Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallååååå....? Var är alla? Ni sitter väl bergis och gosar med era bebisar eller ligger och får era bebisar just nu, så är jag ensam preggo kvar, bara min bebis som inte vill komma till mamsen.. :(
 
Hallååååå....? Var är alla? Ni sitter väl bergis och gosar med era bebisar eller ligger och får era bebisar just nu, så är jag ensam preggo kvar, bara min bebis som inte vill komma till mamsen.. :(

Nejdå, tat lugnt! Jag sov ingenting natten mot söndag. Så natten mot måndag, när förvärkarna drog igång och dusch och alvedon inte hjälpte höll jag på att bryta ihop. Tillslut somnade jag dock, och idag är jag som ett kolli... Imorgon blir en fullspäckad dag, och likaså onsdag och på torsdag är det läkarbesök. Jag hoppas verkligen att läkaren har några mirakeltips mot huvudvärken, för jag kommer bli knäpp snart annars, bara migränen var liksom illa nog. Förvärkarna som nu verkat komma för att stanna blir för mycket, jag orkar inte vara människa länge till om det ska fortsätta såhär.
 
Nejdå, tat lugnt! Jag sov ingenting natten mot söndag. Så natten mot måndag, när förvärkarna drog igång och dusch och alvedon inte hjälpte höll jag på att bryta ihop. Tillslut somnade jag dock, och idag är jag som ett kolli... Imorgon blir en fullspäckad dag, och likaså onsdag och på torsdag är det läkarbesök. Jag hoppas verkligen att läkaren har några mirakeltips mot huvudvärken, för jag kommer bli knäpp snart annars, bara migränen var liksom illa nog. Förvärkarna som nu verkat komma för att stanna blir för mycket, jag orkar inte vara människa länge till om det ska fortsätta såhär.
Fyy, stackare! Vad jobbigt att veta att det dessutom är fullt upp samtidigt som du får vara glad om du får någon sömn! :( Jag hoppas att huvudvärken släpper på något mirakulöst sätt och att förvärkarna avtar för att återkomma när de menar allvar! :heart
Och så en dotter på allt också, som kräver sitt. Usch, nej, jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart!!

Här händer inte ett skit.. Känner mig ganska nedstämd nu, det är jobbigt att veta att något hänt/ händer men utan att det händer något, liksom! Det känns inte som att bebis lär hålla sin BF-tid *suck*
Det skulle inte förvåna mig om bebisen håller sig kvar så pass länge att det blir igångsättning lik förbaskat, det vore typiskt min tur!
 
Ja alltså just nu känns studierna tunga. Och hästarna har vilat senaste veckan, skötseln av dmo är tillräckligt. Och hundpromenaderna är kortare än vad jag önskar, men det får liksom bli så. Idag sköt jag t om på städningen, jag orkar bara inte, känner mig slut som människa. Nåväl, det är övergående, jag vet ju det. Bara några veckor till max...
 
Ja alltså just nu känns studierna tunga. Och hästarna har vilat senaste veckan, skötseln av dmo är tillräckligt. Och hundpromenaderna är kortare än vad jag önskar, men det får liksom bli så. Idag sköt jag t om på städningen, jag orkar bara inte, känner mig slut som människa. Nåväl, det är övergående, jag vet ju det. Bara några veckor till max...
Jag förstår det! Vad läser du?
Men du, hästarna klarar sig fint med lite höstvila. Hundarna kanske deppar lite av korta promenader, men de kan ju gå ut med husse? Annars kan jag tänka mig att de ändå får springa av sig på gården med och då går det ju inte jättenöd på dem heller. Och städningen, ja, den är eftersatt här också. Men så är det, man är högdräktig och orkar inte. Folk förstår det med. Och det går att ta igen senare.

Så, gör det nödvändigaste, lägg energin på det viktiga och det som måste göras, det andra kan vänta. Och så ta hand om dig däremellan!!
 
Det man inte hinner det springer inte iväg. Man får ta det senare. Nu på hösten skulle jag behöva dammsuga var dag för alla löv och skit som barnvagn och katter drar in, men vem orkar det. Hästarna har inte ens fått flytta in i stallet än:o De får gå kvar i lösdriften för att minska all skötsel. Rida har jag inte gjort på ett halvår typ... förutom två gånger sen lillan kom till världen. Tiden och orken är obefintlig just nu. Det dåliga samvetet desto större
 
Jag kommer ihåg hur drygt jag tyckte det var sist när jag väntade min dotter och hade det sista bf i den tråden!
Det kändes som att hon aldrig kom ut ;) Men det gjorde hon ju, dagen efter bf.

Iris har börjat få egen vilja! Får hon inte mat tillräckligt fort så hörs det. Annars sover hon när hon inte ligger nöjd och tittar på omgivningen :love:
 
@Imnir Jag är glad att jag inte är sist ut! Fast, den som är sist ut har ju sin lilla nyföding när våra andras småttingar börjar bli stora istället.. :P

Lilla tjejen! Tänk vad snabbt man ser deras små personligheter ändå!

För mig är det BF idag då (och stort grattis på födelsedagen @Cocos !!), men det verkar som att bebis har missat informationen om att det är idag hen ska komma ut.. Lite molvärk har jag iallafall, men sen då? *mummel*
 
Tack @heartstring! jag hade en förhoppning om att du skulle skrivit "nu åker vi till förlossningen" vad är det för busunge som redan är tidsoptimist:cautious::cautious::cautious:
Ja, ännu en dum sak att ärva från sin mamma, men jag såg iallafall till att komma ut några dagar tidigare!
Idag har jag iallafall haft molvärk hela dagen. Inte sådär ont, men lite i bakgrunden hela tiden. Senaste dagarna har det ju mest varit nån timme på morgonen eller nån minut hör och där, men idag har jag fått lite mer. Och en del sammandragningar, utan direkt värk där med, förstås..
Rackarns unge, jag vill ju att hen ska komma nu..! (Fast den kanske tänker att man får mer paket om man föds efter löning istället för precis innan!? :cautious:)
 
@Imnir och @heartstring
Ja det är ganska drygt att vara sist i tråden :meh:
Var hos aurora idag och nästa vecka ska vi få träffa läkare för att prata om ev. igångsättning om Pyret inte vill komma ut senast på BF. Det skulle vara så oerhört skönt. Jag vet att jag inte kan styra när Pyret kommer om den väljer att komma tidigare än BF men att iaf ha ett sistadatum hjälper en del iaf.
 
@Imnir och @heartstring
Ja det är ganska drygt att vara sist i tråden :meh:
Var hos aurora idag och nästa vecka ska vi få träffa läkare för att prata om ev. igångsättning om Pyret inte vill komma ut senast på BF. Det skulle vara så oerhört skönt. Jag vet att jag inte kan styra när Pyret kommer om den väljer att komma tidigare än BF men att iaf ha ett sistadatum hjälper en del iaf.
Jag funderade just på vem det var som var sist ut av oss, och så var det du av alla. Men som min unge envisas så hinner du säkert att få ditt underverk innan mig iallafall ;)

Vad skönt att få prata med en läkare! Passa på att fråga mer om ni har mer frågor, skriv ner allt ni kommer på innan som ni kanske vill ta upp.
Som sagt, även om det är ett tag kvar till BF så är det om inte annat väldigt skönt att ha ett slutdatum, ett datum där man vet att bebisen kommer om den inte kommit tidigare.

Hur mår du annars? Hur går det med kroppen och alla tankar och allt?
 
Förra gången var lite lustig, två dagar innan BF-blev jag tokless på att vara gravid. Hade inte känt något som helst innan, inte en förvärk ingenting. Började läsa lite tips på hur man på egen hand kunde sätta i gång en förlossning, annanasjuice var det mest annansiga jag hade tillgång till på jobbet så det slank ned.
Det var en fin dag i mars, maken ringde mig på jobbet och sa att han skulle ut en sväng med skidorna efter jobbet, jag kände mig pigg så jag följde med, det var otroligt lättåkt, en mil blev det för min del. Väl på kvällen hade jag läst om något som kallades färdknäpp... Så jag mer eller mindre beordrade maken till att ge mig en.:o Två timmar senare vaknade jag av något liknande mensvärk, 10 timmar senare var vår son född...
Som tips bara till er som väntar...

Själv mår jag bra, tre veckor kvar, fick åka lite häst i helgen, som jag saknat det under hösten när jag sålt i väg mina vanliga lektioner. Var hemma hos syrran och hoppade upp på gammelmadam, lika gravida båda två, några diagonalslutor och en repa i tölt senare så var jag hel igen :D.
Har fruktansvärt mycket på jobbet, har fem delbudgetar med tillsammans över 60 underbudgetar som ska kontrolleras, trippelcheckas och lämnas in senast fredag. :nailbiting: Sedan måste jag hinna skriva en to do list till min vikarie. Men efter det, i mitten av nästa vecka någon gång då börjar min kalender bli tom och jag ska banne mig bara gå runt och mysa på jobbet och göra alla de där roliga jobbsakerna som jag har lagt på hög nu under höstens budgetarbete.
 
Jag funderade just på vem det var som var sist ut av oss, och så var det du av alla. Men som min unge envisas så hinner du säkert att få ditt underverk innan mig iallafall ;)

Vad skönt att få prata med en läkare! Passa på att fråga mer om ni har mer frågor, skriv ner allt ni kommer på innan som ni kanske vill ta upp.
Som sagt, även om det är ett tag kvar till BF så är det om inte annat väldigt skönt att ha ett slutdatum, ett datum där man vet att bebisen kommer om den inte kommit tidigare.

Hur mår du annars? Hur går det med kroppen och alla tankar och allt?

Det går bättre, håller på och knåpa på FL brevet just nu. Ser det lite som en trygghet att ha det klart :) Aurroran skriver dessutom ner allt vi pratat om (nästan iaf) i journalen så de får ju läst det på FL oxå. Det som är jobbigast är kontrollen och att jag är livrädd för att jag ska göra fel så att pyret föds med ngt handikapp.

I övrigt så har jag fått dra ner skolan till enbart halvdagar, 4 timmar är lite mer än vad min rygg pallar men utbildningen är så intensiv att jag måste vara med delvis åtminstone. Började med akupunktur hos sjukgymnasten förra veckan och håller tummarna för att det gör susen, kompletterar det med att stå lätt framåtböjd i duschen varje kväll så att det skållheta vattnet träffar ryggen och fogarna. Funkar relativt bra för ländrygg och fogar men bröstryggen är helt paj :( på kvällarna har jag så ont där att jag inte kan dra djupa andetag. Ev. ska sjukgymnasten sätta lite nålar där med - börjar känna mig som en nåldyna :p
 
Färdknäppen funkade inte för oss men då hade jag inte åkt skidor innan heller ;)

Jag tror att det kommer födas ett gäng bebisar nästa tisdag, 28:e. Tre höstbebisar har hittills fötts den 28:e, två i september och en i augusti. Så då borde det bli tre nu i oktober. Jag tippar på @Emor @heartstring och @Cocos :D

Haha, jag har hela tiden siktat på 28, det passar fint i kalendern, och så är dottern född 28/11 så en 28/10 också hade varit lite extra kul. Du får alltså gärna ha rätt ;)
 
Jag skulle mer än gärna få mig en färdknäpp.. ibland är det ruttet att va singel, känner mig inte supersugen på att dra ut och ragga just nu :o
Jag får gärna en bevis den 28:e! Har börjat ställa in mig på att graviditet är ett kroniskt tillstånd och att jag kommer gå över tiden med två veckor :eek: önskar innerligt att slippa det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 955
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp