycket kokos i hjärnan, @Cocos... :rofl::D *morgonhumorn är på topp!*
Denna foglossning, ja.. Kuddar mellan benen, bäckenbälte, gå med korta kliv, gå inte i sidled, undvik trappor (ev ta ett steg i taget, som småbarnen), inte belasta bäckenet snett (typ bära barn o annat tungt).. Det är de tips jag fick.
Min foglossning är mycket bättre nu sedan bebis lade sig till rätta ordentligt i bäckenet, men det kan bränna utav bara fasen i framfogen ibland! Och nu har jag fått tillbaka skiten i höfterna, så den där kudden mellan beben hjälper inte nu, igen..
Jag hoppas ju dock att min bebis kommer snart så att allt sånt där är över, men det lär väl dröja :cautious:
 
@Cocos en kollega fick en så klockren beskrivning av sin läkare angående foglossning.
Ni vet de där anatomi-skeletten de kan ha, antingen hela eller bara ryggrad och bäcken? Han hade ett sånt och ba "såhär ser ett bäcken ut som du vet." (Ja..) *skruvar löst alla skruvar som håller ihop bäckenet i fogarna* "såhär ser ditt bäcken ut nu..!" *skakar lite på bäckenet och alla delar är lösa och skallrar mot varandra*
Det ligger något i det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 955
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp