Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående det där med namn. När jag var gravid med dottern så drömde jag att jag var gravid och att maken dog innan bebisen hann födas.. Det visade sig (i drömmen) vara en son och jag frågade genast vad vår son skulle heta då jag i drömmen ville kunna döpa bebisen till ett namn som maken velat ha och jag hade ingen aning.
Vi kom snabbt fram till Leonard efter min morfar och då vi hela graviditeten var säkra på att det skulle bli en pojke så tänkte vi inte på tjejnamn förrän bara några veckor innan BF. Då hade vi jätteproblem innan vi hittade ett båda gillade (tjejnamn är svårt!) men till slut så blev det Ronja. Tur var väl det eftersom det var en liten tös som kom ut ;)

Nu har vi haft svårare att komma överens. Jag var, och är, helt kär i Truls, men maken vill inte.. Han hade Hugo som förslag men nja..
Nu har vi iallafall enats om ett namn av varje sort, sen får vi se.. :D
 
Grattis @Emor :banana:. Stor tjejja det där. Tur att det gick så bra ändå och att du slapp sugklocka!

Ang namn, vår bebis hade inget de första veckorna. Både jag och sambon satt och letade och letade. Till slut var det storebror till bebis som "bestämde". Han sa till farmor, jag har tänkt lite, Alice blir bra. Så det fick det till slut bli. Kändes inte klockrent, men när man sagt det tillräckligt många gånger så passar det ändå:up:
 
Dags för en liten rapport från mig :)

Den 13/10 började jag få värkar vid 5 på morgonen. Ringde min pappa och förberedde honom på att åka och lämna stora tjejen på skolan och att det sedan var dags att köra in mig och min man till sjukhuset. Värkarna började med 8 minuter emellan och vid halv nio så var det 4 minuter emellan. Åkte in och var inne vid 9.30, då var jag öppen 6 cm. Efter en timme fick jag min EDA som jag hade önskat och då mådde jag som en prinsessa i några timmar :) 15.02, efter 6 minuters krystande så kom vår lilla Felix. Själva förlossningen var en positiv upplevelse då jag hade en väldigt jobbig första förlossning med min tjej. Men jag upplevde verkligen att personalen hade läst min journal och tog min oro/rädsla på allvar.

Tyvärr blev jag sjuk den 17/10 och fick åka med ambulans in till sjukhuset pga väldiga buksmärtor och det visade sig då att såret från moderkakan blivit infekterat. Fick ligga inne i fyra dagar med pencillindropp och det var nog de fyra längsta dagarna i mitt liv. Oj, vad hjärtat skrek efter min bebis. Men han hade det jättebra hemma med sin pappa och sin storasyster. Nu är jag hemma igen och fortsätter äta pencillin i tablettform.
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir som väntar en tjej
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor

November
1/11 Cocos
9/11 bakom
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver
 
@amalia stort grattis till er lilla pojke! Vad skönt att allt gick bra, men usch vad otäckt med infektionen! Nu får vi hoppas att du och familjen får vara friska och krya så att ni kan njuta ihop!
 
Dags för en liten rapport från mig :)

Den 13/10 började jag få värkar vid 5 på morgonen. Ringde min pappa och förberedde honom på att åka och lämna stora tjejen på skolan och att det sedan var dags att köra in mig och min man till sjukhuset. Värkarna började med 8 minuter emellan och vid halv nio så var det 4 minuter emellan. Åkte in och var inne vid 9.30, då var jag öppen 6 cm. Efter en timme fick jag min EDA som jag hade önskat och då mådde jag som en prinsessa i några timmar :) 15.02, efter 6 minuters krystande så kom vår lilla Felix. Själva förlossningen var en positiv upplevelse då jag hade en väldigt jobbig första förlossning med min tjej. Men jag upplevde verkligen att personalen hade läst min journal och tog min oro/rädsla på allvar.

Tyvärr blev jag sjuk den 17/10 och fick åka med ambulans in till sjukhuset pga väldiga buksmärtor och det visade sig då att såret från moderkakan blivit infekterat. Fick ligga inne i fyra dagar med pencillindropp och det var nog de fyra längsta dagarna i mitt liv. Oj, vad hjärtat skrek efter min bebis. Men han hade det jättebra hemma med sin pappa och sin storasyster. Nu är jag hemma igen och fortsätter äta pencillin i tablettform.
Jag fick också ligga inne med penicillindropp för livmoderinflammation men fick ha bebis hos mig.
 
@amalia & @Madick , usch, jag blev hemskickad med ett "du hade ev ofullständiga hinnor, var uppmärksam på tecken på livmoderinflammation". Hoppas jag slipper det, att ligga inne är min mardröm.

*kl*

Här är vi då hemma nu, dock har lillan ett blåsljud som inte försvinner, så vi ska tillbaka imorgon (oavsett) och förhoppningsvis är det borta då, annars väntar vidare utredning och vad det innebär vet jag inte. Lillan är dock himla enkel, och storasyster är så stolt!
 
Jösses vad höstbebisar här blev!
Stoort grattis till er allihop:bump:
Jag som var så för att vi skulle hålla ordningen i listan, gick om några av er andra igår:D
Två veckor för tidigt kom det en liten grabb till världen.
Förlossningen gick över förväntan och min målsättning att kunna andas och ta till lustgas när det behövdes funkade utmärkt!
Namn är under bearbetning....
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir som väntar en tjej
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir som väntar en tjej
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver
 
@hvala här händer det nått men vet inte vad.. har konstant mensvärk i ryggen och mellan 1-4 sammandragningar per halvtimme typ..
Trodde aldrig jag skulle längta efter mer smärta :cool:

Jag undrar också hur det går för @heartstring hon lovade uppdatera när det händer nått så håller tummarna att nästa inlägg handlar om att det är bebisleverans på g :)
 
@bakom Grattis till din bebis med! Det där med att inte trängas i kön har nog alla glömt tror jag, det var ju JAG dom var näst på tur, inte "alla andra"! :mad::D

Här händer.. Ingenting?! Helt plötsligt sover jag skapligt igen, inga förvärkar, bara det vanliga småmolet och lite sammandragningar..
Vaknade till inatt när dottern kom och la sig hos oss, jag var kissnödig men tänkte att jag går när hon somnat (annars får jag en gråtandes svans..) men somnade om själv. Vaknade ännu mer kissnödig, med en sammandragning, och hade så jääääkla ont i magen! Sådär som man får när man håller sig för länge, bara att det här vägrade släppa fast jag gick på toa, hur jag än la mig till rätta.. Men på bebisfronten verkar det inte hända något alls :(
Jag känner bara mer o mer att jag säkert kommer att bli igångsatt (igen) och inte alls få uppleva det där att det kommer igång av sig själv.. Jag är lite bitter på bebisen där inne.
Fast hen kanske väntar på att bärsjalen ska komma hem först? Jag beställde en igår, så det är ju rätt snart i så fall ;)
 
Alltså, det här med folk och deras tjat! En del frågar så snällt på något vis och jag stör mig inte alls, men en del...! De som liksom bara skriver/ ringer för att nästan klaga över att man inte "levererat" en bebis än...! Jag blir galen! Hade jag bara kunnat köämma ut ungen så hade jag ju gjort det för längesen liksom, men nu är det inte riktigt så enkelt.

(Nej, jag syftar inte på någon av er här, men det hoppas jag att ni vet. Här är i samma sits liksom, nyfikna och glada för varandras bebislyckor! :love:)
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir - Iris född 141012
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver
 
@Cocos och @heartstring
Sorry för oartigheten att tränga sig före men det är ju sjukt mycket mer spännande att följa er. Jag hade ju inte ens en känning eller nåt innan vattnet gick á la Hollywoodstyle:D

Hoppas att ni har bebisarna på utsidan inom kort!:up:
 
@Cocos och @heartstring
Sorry för oartigheten att tränga sig före men det är ju sjukt mycket mer spännande att följa er. Jag hade ju inte ens en känning eller nåt innan vattnet gick á la Hollywoodstyle:D

Hoppas att ni har bebisarna på utsidan inom kort!:up:
Pff! Den här bebisen lär aldrig komma ut - jag tror att jag väntar en elefantbebis, så om sisådär ett år kanske den kommer? :p
Läste en "vi föräldrar" igår och så stod det typ fyra sätt som förlossningen börjar på. Det första var "Slemproppen går - men det kan dröja flera dagar innan förlossnibgen börjar". Pff! Prova med veckor!

Du snodde bergis min oktober-plats nu så jag kommer få vänta till november istället :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 951
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp