Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det skulle jag tro! Har inte testat än dock då amningen strulat en hel del med dåligt grepp, supermycket mjölk och såriga bröstvårtor.
Jag kan tipsa dig om amningsnapp! Det ska tydligen fungera bra när bröstvårtorna är såriga och "dana". Jag fick använda det till dottern då hon inte fick något grepp pga allt för stora (och halkiga!) vårtgårdar och för små bröstvårtor, och för liten mun på bebis.. De var verkligen räddningen för mig/ oss, tills hon lärde sig att få tag ordentligt och vi kunde köra utan dem.
 
Jag kan tipsa dig om amningsnapp! Det ska tydligen fungera bra när bröstvårtorna är såriga och "dana". Jag fick använda det till dottern då hon inte fick något grepp pga allt för stora (och halkiga!) vårtgårdar och för små bröstvårtor, och för liten mun på bebis.. De var verkligen räddningen för mig/ oss, tills hon lärde sig att få tag ordentligt och vi kunde köra utan dem.

Jag körde amningsnapp hela tiden med dottern! Det var en befrielse när BM på 48 timmars kontollen sa att jag skulle prova det. Hon fick inte tag utan pga för små bröstårtor.
 
Jag körde amningsnapp hela tiden med dottern! Det var en befrielse när BM på 48 timmars kontollen sa att jag skulle prova det. Hon fick inte tag utan pga för små bröstårtor.
Det var samma här! Amningen var ett gissel, jag oroade mig för att hon inte fick i sig tillräckligt med mat (när hon väl fick tag så fick hon fel tag och det gjorde asont, så reaktionen blev att dra bort henne igen..) och så kommer BM med en amningsnappen och allt bara funkade!
Maken fick genast gå och köpa ett par på apoteket!!
Behöver jag säga att de är sparade till den här gången, om de behövs? ;)
 
Jag har en Aldoria Bambu Soft trikåsjal och en vävd 7a. Bara haft trikåsjalen än med fröken och känner att den är för smal, vill ha den dubbel för den känns för flimsig med bara ett lager, dubbel är det perfekt svikt och stöd men blir lite smal då. Har precis fått hem sjalringar och ska sy en egen ringsjal idag är tanken (om jag nu får hit svärmor som barnvakt eller om jag orkar ikväll). Den är för korta bärningar eller där det blir mycket ur och i.
 
Tycker det är ett litet projekt att knyta på sig sjalen, förstår inte hur man skulle lyckas amma i den? Har försökt några gånger men aldrig lyckats gå till vaggaposition. Så blir ju sittande mot mig.
@heartstring ja Alice är bebisen, storebror heter Emil. Inte lätt att hänga med i namnen. Det blir ju inte att man skriver ut dem varje gång.

Jobbigt att börja med blöjfri nu med alla kläder. Gött att vår store kille i princip är blöjfri. Han vill dock bajsa i blöja trots att han kan bajsa på toa, men vill inte. Vet inte hur jag ska lyckas ta tag i det. Han gick på toa veckan innan Alice kom, men sen när han var hos farmor när hon föddes så var vi tillbaka på blöja igen när han kom hem. Sen vill han inte kissa på dagis... Håller sig hela dagen, men igår hade han kissat på sig för han inte vill gå där. Hemma funkar allt prickfritt. Han kissar aldrig på sig hemma.
 
Tycker det är ett litet projekt att knyta på sig sjalen, förstår inte hur man skulle lyckas amma i den? Har försökt några gånger men aldrig lyckats gå till vaggaposition. Så blir ju sittande mot mig.
@heartstring ja Alice är bebisen, storebror heter Emil. Inte lätt att hänga med i namnen. Det blir ju inte att man skriver ut dem varje gång.

Jobbigt att börja med blöjfri nu med alla kläder. Gött att vår store kille i princip är blöjfri. Han vill dock bajsa i blöja trots att han kan bajsa på toa, men vill inte. Vet inte hur jag ska lyckas ta tag i det. Han gick på toa veckan innan Alice kom, men sen när han var hos farmor när hon föddes så var vi tillbaka på blöja igen när han kom hem. Sen vill han inte kissa på dagis... Håller sig hela dagen, men igår hade han kissat på sig för han inte vill gå där. Hemma funkar allt prickfritt. Han kissar aldrig på sig hemma.
Tja, vi har pottränat ett tag nu, men det är mest att hon sitter på pottan vid varje blöjbyte, när jag är på toa (kissa ifred, vad är det?) osv, men det har aldrig kommit något i den.. Men det är en bra början att det är kul att sitta på pottan, tror jag ^^
Igår var egentligen första dagen där hon gick blöjfritt "på riktigt" (inte bara luftade en lite stund) i typ 3 timmar, men det är ju knepigt när hon inte säger till att hon brhöver kissa tex. Men jag tänker att med trosor och byxor på så blir det ändå obehagligt att kissa på sig (till skillnad från med blöja) och då kanske det kommer naturligt så småningom, att hon säger till/ visar istället.
Jag försöker "fånga" henne så fort jag ser att hon är på gång att bajsa så att jag kan sätta henne på pottan, men då håller hon sig istället.. Men hon säger iallafall alltid till att hon bajsat nu för tiden, men då är det ju redan klart :P
Är det någon annan som har något bra tips att komma med?
 
Läkarbesöket avklarat. Som jag misstänkte vill dom inte sätta igång innan bf, och det är jag eg inte intresserad av heller. Däremot fick jag en tid den 3e då läkaren hoppas kunna ta hinnorna om bebis fortfarande är på insidan då. Hon gav mig en hinnsvepning och drog i min tapp, 2 cm öppen och 2 cm lång var den. Inte för att jag tror att det hjälper, men det kan väl knappast skada att försöka iaf.
 
Kul att det snackas sjalar, har funderat en del på om man ska köpa en och testa! Har fått en Ergobaby bärsele av brorsan så tänkte köpa ett sånt där spädbarnsinlägg till den. Ska sy om en vinterjacka så jag kan ha knyttet under. Men tänker att en sjal tar mindre plats eller iaf blir lite mer kroppsformad än en sele och den tar ju mindre plats och är smidigare att vika ihop och ta med sig i vagnen tex.

Jag har nog ganska omedvetet levt i lite förnekelse kring detta med förlossning.. jag ska lixon föda barn och insåg väl det på riktigt först idag :eek:
Har ställt in mig på att gå över två veckor och bli igångsatt så har kalendern fullsmäckad av mammafikor, födelsedagskalas för släkten och fan vet vad.. nu har jag haft nån märklig värk i ryggen halva dan och får sen ca en timme tillbaka sammandragningar var 10 minut och dom gör ont! Börjar typ andas kraftigt och känner mig allmänt konstig :crazy: Antingen äre nån ny variant av förvärkar eller så startar det nu.. Man får ju nått jäkla hopp iaf! Blir ruskigt besviken om det bara är kroppen som luras, vilket i mitt fall inte är så ovanligt :cautious:
Jag tycker ju vi kan hålla oss till listordningen så kan jag förtränga detta ett tag till :D
 
För att va lite fräsh så tänkt jag dela lite härlig info här och ställa en fråga.. Kan en fis som sitter fast ge sammandragningar? Jag slog precis en fis och fick direkt en sammandragning :o Tänkte om den typ tryckt på livmodern och retat den eller nått :cool:
 
@Emor vad skönt att de ändå vill göra någonting relativt snart, om bebis inte kommit av sig självt.
Vad sa läkarn om huvudvärken och allt det?

@Cocos Åååh, hoppas att bebis kommer nu!! :banana: Hejja bebis!!
Angående fisarna så vet jag inte.. Inte mer än att mitt molvärk o så brukar kunna gå över när jag fiser, så de beror väl oftare på magknip än att bebis vill ut :cautious:

Kl
Jag var hos BM igår, allt ser bra ut. Bebis är jättefixerad och redo och allt sånt. Hon kände även efter och det verkade inte som att det hänt mycket mer alls sedan läkarbesöket då läkaren kände efte där nere!! :eek::mad: Nu sa hon inget om tappens status mer än att den fortfarande är rätt bakåtriktad, meb jag bara kände hur hoppet for iväg all världens väg.. Hon lyckades göra en rejäl hinnsvepning iallafall, men den verkar inte ha gett sådär överdrivet mycket heller. Molvärk och lite små förvärkar, men sen då?
Jag fick iallafall en tid för igångsättning den 5 november, men den hoppas jag verkligen inte att jag behöver utnyttja.
Ååh, bebis, kom nu då..
Såhär känner jag mig idag = :(
 
@Cocos , spännande! För min del är det helt lugnt om du går före, jag siktar.på tisdag kväll jag.

@heartstring , hoppas det drar igång för dig nu! Angående huvudvärken vet dom inte vad det är, tog lite mer prover, men annars är mitt.bästa hhopp att vänta på att bebis kommer ut så det går att prova mer medicin. Så jag har tänkt ha en produktiv helg hemma med renovering, och så rår bebis gärna komma tisdag kväll, efter redovisningen vi har på fm. Visst får man beställa det? ;-)
 
@Emor Dumma huvudvärk! Jag hoppas att det är något som går över när bebis väl är ute så att du slipper en massa mediciner (och ffa värken)!
Lägg in den beställningen du! Är de ett viktigt redovisningsmöte? I så fall så kommer bebis bergis då ;)
Min bebis får gärna komma typ nu ^^ Men den envisa ungen lyssnar ju inte på mamsens önskemål alls! :cautious: Trotsar redan, vad ska man säga om det!? :nailbiting::D
 
Äsh få.. värsta molvärken släppte i natt vid tre :banghead: har ff mycket sammandragningar dom tar ff i mer än vanligt men gör inget ont! Jag hann ju såklart få upp det där jäklarns hoppet, tur jag är van att kroppen luras för inställningen två veckor över tiden och igångsättning känns ff mest troligt..

@Emor kan förstå att dom inte vill starta dig innan bf men hoppas du får bebis på tisdag och att huvudvärken släpper då!! Tror man det är nått graviditetsrelaterat eller har du problem i vnliga fall också?
 
@heartstring Jag håller alla tummar att du slipper sättas igång! Men om der blir så är det ju iaf inte helt omoget! Gör väl rätt stor skillnad om jag fattat rätt. Hinnsvepningen kanske tar ett tag innan den "verkar" eller brukar det ge effekt direkt!?
 
@heartstring Jag håller alla tummar att du slipper sättas igång! Men om der blir så är det ju iaf inte helt omoget! Gör väl rätt stor skillnad om jag fattat rätt. Hinnsvepningen kanske tar ett tag innan den "verkar" eller brukar det ge effekt direkt!?
Framemot kvällen brukar de flesta få sammandragningar som sen (förhoppningsvis) övergår i värkar. Men kan såklar komma både tidigare och senare ;)
 
@heartstring , det är dessvärre inget viktigt, om än obligatoriskt. Skulle gå på ett kick att ta igen...

@Cocos , nej, och som sagt jag vill helst bara slippa gå över en himla massa, fram till bf och någon dag efter hoppas jag fortfarande på att det sätter igång av sig själv, det är trots allt det bästa. Dottern kom i 39+3, vilket är på tisdag. Hoppas dina förvärkar blir värkar snart! Här har jag inte ens molvärk, men det ilar i blygdbenet, och mer slempropp kom inatt så jag var tvungen att be maken gå och hämta papper för att torka upp det med :o Blä!
 
@Cocos Ja, skulle jag bli igångsatt nu så är det troligtvis bardkateter först och sedan att ta hål på hinnorna, förhoppningsvis kan de ta hinnorna på en gång och då hoppas jag att det kommer igång av sog själv efter det. Jag vill helst inte ha något värkstimulerande dropp..
Är man helt omogen så får man ju oftast prostaglantin-gel först för att mogna upp tappen, så lite skillnad är det ju åtminstone!
Det värsta med att bli igångsatt tyckte jag var att man inte får lämna sjukhuset, och man är ju inte så sugen på att gå och fika i fiket med förvärkar och allrummet var ju inte sådär askul att vara i direkt.. Jag tror att det är "roligare" att vara hemma i starten och ojja sig lite :p

Jag vet inte alls hur det funkar med hinnsvepning egentligen, jag har aldrig varit med om någon som funkat ^^

@vilse Jsg hade molvärk igår kväll, men de skulle ju givetvis gå över under natten :mad: kände lite imorde med, men nu är det lugnt.. Det är bara full fart på bebis och det ilar som fasen ner i muffen och på insidan av låren!

@Emor Attan då! Viktiga möten ska det ju vara! :D
Jag hoppas att bebis kommer på tisdag kväll! Om den gör det så kan du ju alltid ta vägen förbi mig till sjukan och trycka på "på"-knappen här med!? Då kan vi ju samåka dessutom, perfekt för miljön! ;)
 
@heartstring just det där med att slippa sätta igång från omoget är ju en fördel! Men man får alltså inte typ gå utanför sjukhuset om dom börjat sätta igång en?!?!? :eek:
Jösses, det har jag lixom inte tänkt på.. Son du säger så känns lite av grejen med att föda barn just det där att gå hemma och va lite nojig och förväntansfull.

Jag handlade en ananasplanta på ikea för några veckor sen i hopp on att kunba käka den nu men ananasen anna växer för sakta :( Kanske ska köpa sånt där hallonblandte det pratas om men inga av alla husmorsknep verkar ju egentligen funka :confused: Jag får ju sammandragningar och molvärk om jag är ute och ränner mycket men det händer ju iaf inget vettigt så har intagit soffläge och planerar att ligga och sura där i tre veckor till :cool:
 
@Emor jag är ff avis på din slempropp.. den kan ju lixom inte släppa om det är omoget så nått händer ju hos dig iaf! hur ser proppen ut om man får fråga? Jag va korkad nog att bildgoogla och det kom bara upp en massa äckelflytningar så nu mår jag illa :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 955
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Jämställt förhållande
  • Cameo

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp