Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer inte mycket.. har nästan konstant molvärk i ryggen men färre sammandragningar så jag ställer in siktet på typ den 14/11 (har bf 1/11).
Va en tur på Ikea igår och tänkte det skulle skrämma ut knyttet, men icke!
@heartstring du boar det sista :-D har hört att många blir sådär superpigga just innan förlossningen startar, vi håller tummarna att det är så för dig! @Emor det låter som att nått är på g iaf! Men jag kan ta dina symptom så du slipper missa det där mötet :D
 
@Cocos Ja, jag misstänker att det är något sånt! Kom precis hem från affären och har ganska mycket sammandragningar och fortsatt molvärk, men inget som gör direkt ont.. Det första jag gjorde när jag kom hem var att lägga dottern (som somnade i bilen), plocka in varorna, fixa kaffe åt maken, plocka med disken och så fundera över om jag skulle plocka fram en låda och packa lite till... Sedan tvingade jag mig dock till att parkera arslet en stund i soffan med maken för att ta det lite lugnt en stund! :p
Träffade på en kollega i affären som tyckte att jag skulle åka o klämma ut bebisen nu så att hon kunde komma o hälsa på oss nån gång - hon ville tydligen inte se mig något mer innan jag hade en bebis i famnen istället för i magen :o:D
 
Alltså.. Jag åt några godisbitar med maken i soffan och fick en sån sockerkick så ni anar inte! Typ som när man svept i sig en energidryck och blir helt speedad :o fick lov att gå och handdiska lite och småplocka och när jag böjde mig framåt för att plocka upp lite från golvet så fick jag världens jätteilningar ner i muffen!
Som min kära vän sa - "Bebisen kommer nog snart." Och sen: "Hade du varit ett sto så hade jag kollat dig var 5e minut! :eek:"
Om man ska se plötsligt avvikande beteenden som extremt boande, rastlöshet osv som att något är på G, då är jag nog ett typexempel just nu! Det återstår bara att se om bebisen kommer eller om jag bara håller på att få fnatt.. :p
 
@heartstring jag typ storknar av spännning nu!!! Det låter verkligen som att det blir bebis snart.

Ni som har fött barn innan, är det som så många säger att man typ får en känsla när det börjar närma sig? Alltså inga fysiska symptom utan en sån där magkänsla helt enkelt!

Jag funderar på om det är att man är så taggad och längtar efter att få ut ungen att man inbillar sig att det snart är dags eller om det faktiskt går att lita på..
 
Jag kände inget innan,tvärt om,vart en chock när bm på förlossningen säger att "ni kommer nog bli föräldrar i kväll" :D.

:eek:

Jag hade inte haft varken förvärkar eller knappt några sammandragningar så jag trodde bara det var förvärkar,hade ju precis gått in i v 36+0. Det skulle ju dröja 4 veckor,MINST! Jag hade tagit på mig massa pass i stallet så jag skulle ha lite intjänat och inte behöva ta några pass på ett par månader. (vi hade bara pass påhelger) Det sket sig!
 
@Cocos Jag hoppas! Jag sitter här med en chipsskål nu, jag vågar inte äta mer godis :o jag blir ju helt speedad av det nu tydligen och jag tror inte att jag behöver det om jag ska lyckas sova något inatt!
(Har varit duktig och plockat undan all disk direkt efter mat och allt för att kunna ha rumpan i soffan i någorlunda lugn och ro nu ikväll..)

@Fibusen vilken chock, det känns som att man alltid är orolig/ tänker på det där "om" man går över tiden, men man är inte beredd på att bebis ska komma tidigare, speciellt inte så mycket tidigare!
 
@kimmis87 hehehe! När man har fyra veckor kvar kan jag förstå att det känns lite chockartat :crazy:
Jag va inne en repa på förlossningen i vecka 34 och fick bricanyl för massa förvärkar, men jag hade lixom på känn att det inte skulle bli nån bebbe.
Kanske bara är önsketänkande nu att den där magkänslan infunnit sig :mad: jajja bebben är ute om max tre veckor så man får väl bita ihop
 
@heartstring låter bra att låta bli godiset.. passa på att vila så gott det går ist, för det verkar ju onekligen närma sig! Märkligt att man kan bli så känslig av vissa grejer, jag kan inte dricka kaffe längre. Får värsta hjärtklappningen och blir helt darrig. Godis kan jag som tur är äta iaf.
Blir helt till mig varje gång du skrivit, väntar bara på "nu drar vi och föder barn" :D
 
@Cocos Jag hoppas! Jag sitter här med en chipsskål nu, jag vågar inte äta mer godis :o jag blir ju helt speedad av det nu tydligen och jag tror inte att jag behöver det om jag ska lyckas sova något inatt!
(Har varit duktig och plockat undan all disk direkt efter mat och allt för att kunna ha rumpan i soffan i någorlunda lugn och ro nu ikväll..)

@Fibusen vilken chock, det känns som att man alltid är orolig/ tänker på det där "om" man går över tiden, men man är inte beredd på att bebis ska komma tidigare, speciellt inte så mycket tidigare!

Nej,och det vart ju ÄNNU större skillnad då han skulle komma 18 januari,jul och nyår skulle vi passerat i lugn och ro,nya året skulle vi gå in på och börja förbereda oss inför att bli föräldrar,och han skulle vara född tidigt på året,och inte behöva vänta på allt som jag fått göra (jag är född 19 dec) Och alla saker vi hade önskat oss i julklapp,Alla kläder vi skulle få som jag skulle hinna tvätta upp i lugn och ro.

Men nejdå,natten mellan 22-23 dec drog det igång,åkte in 23-de på kvällen,låg kvar över natten till julafton,fick lite permis på julafton (fast dom inte alls ville släppa hem mig då jag var öppen 3-4 cm med mogen tapp) då värkarna avtagit,men på julaftons eftermiddag fick vi åka in igen. Lyckades hålla han inne till juldagen iaf. Var livrädd att han skulle ha bråttom och komma på självaste julafton,stackare att inte få en egen dag..

Blir dyrt åt maken i December,först fyller jag den 19,sen julafton,sen fyller sonen på juldagen. Nästa barn hoppas jag får BF mitt i sommaren så det slipper bli sammavisa igen. :p
 
@Cocos haha, jag har aldrig reagerat såhär på godis tidigare, inte i hela livet eller under den här eller förra graviditeten, så det kom som en chock! Bara för att jag köpte massa choklad till mig...
Haha, jag tänkte just att jag varit rätt lugn nu ikväll ändå, tills maken påpekade att jag suttit med mobileb typ heeeela tiden! Jag kan verkligen inte bara sitta och titta på tv i lugn och ro utan måste pilla med något! De där stackars chipsen försvann på två röda, som om jag inte ätit något alls på hundra år.. :o
Jag har en märklig känsla i magen nu, inte molvärk eller så, jag kan inte sätta fingret på det.. Märkligt!

Nä, jag tror ng att jag ska ta en lång, varm dusch och sen lägga mig i sängen. Jag kanske måste försöka hålla mig ifrån mobilen dock, jag verkar ju inte kunna låta bli att vare sig terrorisera den här tråden (:o:angel::nailbiting:) eller tillåta mig själv att slappna av annars! Vi får se om jag lyckas däremot!
Men, jag lovar att skriva om det är bebis på G! :D (Och jag har tydligen börjat överanvända smilisarna!!)

@Fibusen vilken tur att han inte kom på julafton iallafall! Snacka om att alla planer gick i stöpet där ;)
Det tråkiga är ju att paketen ofta blir både som present och julklapp :/
 
@heartstring det är ju just den där känslan jag menar ;) man bara vet att det blir bebis innom snar framtid! Jag fick en sån feeling i torsdags att innom en vecka checkar jag in på förlossningen.. Är dock så mentalt inställd på att gå över tiden så vågar inte tro på magen i denna fråga :cool:
Dusch och vila låter som en bra grej, kanske skulle jag ta efter dig och också sluta pilla på luren, glo tv, terra tråden ;) och faktiskt försöka njuta av att vara höggravid och jäsa bebis ist :love:
/Hon som kommer somna klockan 04 :p
 
@kimmis87 hehehe! När man har fyra veckor kvar kan jag förstå att det känns lite chockartat :crazy:
Jag va inne en repa på förlossningen i vecka 34 och fick bricanyl för massa förvärkar, men jag hade lixom på känn att det inte skulle bli nån bebbe.
Kanske bara är önsketänkande nu att den där magkänslan infunnit sig :mad: jajja bebben är ute om max tre veckor så man får väl bita ihop

Jag är jättechockad faktiskt! Jag visste inte ens att jag var gravid innan du talade om det för mig här! ;)
 
@kimmis87 ahahahahaha! jag smäller av vad jäkla fel det där blev! en typisk "kollar bara avatarbild och blandar ihop användare" skyller på att du och fibusen har fuxar på bilderna båda två :o:p:angel: nu dör jag en smula när jag ser att hon inte ens har en fux på sin bild.. jag slutar bara svamla och går till sängs ist
Haha! Det är ingen fara! Vi skyller på graviditetshormoner tycker jag ;)
 
Nu kom hon! 4550 och 53, just på sträcket över midnatt. Gick rätt fort då det väl kom igång ordentligt (åkte in vid 20.30).

Helt underbar, såklart! Hon sover och jag är för yr för att kunna ligga... Nåväl, tur vi är två vuxna, rutinerade nog att börja gå skift direkt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 952
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp